Citat:
Ursprungligen postat av u_n_me
Men så kan man säg om nästan vilken sport som helst. Ligger ribban på 1m tror jag de flesta klarar att hoppa över den med stav också.
Säger fortfarande att 10 st Ironman i rad är det svåraste
Det är absolut inte svårast, tekniskt sett att ha fysiken för att klara av en sådan sport. Jag skulle vilja påstå att driva sig till bristningsgränsen och sen lite till är en utav de dummaste sporterna hittills.
Väldigt konstigt att inte Skateboard har blivit nämnt mer än en gång. Eftersom det inte finns något riktigt syfte med skateboard i sig (som t.ex hoppa högst eller gör flest mål individuellt/med ditt lag) så är det en sport som inte går att kunna ALLT i. Vilket jag anser är en ganska bra ribba. Det är för svårt för människor att kunna klara av alla "grenar" utav skateboardåkning och alla trick samt moment per "gren".
Ta bara X-Games megaramp som exempel:
http://www.youtube.com/watch?v=PEChpBqjeGA
Typ 10 pers i världen som deltar i den tävlingen. Ingen annan har bollar eller är vettiga nog att avstå.
Tänk dig o droppa in där, sen ställer du dig på en skateboard och stampar på fart en gång
Nästan alla övriga sporter går att bli "bäst" på. Även Curling och Snooker.. Där slåss ju världseliten om millimetrar (om ens det) åt höger och vänster, vilket bara tyder på att sporten i sig går att bemästra näst intill totalt.
Visserligen går det ju teoretiskt sett inte att hoppa 120m i stavhopp, så det är ju ingen gräns där heller. Men vi kan ju vara eniga att de centimeter runt 5,50 som slutligen vinnaren av EM/VM/OS tar sig över är, just nu och har för ett bra tag varit det högsta vi kan hoppa med en käpp som tillhygge.