2020-11-16, 21:22
Medlem
Stickerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klockan2523
När jag jobbade i butik fick jag cykla till jobbet för att kunna börja 06.00 fick inte börja 6.15 vilket gjort att jag kunde ta bussen. Måndagar började vissa jobba 05. Vi fick leverans 06 och 08 öppnade butiken allt skulle vara uppe och klart då. Matbutikerna nu skriker efter personal då de är brist på det i Corona tider så tror säkert de går lösa nu i dessa tider som inte gick förut. Sök det skadar absolut inte. Lycka till.

Tror inte heller att det är så svårt att få jobb där nuförtiden, det märks väldigt mycket när man är ute och handlar framförallt.
Citera
2021-04-08, 22:51
Medlem
KebabPizza1337s avatar
Kommenterar väldigt random men men, har praktiserat på både Ica nära och Coop. Coop gick bättre då jag fick lära mig mer saker om kassa, mejeri osv. Därför tänkte jag ansöka till maxi där jag bor eftersom nu jobbar jag som säljare inom larm och tycker det är väldigt ovärt då det inte finns fast lön vi ska också sluta klockan 10 men fortsätter ändå tills mitt i natten vilket påverkar hälsan negativt.

Tror ni att det fortfarande är lätt att få jobb där? Tänkte ansöka till stora Coop också eftersom jag känner att jag orkar mer nu när man blivit äldre, är bra på att presentera mig och mannen jag pratade med på maxi sa att de lär nog behöva nya anställda.
Citera
2021-05-09, 17:17
Medlem
Va är det för folk som jobbar i matbutiker?

Ja va är det för folk som jobbar i matbutiker? Jag upplever dom som feminster och lite annorlunda beteende.
Citera
2021-05-09, 17:19
Medlem
Onan-erarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diesel300
Ja va är det för folk som jobbar i matbutiker? Jag upplever dom som feminster och lite annorlunda beteende.

Det är väl vanliga knegare, jag jobbar i matbutik å jag är då fan ingen feminist. Sen kan det väl finnas en å annan nånstans men de måste väl också jobba.
Citera
2021-05-09, 17:24
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:

Du har nog rätt. Många kanske inte var feminister när de började där, de var bara desperata jobbsökare som "slog till" när de fick ett erbjudande om jobb(efter sossarnas hjärntvätt i ämnet).

Men efterssom många som från början jobbade där var kvinnor ifrån samhällets underklass, så har de blivit indoktrinerade i samma tankesätt. Man blir ju som bekant, som man umgås.

Men dessa behövs lika mycket som alla andra för ett fungerande samhälle. Iallafall fram tills de automatiseras bort, vilket det är på gång. Automater kommer bli vanligare och vanligare de kommande åren. Snart är hela butiker bara som stora automater, där du scannar din "shoppinglista" som sedan hämtas upp på lagret av robotar(som det fungerar på Amazon redan)
Citera
2021-05-09, 17:29
Medlem
fleshrippers avatar
Citat:

Går väll inte att generalisera över en så stor grupp? Är väll som ett tvärsnitt över svensk arbetarklass. Du är hitta alla sorters människor bakom kassan i en matbutik.
Citera
2021-05-09, 17:30
Medlem
Liberationfronts avatar
Citat:

Vad jobbar du själv med?

Jag upplever butiksfolk som ytterst serviceminded. Trevliga utan genustänk.
Citera
2021-05-09, 17:33
Medlem
Vanliga knegare. Typiskt flashback att försöka sätta titel
Citera
2021-05-09, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liberationfront
Vad jobbar du själv med?

Jag upplever butiksfolk som ytterst serviceminded. Trevliga utan genustänk.

Kört lastbil och levererat gods till dessa
Citera
2021-05-09, 17:47
Medlem
arbetsmoraliska barn till bönder som inte tog över gården där hemma
Citera
2021-05-09, 17:52
Medlem
Unga och obildade, första jobb och bra OB som lockar. Relativt lättare än jobba inom vården.
Citera
2021-05-09, 17:53
Medlem
Citat:
Är det för att de inte vill ligga med dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in