2009-11-06, 09:50
Medlem
uffeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Persepone
Sover ni?

Nu blir det spännande. Försvaret ska senare idag peka ut mördaren.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6075385.ab
ja spännande väntan, kan david berättat vad som egentligen hände för sin advokat tro?
Citera
2009-11-06, 09:52
Medlem
Den anställde i fiskebutiken har precis vittnat om hur en moder var med och köpte fiskespöt.

Åklagaren säger att han köpt det själv för pengar han stal av sin döda syster.
Citera
2009-11-06, 09:52
Medlem
Jobberknolls avatar
Vägrar hjälpa mördade kvinnans syskon - SKD - Sjöbo - Skånskan.se

D får inte bo hos familjen...
från KVP
http://www.kvp.se/nyheter/1.1770378/15-aringen-far-inte-bo-hos-familjen
Senast redigerad av Jobberknoll 2009-11-06 kl. 09:57.
Citera
2009-11-06, 09:57
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NintendoDS
Den anställde i fiskebutiken har precis vittnat om hur en moder var med och köpte fiskespöt.

Åklagaren säger att han köpt det själv för pengar han stal av sin döda syster.
Detta talar faktiskt emot att det skulle vara David och hans mamma som köpte spöet. Om de skulle ha gått in i affären skulle det nog ha varit bestämt sedan innan att David skulle få köpa det. Skulle inte tro att mamman stått och gett efter för tjat inne i affären.
Citera
2009-11-06, 09:59
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoSannaH
Sanslöst! Ingen risk för de som finns kvar???
Om David släpps fri vet de inte vem de ska avlägsna från familjen.
Även om han skulle dömas och avlägsnas, har familjen löst alla sina problem på egen hand under rättegångstiden då?

Tänk er hela denna familj samlas hemma på gården för lunch imorgon.
Jag skulle INTE vilja vara med som åskådare.
Då börjar ordkriget om vem som har sagt vad i rätten, vem som misstänkt och anklagat vem. Tror ni det skulle var riskfritt för de sju familjemedlemmarna? Om jag blundar kan jag se hemska scener framför mig. Skrik, gråt, hot, kränkningar, hysteriska anfall, knytnävar och stekpannor vinande i köket.
Koden till säkerhetsskåpet är allmänt känd liksom var extranyckeln till vapenskåpet förvaras.
Har de hunnit byta kod och gömma om nyckeln? Vem hinner först? Vem hinner inte därifrån?
Kan man hoppas på en fällande dom, enkom för att skydda David från familjen om inte annat
Citera
2009-11-06, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Detta talar faktiskt emot att det skulle vara David och hans mamma som köpte spöet. Om de skulle ha gått in i affären skulle det nog ha varit bestämt sedan innan att David skulle få köpa det. Skulle inte tro att mamman stått och gett efter för tjat inne i affären.

Samtidigt kan man ju undra varför ingen annan familj har trätt fram och sagt att det var de som köpte spöt. Min teori är att de åkte in för att köpa något annat, ungen sprang då in i fiskebutiken och modern följde efter.
Citera
2009-11-06, 10:05
Medlem
Info800s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Kan man hoppas på en fällande dom, enkom för att skydda David från familjen om inte annat

Så tänker jag med

Dock verkar det som att media fått upp ögonen mer o mer för Mr Jansson på soc, tack vare oss(?)
Citera
2009-11-06, 10:09
Medlem
RoSannaHs avatar
Citat:

Hon kan ha varit inställd på att de skulle köpa ett spö för de pengar som försvann från Lottie, alltså några hundra. Priset på det spö David önskade sig översteg vad hon tänkt sig så hon tvingades lägga till ett antal egna hundralappar. Vem kunde veta att det var så dyrt? Den avvägningen gjordes inne i affären och hon svarade ja efter lite övertalning.

Just som hon gav med sig och betalade bestämde hon att detta måste vara en hemlighet inför styvpappan så hon och David kom överens om en version av upphittat spö. Därför gjorde hon sig heller inte osynlig inne i affären innan hon insåg vilket bråk det skulle bli hemma om det dyra inköpet. Tror jag.
Citera
2009-11-06, 10:10
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NintendoDS
Samtidigt kan man ju undra varför ingen annan familj har trätt fram och sagt att det var de som köpte spöt. Min teori är att de åkte in för att köpa något annat, ungen sprang då in i fiskebutiken och modern följde efter.
Så kan det förstås också vara, men jag har så svårt att tänka mig Pia bli övertalad till att köpa en sådan dyr sak. Om det vore så kan man ju också undra varför ingen av dem medger att de båda har varit inne i affären - det vore ju inte kontroversiellt att köpa ett fiskespö.

Just att de förnekar det gör att det är konstigt.

Inte alla familjer följer rättsfall så noga, det kan vara en förklaring till att ingen har trätt fram.
Citera
2009-11-06, 10:10
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoSannaH
Hon kan ha varit inställd på att de skulle köpa ett spö för de pengar som försvann från Lottie, alltså några hundra. Priset på det spö David önskade sig översteg vad hon tänkt sig så hon tvingades lägga till ett antal egna hundralappar. Vem kunde veta att det var så dyrt? Den avvägningen gjordes inne i affären och hon svarade ja efter lite övertalning.

Just som hon gav med sig och betalade bestämde hon att detta måste vara en hemlighet inför styvpappan så hon och David kom överens om en version av upphittat spö. Därför gjorde hon sig heller inte osynlig inne i affären innan hon insåg vilket bråk det skulle bli hemma om det dyra inköpet. Tror jag.
Kan också vara precis som du föreslår.
Citera
2009-11-06, 10:12
Medlem
Jobberknolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk

Jag tänker likadant och hoppas även att man satsar på att både C och T får stöd och guidning till ett bättre liv. Kanske de kan få socialbidrag och på något sätt vara "inneboende" hos sina stödfamiljer.
Citera
2009-11-06, 10:14
Medlem
Citat:
Så kan det förstås också vara, men jag har så svårt att tänka mig Pia bli övertalad till att köpa en sådan dyr sak. Om det vore så kan man ju också undra varför ingen av dem medger att de båda har varit inne i affären - det vore ju inte kontroversiellt att köpa ett fiskespö.

Just att de förnekar det gör att det är konstigt.

Inte alla familjer följer rättsfall så noga, det kan vara en förklaring till att ingen har trätt fram.

Om det var en muta så är det väl inte så konstigt.

Samtidigt så får man ju anta att det rör sig om en familj på orten och inte några som åkt förbi på en husvagnssemester. Jag tror nog att de följer just det här fallet med stort intresse i Sjöbo kommun även om man normalt sett inte bryr sig nämnvärt om vad som händer uppe i till exempel Stockholms tingsrätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in