2021-05-09, 19:44
Medlem
AdMortems avatar
Flashbackare? Tror väldigt många samhällsgrupper finns här men särskilt människor som arbetar i butiker. Fortfarande går blondiner på toaletten när jag kommer till vissa butiker. Hade haft något löst med en snubbe i en byhåla (som skrev till mig att jag uppenbarligen inte kan ta en hint och jag undrar vad alla Einsteins ser för självklarheter i alla detaljer då jag tydligen inte kan det) skrev väl om alla möjliga olika saker. Blev väldigt förvånad men likgiltig när jag sedan gick till Ica och någon skrivit BYN med stora bokstäver där min pappa brukade hänga innan man klev in. Nu när jag läser Tills alla dör (som jag bara orkat läsa några sidor i mitten på ungefär) känns det mer som en parallell grej och att alla pissnödiga affärsbiträden snarare är några wannabes till drogare. Det passar dåliga blonderingar att pudra näsan för mycket och tjattra med kollegan jag absolut aldrig varit med. (Vill tillägga att jag inte pekar på min nuvarande ICA butik.

Jag är övertygad om att det är förbaskat många affärsbiträden och kassörskor som är på Flashback. Journalister. Grannar. Poliser och en massa människor som behöver draman i livet. Vissa kallar dem näthatare, jag kallar dem människor överallt som du möter. Nåväl, förr bodde vi alla i småbyar och trots allt är alla lika högt utvecklade som just de människorna. Våra hjärnor tror att det fortfarande är omkring hundrafemtio personer i våra bostadsområden. Att vi flyttar runt och rör oss i mycket större sammanhang än så tycks sällan gå in. Tänk själv vad förvånad jag blev när Icapersonalen började dreva mot mig dagen någon Mellanösternsnubbe i konspiration med kollegorna stack på toa. Byskvaller.

Sist gick jag tillbaka och när de frågade om jag glömt något så svarade jag att jag bara ville spela, och köpte mig en trisslott. Övertygad om att det är Flashbackare som tramsar omkring i trådarna som irl. Det började i samband med en pissvideo jag absolut inte känner någon kring men matbutikernas obegåvningar tror väl att jag skulle bli pissad. Vad än de reagerade på var det nog fel gäng.
Senast redigerad av AdMortem 2021-05-09 kl. 19:48.
Citera
2021-05-09, 20:18
Medlem
Narutoshippchops avatar
Det är faktiskt många bögar som jobbar i matbutikerna där jag bor.
Hur vet jag att de är bögar? För de pratar så där tillgjort feminint som transor gör! Jag tror att butikerna får godhetspoäng av att importera dessa felknullande individer. (Blir lika irriterad varje gång man möts i kassan av en sån).
Citera
2021-05-09, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Narutoshippchop
Hur vet jag att de är bögar? För de pratar så där tillgjort feminint som transor gör! Jag tror att butikerna får godhetspoäng av att importera dessa felknullande individer. (Blir lika irriterad varje gång man möts i kassan av en sån).

Killarna i butikerna här är vanliga grabbar och tjejerna är snyggare än vad jag sett på någon annan arbetsplats. Enormt snygga. Både på Coop och Ica!
Kanske man ska söka jobb?
Citera
2021-05-09, 20:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Misantrop70
Killarna i butikerna här är vanliga grabbar och tjejerna är snyggare än vad jag sett på någon annan arbetsplats. Enormt snygga. Både på Coop och Ica!

Tjejerna på ICA brukar ha dålig attityd. Jag tycker bättre om Hemköp.

Coop handlar jag inte på. Det känns sunkigt, deprimerande och sossigt.
Citera
2021-05-09, 20:59
Medlem
Jag har jobbat i butik i 17-18 år och visst har man jobbar med några riktigt stolpskott men sällan dom blir långvariga.
Vi har inte så många studenter som extra-knäcker utan tro det eller ej det går få en hyfsad lön inom handels iom ett bra OB.
Citera
2021-05-09, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Narutoshippchop

Ja det är en av exempel jag försöker ta upp i inlägget pratar så tillgjort feministiskt inte alla med många sådana finns i butiker
Citera
2021-05-09, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Misantrop70

Va har det med utseende att göra??? Det är deras insida jag inte gillar nu menar jag inte alla såklart men det är många.
Citera
2021-05-09, 22:30
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diesel300
Kört lastbil och levererat gods till dessa

Som gammal kåtbock tycker jag du verkar ha ett bra jobb. Försök vara lite trevlig och charmig och lite småsnygg bara.
Citera
2021-05-09, 22:49
Medlem
Unga människor brukar vara trevligast och mest hjälpsamma. Äldre bittra, sura och inte hjälpsamma. Coop har alltid nån jävel från arbetsförmedlingens bottenskrap som går runt och plockar kartong och dylikt. Med tanke på priset är det nog där man får sämst service för pengarna. Lidl och annat lågpris kan man ändå fatta att kunden inte är prio ett.
Citera
2021-05-09, 22:49
Medlem
killawifes avatar
Det är väl mest psykon som gillar att stoppa rakblad i mat och pissa på all frukt får jag för mig. Alltså inte för att JAG skulle göra det om jag kunde. Inte alls så.
Citera
2021-05-10, 00:43
Medlem
Har fått känslan av att dom som jobbar i matbutik(mot kund), absolut har större möjlighet att få ligga, än en som tex:skyfflar slagg i nån av smältugnarna vid LKAB.
Har själv vid yngre år sett till att fått en bra kontakt med den kvinnliga personalen, vid den lokala matbutiken, och sen vid tillfälle på Statt, bjudit på både dans och grogg, sen var det i princip fritt fram..
Citera
2021-05-10, 08:31
Medlem
nordicwraths avatar
Har en polare som jobbar i matbutik. Han ligger en jävla massa .. och nu snackar vi bara 8-10or (han är extremt kräsen). Han säger att man får bra social skills av att stå i kassan hela dagarna i en liten butik i Stockholm där man pratar och skojar med kunderna. Jag har varit ute på krogen med han och hans kollegor och majoriteten är INTE feminister, snarare tvärtom. Wokeness är inget unikt för kassayrken utan finns överallt då det pushas överallt. Wokeness == Capitalism -> true.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in