Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-03-27, 15:54
  #205
Medlem
Gymnastik bom å snurra på .
Är dans en sport?
Så tycker jag det är otroligt att ett gäng på 20 man kan göra saker samtidigt fast alla tittar frammåt
Citera
2019-04-10, 17:06
  #206
Medlem
Tänk efter lite snälla. Alla sporter är svår att bli elitnivå i.
Du kommer inte springa 30 min på milen utan år av stenhård träning, om du ens lyckas då.

De tekniskt svåraste är ju såklart gymnastik och typ konståkning som kräver precision styrka och kontroll över sin kropp som andra sporter saknar. Att springa 100 m kan villet idiot som helst göra, att göra 720 på skridskor är betydligt svårare. Eller att göra sig till ett T i ringarna på gymnastik.

Tekniskt avancerade sporter är svårare.
Citera
2019-04-12, 14:41
  #207
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
På vilka positioner har du spelat och vilken är mest utmanande?
Jag har spelat på de flesta under åren. Alla har sina utmaningar. Linebacker, QB eller RB är kanske de svåraste att bli riktigt bra på. Men linjerna har sina utmaningar också!
Citera
2019-04-12, 14:51
  #208
Medlem
Det svåraste sporten måste vara den sport som det är svårast att bli bäst i.
Detta beror då på konkurrensen, dvs hur många har provat sporten respektive hur många har sporten som sitt yrke.

Tror därmed svaret blir fotboll. Miljarder har testat sporten, 100.000tals har den som yrke, och då lyckas nå världseliten är en extrem prestation.

Att vara top 10 i fotboll är en större prestation än att vara bäst i världen i nästan vilken annan sport som helst.
Citera
2022-01-19, 16:00
  #209
Avstängd
Spenatkungens avatar
ESPN brukar ju släppa såna här listor ibland där de låter experter säga sitt. Då menar de väl att utöva sporten på elitnivå. Ofta ser listan ut så här:

1.Boxning

2.Ishockey

3.Amerikansk fotboll

4.Basket

5.Brottning

6.Kampsport

7.Tennis

8.Gymnastik

9.Baseboll

10.Fotboll
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback