2014-08-02, 19:11
Medlem
Hur ofta jobbar ni helg? vill ju heltst kunna fortsätta leva även fasst jag är jävla glad att jag inte är arbetslös längre..
Citera
2014-08-02, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yolo1234
Hur ofta jobbar ni helg? vill ju heltst kunna fortsätta leva även fasst jag är jävla glad att jag inte är arbetslös längre..

Jag jobbar var fjärde helg normalt sett men nu under sommaren varannan pga semestrar osv. Arbetar i en Maxi Stormarknad butik som Drifltedare.
Citera
2014-08-02, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denniss
Jag jobbar var fjärde helg normalt sett men nu under sommaren varannan pga semestrar osv. Arbetar i en Maxi Stormarknad butik som Drifltedare.
ok är där jag har börjat också tycker faktiskt jobbet är helt ok, men gillar inte riktigt dedär med att jobba helger även fasst man får en fin slant av det. Men var fjrärde helg kan man väl lätt leva med.
Citera
2014-08-03, 09:22
Medlem
knazbarnets avatar
Citat:
ok är där jag har börjat också tycker faktiskt jobbet är helt ok, men gillar inte riktigt dedär med att jobba helger även fasst man får en fin slant av det. Men var fjrärde helg kan man väl lätt leva med.

Om du inte har någon högre post får du nog vackert räkna med varannan.
Citera
2014-08-03, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knazbarnet
Om du inte har någon högre post får du nog vackert räkna med varannan.
Härligt, aja, blir då hälsosammare av det iaf då.
Citera
2014-08-05, 21:55
Medlem
teflonpannan69s avatar
Citat:

Oftast varannan eller var tredje, i alla fall en lördag eller söndag. Annars bör du kunna byta vardagar mot helger då och då med andra. Helgpass är eftertraktade på mitt jobb av deltidarna och timmisarna, samtidigt som heltidarna gärna är lediga på helgen. Eftersom det är dyrare för arbetsgivaren att ha folk anställda på helgen så är det även mindre bemanning då generellt sätt och ens arbetsuppgifter (mina) brukar skilja sig en del från hur det ser ut på vardagen.

Gillar verkligen min schemaläggning faktiskt. En typisk vecka kan se ut så här för mig, typ 75-100%

Mån: 08-19, Tis: Ledig, Ons:11-18, Tors:11-21, Fre: Ledig, Lör: Ledig, Sön:8-21

Tycker om att vara ledig mitt under veckodagarna, samtidigt som sena pass på helgerna är guld värda då man kan dra ut kvällen innan.

Hur ser era typiska schemaläggning ut?
Citera
2014-08-05, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teflonpannan69
Oftast varannan eller var tredje, i alla fall en lördag eller söndag. Annars bör du kunna byta vardagar mot helger då och då med andra. Helgpass är eftertraktade på mitt jobb av deltidarna och timmisarna, samtidigt som heltidarna gärna är lediga på helgen. Eftersom det är dyrare för arbetsgivaren att ha folk anställda på helgen så är det även mindre bemanning då generellt sätt och ens arbetsuppgifter (mina) brukar skilja sig en del från hur det ser ut på vardagen.

Gillar verkligen min schemaläggning faktiskt. En typisk vecka kan se ut så här för mig, typ 75-100%

Mån: 08-19, Tis: Ledig, Ons:11-18, Tors:11-21, Fre: Ledig, Lör: Ledig, Sön:8-21

Tycker om att vara ledig mitt under veckodagarna, samtidigt som sena pass på helgerna är guld värda då man kan dra ut kvällen innan.

Har inte fått något schema än men jobbar inte heltid ennu så hittilds har det varit typ tisdag 10-6 Torsdag 9-5 fredag 8-4. Gillar tiderna skarpt sen nån enstaka helg då dom ringt in.
Citera
2014-08-05, 22:57
Medlem
teflonpannan69s avatar
Citat:
Har inte fått något schema än men jobbar inte heltid ennu så hittilds har det varit typ tisdag 10-6 Torsdag 9-5 fredag 8-4. Gillar tiderna skarpt sen nån enstaka helg då dom ringt in.

Vad har du för arbetsuppgifter, verkar som att du är rätt så ny inom yrket! Vad tycker du generellt sätt om? Roligast? Tråkigast? Några sköna kollegor eller mest sura tanter?
Citera
2014-08-05, 23:12
Medlem
knazbarnets avatar
Citat:

7-16,6-15,ledig,6-15,7-16 varannan helg 8-17,10-19. Kan byta helgen mot att jobba typ 6-15 på onsdag men är för snål.
Citera
2014-08-05, 23:14
Medlem
Citat:
Vad har du för arbetsuppgifter, verkar som att du är rätt så ny inom yrket! Vad tycker du generellt sätt om? Roligast? Tråkigast? Några sköna kollegor eller mest sura tanter?
Alla kollegor är supertrevligatrivs nog bäst att jobba på "golvet" faktiskt, inte så stressigt, har ofta nån kollega man kan snacka med, kan ju också vara skönt ibland att bara jobba för sig själv, kassan tycker jag är mest stressigt, men har iofs bara suttit dära kanske 5-6 h sammanlagt så kan inte alla koder riktigt, har svårt för att veta vilka kort som gäller etc, Men de possitiva med att stå i kassan är att jag upplever att tiden bara flyger förbi! så jag är faktiskt ganska nöjd med jobbet, sen vet jag inte om jag har svårt att vara stressad allmänt lr om jag inte jobbat länge nog för att veta när man ska vara stressad hehe, men hoppas iaf inte att dem jag jobbar med upplever mig som seg för det.
Senast redigerad av Yolo1234 2014-08-05 kl. 23:18.
Citera
2014-08-05, 23:24
Medlem
teflonpannan69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knazbarnet
7-16,6-15,ledig,6-15,7-16 varannan helg 8-17,10-19. Kan byta helgen mot att jobba typ 6-15 på onsdag men är för snål.

Ja, man ser ju bara på din arbetstider att du har någon form av chefsposition. Brukar ju alltid vara de som börjar tidigt och går hem tidigt, då det mesta av det administrativa arbetet är klart samtidigt som butiken överlag är rätt så lugn (förutom vid "kundruscher"). Am I right?

Citat:
Alla kollegor är supertrevligatrivs nog bäst att jobba på "golvet" faktiskt, inte så stressigt, har ofta nån kollega man kan snacka med, kan ju också vara skönt ibland att bara jobba för sig själv, kassan tycker jag är mest stressigt, men har iofs bara suttit dära kanske 5-6 h sammanlagt så kan inte alla koder riktigt, har svårt för att veta vilka kort som gäller etc, Men de possitiva med att stå i kassan är att jag upplever att tiden bara flyger förbi! så jag är faktiskt ganska nöjd med jobbet, sen vet jag inte om jag har svårt att vara stressad allmänt lr om jag inte jobbat länge nog för att veta när man ska vara stressad hehe, men hoppas iaf inte att dem jag jobbar med upplever mig som seg för det.

Vad kul att du gillar det! Ja, sköna kollegor är A och O! Kassan kan både vara pest och pina beroende på hur mycket action det är, ifall man är trött osv. Ett tips som må låta larvigt men gör arbetet ännu roligare är att du varierar hälsnings och avslutningsfraser. Vissa kunder reagerar oerhört positivt på att få höra synonymer till Hej och Hejdå! Sedan är det ju även okej att skoja till det lite ibland, sålänge man inte framställs som oseriös eller gör det fel rent pengamässigt för kunden och butiken.

EDIT: Sedan skall man givetvis undvika att bli stressad in i det sista. Däremot kan det vara bra och veta när man skall öka takten och när man kan sänka den.
Citera
2014-08-11, 13:03
Medlem
Adelaides avatar
Hehe kul tråd. Fick mig att tänka tillbaka då jag var runt 18 och ringde runt till alla butikerna i stan; de flesta hade inga tjänster lediga, men till slut fick jag napp. Jag jobbade väl mest på helgerna och även 1-2 gånger på vardagarna efter skolan. Fick runt 90 i timmen. Inte alls ett dumt jobb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in