2009-12-02, 15:17
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaraOlle
Hur menar du här, vad är det som är märkligt? MJ ger PN alibi den stund han var hemma efter vännerna kört... det var väl knappt en timme? Timmen innan ger även vännerna PN alibi, den lilla tid de såg henne, tror inte de var inne i huset? DN nämner oxå att MJ var inne i köket o rökte en cigarett med PN?
Tror PN har/hade stor makt på MJ o över alla barnen, hon har nog alltid manipulerat familj, vänner o myndigheter?

Jag tycker det är märkligt att det accepteras så lätt deras alibi för varandra. De som finns på platsen där ett mord begåtts under den tid då mordet antas har blivit begått borde väl rimligtvis kunna anses som alternativa GM.

Därmed borde de oxå undersökas ordentligt. Min åsikt är att detta inte skett. Jo, jag vet att man måste vara misstänkt för att topsas. Om man inte har något att dölja varför då vägra?

Vad var det som fick polisen att misstänka DN?
Citera
2009-12-02, 15:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag tycker det är märkligt att det accepteras så lätt deras alibi för varandra. De som finns på platsen där ett mord begåtts under den tid då mordet antas har blivit begått borde väl rimligtvis kunna anses som alternativa GM.

Därmed borde de oxå undersökas ordentligt. Min åsikt är att detta inte skett. Jo, jag vet att man måste vara misstänkt för att topsas. Om man inte har något att dölja varför då vägra?

Han vann "misstänkt beteende-tävlingen" på målfoto...
Citera
2009-12-02, 15:45
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Han vann "misstänkt beteende-tävlingen" på målfoto...

Kan du gissa vad det var som fällde avgörandet?
Citera
2009-12-02, 15:47
Bannlyst
Citat:
Kan du gissa vad det var som fällde avgörandet?
Jag är inte alls säker att han var sjukast, men efter vad jag läst mig till så verkar han ha haft det mest avvikande beteendet.
Det faktum att hon känt sig hotad av D hjälpte säkert också till.

MVH
Smålandtintin
Citera
2009-12-02, 15:58
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Jag är inte alls säker att han var sjukast, men efter vad jag läst mig till så verkar han ha haft det mest avvikande beteendet.
Det faktum att hon känt sig hotad av D hjälpte säkert också till.

MVH
Smålandtintin

Tackar så mycket. Förstår varför det blev målfoto. Troligen uppförstorat.
Citera
2009-12-02, 16:35
Medlem
SaraOlles avatar
Citat:

Ja... här håller jag med dig fullt ut, tycker det är särskilt konstigt att PN o TN inte är förhörda mera ingående, man har alldeles för tidigt riktat in sig på DN? Tror DN kan vara GM, men inte helt ensam, med hela förloppet av städning, gömmandet av kropp osv....... PNs ordning har diskuterats tidigare, att hon hade ordning inne i huset o därför skulle städat bättre efter mordet om hon var inblandad? MEN det står på flera ställen att LN även städat o röjt undan till sin mamma, när hon var "barnvakt o loppisvakt", se i LNs garderober, allt ligger snyggt/prydligt vikt där......
Citera
2009-12-02, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaraOlle
Tror ni är helt fel på det nu
Det finns inte en chans att MJ skulle vara GM!! Menar ni att han skulle skjutit o sen bett de andra (PN;TN o DN) flytta, gömma, städa o röja undan bevis, medan han själv åkte till en kompis o sov?? Tror jag inte ett dugg på.....
Eller,
Menar ni att MJ skulle hunnit göra allt själv, på den korta tid han bevisligen befann sig på gården (efter vännerna kört iväg). Tror jag inte heller ett dugg på....
Av de fyra (liksom de 2 vännerna) som vistas på gården den natten, är det MJ som har bäst alibi....
Angående moped-hund-markering... var det inte i samma hus, som man hittade "blodiga byltet" utanför fönsterväggen? Det räcker att GM passerat, eller lagt ifrån sig "byltet" vid mopeden en liten stund?Man kan vara oense om många detaljer, när en nära anhörig dödats utan att man måste vara GM!! Vi vet inte hur stort inflytande PN har på MJ? MJ har bott hemma flest år av alla barnen. Mamman tycks favorisera pojkarna framför flickorna, därav kan hon även då manipulera MJ bättre, tror jag angående begravning o liknande. Vad vet jag (ni) men har MJ haft samma stöd utifrån som CN o Tå har/har haft under åren från någon stödfamilj? Inte konstigt om mamman kan få igenom sina krav/önskningar bäst av MJ isf?
Förklara gärna tidsmässigt, hur det skulle ha gått till om ni fortfarande hävdar att det skulle ens vara möjligt att MJ skulle vara GM?

