2021-05-09, 17:54
Medlem
Andersdamaans avatar
På mitt lokala ICA så jobbar det mest extraknäckande studenter och ingen av dom verkar vara några vidare aktivistiska typer! Ser mest ut som vanliga ungdomar enligt mig!
Citera
2021-05-09, 18:07
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dallasmygel
Är det för att de inte vill ligga med dig?
Jag har legat med ganska många från min lokala ICA men håller ändå med TS om att det mest är feminister. Så det behöver inte vara som du skriver.
Citera
2021-05-09, 18:16
Medlem
Liberationfronts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diesel300
Kört lastbil och levererat gods till dessa

Är det spännande?
Citera
2021-05-09, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Du har nog rätt. Många kanske inte var feminister när de började där, de var bara desperata jobbsökare som "slog till" när de fick ett erbjudande om jobb(efter sossarnas hjärntvätt i ämnet).

Men efterssom många som från början jobbade där var kvinnor ifrån samhällets underklass, så har de blivit indoktrinerade i samma tankesätt. Man blir ju som bekant, som man umgås.

Du menar på fullt allvar att du tror det finns mer feminister bland svensk lägre utbildad arbetarklass än vad det finns bland akademikerna i medelklassen?

Vem är det som indoktrinerar dom? Den lokala ica-handlaren?
Citera
2021-05-09, 18:24
Bannlyst
mupp.. vi är normalt folk o inte alls annorlunda bara för vi sökte jobb på ica..hehe....men ni ska veta att ja håller koll på va ni handlar.. o dömer er.. hehe.. ..

Mvh
Citera
2021-05-09, 18:30
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Du menar på fullt allvar att du tror det finns mer feminister bland svensk lägre utbildad arbetarklass än vad det finns bland akademikerna i medelklassen?

Vem är det som indoktrinerar dom? Den lokala ica-handlaren?

Bittra kvinnliga anställda i medelåldern var min tanke. Men du har nog rätt, det kan hända att jag har fel där och det utbildas fler "nyfeminister" på landets högskolor idag än det någonsin jobbat i matbutik.

Intressant tanke. Isåfall är det värre än jag räknat med. Domedagen är närmare än jag förstått!
Citera
2021-05-09, 18:46
Medlem
Studenter och gamla hederliga vanliga knegare.
Citera
2021-05-09, 19:13
Medlem
Kackelhuss avatar
Det är extroverta människor som får energi av människor. Det finns en rätt så utbredd konkurrens gällande dessa yrken så det gäller att visa framfötterna. Jag skulle vilja gå så långt som att säga att de inte är de första som tänker, det är mer känsla.
Citera
2021-05-09, 19:25
Medlem
Ziayas avatar
Mitt bidrag till tråden är-

folk som behöver tjäna pengar.
Citera
2021-05-09, 19:28
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Det är väl helt vanliga människor som helt enkelt inte valde att studera vidare. Bra gjort av dem tycker jag.
Citera
2021-05-09, 19:36
Medlem
godboys avatar
På de olika ICA MAXI jag handlar verkar det jobba typ 75% tjejer i högskolestudieålder och de flesta ser normala och bra ut. Dessa jobbar säkert på timmar eller deltid. Sen har de några äldre med. På Willys och Coop så är det både glesare bemannat och de som jobbar där verkar se tristare ut. Men på min lilla lokala Coop jobbar det några riktiga godingar.

Tror just att ICA generellt tänker på vilka de rekryterar, oftast snygga tjejer och absolut inga jävla huckleapor som jobbar där.

Men tycker inte att butikspersonal är mer vänster eller udda än några andra.
Citera
2021-05-09, 19:43
Medlem
AdMortems avatar
Flashbackare? Tror väldigt många samhällsgrupper finns här men särskilt människor som arbetar i butiker. Fortfarande går blondiner på toaletten när jag kommer till vissa butiker. Hade haft något löst med en snubbe i en byhåla (som skrev till mig att jag uppenbarligen inte kan ta en hint och jag undrar vad alla Einsteins ser för självklarheter i alla detaljer då jag tydligen inte kan det) skrev väl om alla möjliga olika saker. Blev väldigt förvånad men likgiltig när jag sedan gick till Ica och någon skrivit BYN med stora bokstäver där min pappa brukade hänga innan man klev in. Nu när jag läser Tills alla dör (som jag bara orkat läsa några sidor i mitten på ungefär) känns det mer som en parallell grej och att alla pissnödiga affärsbiträden snarare är några wannabes till drogare. Det passar dåliga blonderingar att pudra näsan för mycket och tjattra med kollegan jag absolut aldrig varit med. (Vill tillägga att jag inte pekar på min nuvarande ICA butik.

Jag är övertygad om att det är förbaskat många affärsbiträden och kassörskor som är på Flashback. Journalister. Grannar. Poliser och en massa människor som behöver draman i livet. Vissa kallar dem näthatare, jag kallar dem människor överallt som du möter. Nåväl, förr bodde vi alla i småbyar och trots allt är alla lika högt utvecklade som just de människorna. Våra hjärnor tror att det fortfarande är omkring hundrafemtio personer i våra bostadsområden. Att vi flyttar runt och rör oss i mycket större sammanhang än så tycks sällan gå in. Tänk själv vad förvånad jag blev när Icapersonalen började dreva mot mig dagen någon Mellanösternsnubbe i konspiration med kollegorna stack på toa. Byskvaller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in