2013-12-12, 20:01
Medlem
knazbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Formidee
En snäll och ordningsam kille som letar efter extrajobb vid sidan av studierna med bra betyg och resultat på HP är självklart intressant för er. Även om denne inte har tidigare erfarenhet inom handels!

Varför är han det? Jo för redan första dagen kommer han till er förberedd. Han har redan läst på om hur en kassaapparat fungerar. Hur en sådan där apparat som ni använder för att sätta prislappar på varor fungerar osv.

En intelligent kille ska ni alltid ta en extra titt på!

Säger inte emot det faktum att studenter oftast är bättre som extraarbetare men läsa på om kassan? Kassan är den simplaste som finns + att du får vid iaf 2 tillfällen lära dig den. Totalt onödigt och överambitiöst att läsa på om den och tror fan inte många gör det student eller ej.

Iaf,

1) Coop
2) 130kr/h + 1500 i månaden
3) heltid (38,5h/vecka)
4) -
5) Jobbade först på forum där jag lämna CV i förbutiken och fick sen komma på intervju. Jobbar för tillfället i en extra butik där jag gick och lämna CV:et i handen på personalchef, fick komma på intervju och fick jobbet direkt efter.
Citera
2013-12-14, 17:31
Medlem
Jobb i matbutik

Tjena,

Jag tänkte skriva ut några CV:n, åka runt till lite ica/konsum/whatever butiker i närheten och försöka fixa ett deltidsjobb. Jag tänkte gå in i butiken och fråga efter butikschefen, och sedan fråga om de har något ledigt deltidsjobb över. Låter det som en bra plan?
Citera
2013-12-14, 17:42
Medlem
NovaOculuss avatar
Jättebra initiativ!

Det är viktigt att den ansvarige får se dig och för dig att se att rätt person får dina papper annars brukar de övriga anställda slänga dessa när du har gått ut.

Tänk på handskakningen, de vill inte ta i en död bit kött.
Citera
2013-12-14, 17:50
Medlem
frihetskrigares avatar
Det låter smart. Det bevisar att du vågar ta för dig och visa upp dig själv. Som den andra sa, så är handskakning viktigt.
Citera
2013-12-14, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NovaOculus
Jättebra initiativ!

Det är viktigt att den ansvarige får se dig och för dig att se att rätt person får dina papper annars brukar de övriga anställda slänga dessa när du har gått ut.

Tänk på handskakningen, de vill inte ta i en död bit kött.

Citat:
Ursprungligen postat av frihetskrigare
Det låter smart. Det bevisar att du vågar ta för dig och visa upp dig själv. Som den andra sa, så är handskakning viktigt.

Okej tackar. Tycker ni jag ska skaka hand direkt när jag träffar butikschefen eller innan jag drar? Ska jag presentera mig som student och lite vart jag pluggar innan jag frågar om de har något ledigt deltidsjobb på vardagskvällar eller helger?
Citera
2013-12-14, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pkj

Jag tycker absolut att du ska försöka göra detta, tänk på att vissa arbetsgivare inte tar emot spontana ansökningar och då hamnar ditt cv i papperskorgen. Därav får du t.ex. inte träffa butikschefen på plats. Fråga inte direkt om det finns någon ledig tjänst, utan presentera dig och säg att du söker ett deltidsarbete. Detta låter mer professionellt än om du bara hade sagt "Hej, har ni något ledigt jobb?".
Citera
2013-12-14, 18:26
Medlem
AIKDaniels avatar
Var jävligt glad, framåt och positiv så skall det nog gå bra, säg att du i princip kan jobba när som helst, att du kan hoppa in då det behövs folk så skall de nog bli lite mer intresserade.

Citat:
Okej tackar. Tycker ni jag ska skaka hand direkt när jag träffar butikschefen eller innan jag drar? Ska jag presentera mig som student och lite vart jag pluggar innan jag frågar om de har något ledigt deltidsjobb på vardagskvällar eller helger?

Gå fram och hälsa, säg vad du heter och varför du är där.
Citera
2013-12-14, 18:29
Medlem
RoaldDahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frihetskrigare

så det gäller att inte ha fibromyalgi eller nervinflammation
Citera
2013-12-14, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Import
Jag tycker absolut att du ska försöka göra detta, tänk på att vissa arbetsgivare inte tar emot spontana ansökningar och då hamnar ditt cv i papperskorgen. Därav får du t.ex. inte träffa butikschefen på plats. Fråga inte direkt om det finns någon ledig tjänst, utan presentera dig och säg att du söker ett deltidsarbete. Detta låter mer professionellt än om du bara hade sagt "Hej, har ni något ledigt jobb?".

Citat:
Ursprungligen postat av AIKDaniel
Var jävligt glad, framåt och positiv så skall det nog gå bra, säg att du i princip kan jobba när som helst, att du kan hoppa in då det behövs folk så skall de nog bli lite mer intresserade.

Gå fram och hälsa, säg vad du heter och varför du är där.

Okej tackar. Ska fråga efter butikschefen, hälsa och presentera mig vad jag heter och att jag söker ett deltidsarbete. Sen säger jag vilka dagar jag kan jobba och att jag kan hoppa in på kvällar eller helger vilken tid som helst om det skulle behövas folk.
Citera
2013-12-14, 18:41
Medlem
AIKDaniels avatar
Citat:
Okej tackar. Ska fråga efter butikschefen, hälsa och presentera mig vad jag heter och att jag söker ett deltidsarbete. Sen säger jag vilka dagar jag kan jobba och att jag kan hoppa in på kvällar eller helger vilken tid som helst om det skulle behövas folk.

Jag själv jobbar på en matbutik för tillfället och det går jävligt bra för mig, väldigt uppskattad av alla på jobbet så vill du ha tips är det bara att hojta!
Citera
2013-12-14, 18:46
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Tjena,

Jag tänkte skriva ut några CV:n, åka runt till lite ica/konsum/whatever butiker i närheten och försöka fixa ett deltidsjobb. Jag tänkte gå in i butiken och fråga efter butikschefen, och sedan fråga om de har något ledigt deltidsjobb över. Låter det som en bra plan?
Ja, absolut. Det är så det ska gå till. Varje butik får säkert in ett tiotal personer varje vecka som kommer in och presenterar sig och lämnar sitt CV.
Citera
2013-12-14, 19:28
Medlem
Muppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Ja, absolut. Det är så det ska gå till. Varje butik får säkert in ett tiotal personer varje vecka som kommer in och presenterar sig och lämnar sitt CV.

Njää inte där jag jobbar

Tror inte vi har haft någon inne sedan i somras typ. Tror de flesta mailar/ringer.

Men det är väl ett undantag, jobbar i en mindre håla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in