Om man tänker hur svårt det är att utöva sporten öht (eftersom det är det som diskussionen handlar om) så skulle jag nog anse att stavhopp är det svåraste. Tror faktiskt att de flesta skulle få den där staven till ett hinder till än ett verktyg att hoppa högre.
Inom bollsport tror jag volleyboll är en av de svåraste (om man nu räknar bort de allra mest obskyra sporter som det tar tid bara att lära sig vad sporten går ut på). Hur många i skolan var det inte som hade problem att bara hålla bollen i spel, och då gällde det inte bara tjockisarna och brudarn, även många av atleterna hade det mycket svårt. Går man sedan in på de svårare grejerna, gl hf att lyckas göra en vettig hoppserv (och nej, att bara kasta upp bollen och slå över bollen medans man är i luften är inte en hoppserv). Möjligtvis att ni skulle lära er en hoppfloat.
Kan tänka mig att en del kampsporter är ganska svåra att utöva rent tekniskt. Har aldrig testat så vet inte vilka som skulle vara bland de svåraste kampsporterna.
Edit: testa att utföra olika sporter på fyllan, ju lättare sporten är ju lättare är den att utföra på fyllan