Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-23, 01:12
  #385
Medlem
Bl.a. Hemköp Birger Jarl, Hemköp Wasahallen, Hemköp Mariahallen, Hemköp Huvudsta C, Hemköp Mall of Scandinavia, Hemköp Solna Centrum & Hemköp Sturegatan.
Citera
2017-04-23, 11:30
  #386
Medlem
Andersdamaans avatar
Tekniskt sett inte Stockholm utan ligger något utanför, men Hemköp i Vällingby har delikatessdisk.
Citera
2017-04-23, 13:22
  #387
Medlem
studioxswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan
Tekniskt sett inte Stockholm utan ligger något utanför, men Hemköp i Vällingby har delikatessdisk.

Vällingby tillhör väl visst Stockholm?
Citera
2017-04-23, 13:58
  #388
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av studioxswe
Vällingby tillhör väl visst Stockholm?
Vällingby är en stadsdel i Västra Stockholm.
Citera
2017-06-20, 13:12
  #389
Medlem
elmisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tazzo
I vilken butik får man högst timlön om man precis ska börja jobba i kedjan och bara har erfarenhet från andra butiker?

En annan sak, om man angivit en annan matbutik i sitt CV, är det ofta som butikschefen kontaktar den angivna butiken för att kolla om man verkligen har jobbat där?

Man har samma timlön i alla butiker som är anslutna till handels.
Allting handlar om erfarenheten; timmar/år.


När jag började på Biltema hörde de inte av sig till min förra chef, men det berodde på att de hade fått bra intryck från mig och att jag kände folk som jobbade där (de gav mig bra vitsord).
Citera
2017-12-28, 16:54
  #390
Medlem
VonKnorrhanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elmiss
Man har samma timlön i alla butiker som är anslutna till handels.
Allting handlar om erfarenheten; timmar/år.


När jag började på Biltema hörde de inte av sig till min förra chef, men det berodde på att de hade fått bra intryck från mig och att jag kände folk som jobbade där (de gav mig bra vitsord).

Så det finns ingen ytterligare lönetrappa för den som arbetar på golvet, även om du har charkerfarenhet och så vidare? Högsta lönen är alltså 138,34 kr (3 års erfarenhet) + OB?

https://handels.se/lon-och-villkor2/lagstaloner/
Citera
2018-01-01, 18:19
  #391
Medlem
Stickerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonKnorrhane
Så det finns ingen ytterligare lönetrappa för den som arbetar på golvet, även om du har charkerfarenhet och så vidare? Högsta lönen är alltså 138,34 kr (3 års erfarenhet) + OB?

https://handels.se/lon-och-villkor2/lagstaloner/

Sen finns det ju ansvarstillägg. En extra summa för att du har mer ansvar än andra till exempel. Kan nog se olika ut från företag till företag.
Citera
2018-01-02, 11:57
  #392
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stickerz
Sen finns det ju ansvarstillägg. En extra summa för att du har mer ansvar än andra till exempel. Kan nog se olika ut från företag till företag.

Som allt som oftast ligger mellan 1500-2000:-/mån om du är merjeri/frysansvarig på ICA Kvantum. ICA Maxi sortimentansvarig går efter unionen.
Citera
2018-01-04, 20:19
  #393
Medlem
Stickerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Som allt som oftast ligger mellan 1500-2000:-/mån om du är merjeri/frysansvarig på ICA Kvantum. ICA Maxi sortimentansvarig går efter unionen.

Fast det kan du ju omöjligt veta, folk kan ju ha olika. Vissa kan ha mycket mer och vissa mindre.
Citera
2018-01-08, 18:46
  #394
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stickerz
Fast det kan du ju omöjligt veta, folk kan ju ha olika. Vissa kan ha mycket mer och vissa mindre.

Där jag jobbade var ansvarstillägget till dryckesansvarig 2000:-/mån. Han jobbade heltid och tog ut 19-20 netto i månaden.

Du tjänar ändå rätt okej för att knega heltid i en matbutik i Sverige men konkurrensen om jobben är stenhård. 200 sökande på en tjänst.
Citera
2018-01-09, 20:47
  #395
Medlem
Stickerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Där jag jobbade var ansvarstillägget till dryckesansvarig 2000:-/mån. Han jobbade heltid och tog ut 19-20 netto i månaden.

Du tjänar ändå rätt okej för att knega heltid i en matbutik i Sverige men konkurrensen om jobben är stenhård. 200 sökande på en tjänst.

Instämmer delvis. 200 sökande på en tjänst kan mycket väl stämma om det är en populär tjänst. Men knappast 200 relevanta ansökningar. 180 av dom är säkert folk födda år 2001 som vill börja jobba och har ingen aning om vad dom söker samt 0 erfarenhet.
Citera
2018-01-09, 21:54
  #396
Medlem
Har inte läst hela tråden, men enda vettiga vägen till jobb i mataffären verkar tyvärr vara att offra sig själv och göra praktik i ett halvår så att butiksägaren kan anställa en med lönesubventioner.
En del här i tråden har blivit uppsagda pga arbetsbrist, men det beror nog mer på att lönesubventionerna har upphört.
Det stämmer även överens med mina iakttagelser.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback