Citat:
I min ungdom så har jag jobbat på följande butiker, och skriver även hur jag fick jobben.
17 år, Willys. Mitt första jobb, min far kände butikschefen väldigt väl då dom arbetat många år tillsammans i sin ungdom. Gick in, frågade om butikschefen "x" var inne. Presenterade mig sedan och lämnade cv. Började i frukten veckan efter.
19 år, Coop Forum. Gick in och frågade efter chefen, fick träffa högsta hönset efter 5 min på dennes kontor. Efter intervjun gick jag och köpte en glass, då ringde dom och sa att jag kunde börja på måndag.
20 år, Ica nära. Samma sak där. In och presentera, var ordentligt klädd, men inte kostym, det blir löjligt.
22 år, Hemköp, fruktansvarig. Bättre betalt men mer ansvar. Stressigt å jobbigt.
Efter 5 år inom butik så tänker jag numer att jag aldrig vill jobba med direkt möte med kund...
Så summa summarum; bra med kontakter i början. Sedan åker du på referenser och erfarenhet. Var ordentligt klädd, fast handslag och gå alltid in och presentera dig.
I mailen strömmar ansökningarna in.
17 år, Willys. Mitt första jobb, min far kände butikschefen väldigt väl då dom arbetat många år tillsammans i sin ungdom. Gick in, frågade om butikschefen "x" var inne. Presenterade mig sedan och lämnade cv. Började i frukten veckan efter.
19 år, Coop Forum. Gick in och frågade efter chefen, fick träffa högsta hönset efter 5 min på dennes kontor. Efter intervjun gick jag och köpte en glass, då ringde dom och sa att jag kunde börja på måndag.
20 år, Ica nära. Samma sak där. In och presentera, var ordentligt klädd, men inte kostym, det blir löjligt.
22 år, Hemköp, fruktansvarig. Bättre betalt men mer ansvar. Stressigt å jobbigt.
Efter 5 år inom butik så tänker jag numer att jag aldrig vill jobba med direkt möte med kund...
Så summa summarum; bra med kontakter i början. Sedan åker du på referenser och erfarenhet. Var ordentligt klädd, fast handslag och gå alltid in och presentera dig.
I mailen strömmar ansökningarna in.
I min ungdom vilket var några år sen så jobbade jag både på EPA, ICA och Metro.
Jobbade med allt från kassa till upp-packning av bröd, mejeri, frukt och grönt och allt.
Beställde även in bröd, frukt o grönt samt mejeri.
Sen jobbade jag som administratör i många år.
Det var som AF sa åt mig: ointressant då över 25 och pursvensk så inga skattelättnader alls för arbetsgivare och sorteras ut direkt.
"Tack du var en av 900 sökanden" om jag ens fick svar alls.
Mina gamla refersenser ur min CV var på stora svenska företag som gått i graven rätt rejält.
Hade dom funnits kvar idag så hade jag haft job utan att ens söka.
Skadar ju inte och ofta man ser unga damer i personalen när man själv handlar.
. Vem fan jobbar för den slavlönen.