2013-08-13, 22:16
Medlem
knazbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osykk
Vilken jobb är skönast/ roligast / lön? Att arbeta på tex stadium (som sportinresserad) eller willys/ica?
Vad skiljer sig dessa?

Skönast och roligast skulle jag tippa sportaffär, en halv kvalificerad gissning är att båda har handelsavtal är därmed samma lön.

Dock krävs det att du läser på lite mer om du jobbar i en sportaffär, för att kunna rekommendera och sälja produkterna (antar jag) medan du i en mataffär egentligen bara behöver veta vart grejor ligger.
Citera
2013-08-14, 00:14
Medlem
bombaccis avatar
Roligast = sportbutik

Störst chans att tjäna mycket pengar = matbutik. Dvs om du kan bli en krösus ica handlare någon dag.
Citera
2013-08-14, 00:34
Medlem
Xlntboys avatar
Citat:
Vilken jobb är skönast/ roligast / lön? Att arbeta på tex stadium (som sportinresserad) eller willys/ica?
Vad skiljer sig dessa?

Det beror helt på intresset och ekonomin. Min ex jobbade på ICA så matkassen var nästan gratis. Dom fick massa matvaror hem som hade kanske 2-3 dagar kvar innan "bäst före" datum.

Skulle inte förvåna mig om lönen var provisions baserat i en sportaffär
Citera
2013-08-14, 01:47
Medlem
I sportbutik är det kanske en fördel om du ser lite tränad ut också.
Citera
2013-08-14, 08:07
Medlem
Traveller2007s avatar
Bra OB om du jobbar på ICA. Kan få en ganska bra med pengar om du är villig att jobba kvällar och helger.
Citera
2013-08-14, 20:27
Medlem
okej är det bra ob i alla ica affärer som tex ica nära?
Citera
2013-08-16, 15:30
Medlem
och hur brukar obn vara på tex willys och vanliga affärer?
Citera
2013-08-16, 18:38
Medlem
Citat:
och hur brukar obn vara på tex willys och vanliga affärer?

Handelsavtal gäller både i sport och vanliga affärer, sök på google så hittar du exakta siffror men det är bra ob i handels.

Varför folk säger det är lättare att få ob i mataffärer är ju helt enkelt för att de har längre öppettider så mer chans att jobba senare.
Citera
2013-08-16, 22:13
Medlem
Citat:
Vad skiljer sig dessa?
Jag skulle rekommendera willys jag jobbar där, jag trivs bra. Jag har tagit all extra jobb jag kan få och det har blivit jävligt mkt. Vilket är bra om du nu vill jobba mkt.
Citera
2013-11-23, 14:14
Medlem
1 Ica nära

2 130kr/h

Under högsäsong när man jobbar röven av sig med mycket ob kan jag komma upp i 35k normalt ca 23k.

3 började som sommarjobb, genom att visa framfötterna har jag fått bättre lön än de flesta andra på företaget.
Citera
2013-12-12, 00:42
Medlem
Någon som har erfarenhet inom Hemköp? Tänkte skicka iväg lite spontanansökningar till olika Hemköpsbutiker.

Antar att det gäller samma där, lämna in personligen lär ju vara bättre än att skicka via mail. Dock tycker jag det är rätt svårt att få tag i butikschefer på vissa matbutiker, fast hemköp är väl mindre kanske?
Citera
2013-12-12, 01:12
Medlem
Muppers avatar
Har jobbat på både Willy's, Coop Forum och Ica

Lön ligger enligt avtal, dvs ca 115-117 för min ålder. (20-24)

Fick första jobbet genom att jag gick in i butiken och sökte upp butikschefen, fick troligtvis jobbet för att han kände min pappa väldigt väl och dom hade jobbat med varandra. Så ja, kontakter för första jobbet och sedan så rullar det på med referenser.

"Valde" att vara arbetslös över sommaren, gick sedan direkt in till första bästa butik och fick jobb direkt.

Jobbar helger utöver studierna. 12 timmar varje dag på helgen, blir fin OB där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in