Om någon lagt ifrån sig något vid mopeden, så fanns iallafall mopedägaren på gården vid det tillfället?
För det andra finns det inte någon exakt tidpunkt för mordet + - flera timmar. M var på gården inom tidsramarna.
Och ger sig dessutom iväg därifrån vid en ganska så märklig tidpunkt på dygnet.
Citera
2009-12-02, 22:32
Medlem
SaraOlles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rock26
[/b]

Om någon lagt ifrån sig något vid mopeden, så fanns iallafall mopedägaren på gården vid det tillfället?För det andra finns det inte någon exakt tidpunkt för mordet + - flera timmar. M var på gården inom tidsramarna.
???
Citera
2009-12-02, 23:00
Medlem
SaraOlles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rock26
[/b]

Om någon lagt ifrån sig något vid mopeden, så fanns iallafall mopedägaren på gården vid det tillfället?
För det andra finns det inte någon exakt tidpunkt för mordet + - flera timmar. M var på gården inom tidsramarna.

Med telefontrafikens hjälp har man konstaterat att MJ var på gården maximalt 1h o 49 min o minimum 23 min, (sid 34 i huvudprotokollet) av denna tid fanns två vänner (Marcus o Jessica) där i 30-45minuter? MJ är inte GM, finns inte nån möjlighet....... se på tidsramen....
Senast redigerad av SaraOlle 2009-12-02 kl. 23:31.
Citera
2009-12-02, 23:40
Bannlyst
Citat:
Tackar så mycket. Förstår varför det blev målfoto. Troligen uppförstorat.
En annan förklaring är att det är Skånes länskrim som höll i utredningen. Jämfört med dem är socialen i Sjöbo genier.
En fråga som jag alltid brukar ställa den överstöddige Tony Pallon:
Hur kommer det sig att antalet ouppklarade mord sjudubblades på fem å rnär länskrim tog över mordutredningarna från det lokala krim?!?
Citera
2009-12-03, 01:33
Medlem
Mhm vad ska man säga...Jag skulle mer än hela mitt liv veta vad som hände med min syster den natten!!Prova föreställ er hur det skulle kännas,LOVAR inget ni vill uppleva,Jag har alltid funnits för mina syskon det är en sak som e Jävligt säker!!.Tänk om jag hade stannat hemma,kanske aldrig hade hänt nått..ni kan bara ente föreställa er vilket helvete det är...ja jag flänger runder som en pingpong boll,o har alltid gjort,kommer nog alltid o göra för sån e jag...ja ni vet jue nästan mer om mig än vad jag själv vet.men en sak vet jag,skulle aldrig göra nått mot mina syskon,vi har alltid hållt ihop.och nu har jag bara två kvar...ja jag vill ente veta av david..och Lottie finns bara kvar i mitt hjärta O Pia ja det e min mossa,men jag har alltid gått i mina skor,o då menar jag,finns ingen på denna jord som skulle kunna manipulera mig,jag sköter mig själv..O Tomas är en jävligt bra person,men blev för mycke med D,men ja efter slagit isönder fönster på huset ja vem hade ente blivit arg..ja jo jag vet det va fel av han o göra det mot D,ja vår familj har haft det jävligt ibland,men vilken familj har det klanderfritt om jag får fråga??..ni undrar om där hunden hittat nått vid mopeden,kan säga mopeden stod på en matta,så undrar varför ente dom tagit mattan på analys....hade jag vetat nått hade jag sagt det,de handlar om min syster!!!..sitter själv varje dag o grubblar på detta,Varför hände detta och min syster??de finns bara ente..finns många konstiga funderingar i detta kan jag säga..och finns hur mycket som helst man vill ha svar på!.Tro ni att jag e GM men det vet jag att de e jag ente,har inget o sätta imott ente ens mitt liv för det känns totalt menningslöst,kan ente gå nånstans utan att bli helt ut tittad,ska jag söka ett jobb så kan dom lia bra köpa tidningen för där står endå hela mitt liv,räcker det som ett cv,känns som man ente har nån personlighet kvar,detta är verkligen inget tycksynd om mig,ir tro ente det e jag.Det e min vardag!!..

(Stavfel jag vet..Stavar som jag vill)

//Michel
Citera
2009-12-03, 01:57
Medlem
SaraOlles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjobosjobo
Mhm vad ska man säga...Jag skulle mer än hela mitt liv veta vad som hände med min syster den natten!!Prova föreställ er hur det skulle kännas,LOVAR inget ni vill uppleva,Jag har alltid funnits för mina syskon det är en sak som e Jävligt säker!!.Tänk om jag hade stannat hemma,kanske aldrig hade hänt nått..ni kan bara ente föreställa er vilket helvete det är...ja jag flänger runder som en pingpong boll,o har alltid gjort,kommer nog alltid o göra för sån e jag...ja ni vet jue nästan mer om mig än vad jag själv vet.men en sak vet jag,skulle aldrig göra nått mot mina syskon,vi har alltid hållt ihop.och nu har jag bara två kvar...ja jag vill ente veta av david..och Lottie finns bara kvar i mitt hjärta O Pia ja det e min mossa,men jag har alltid gått i mina skor,o då menar jag,finns ingen på denna jord som skulle kunna manipulera mig,jag sköter mig själv..O Tomas är en jävligt bra person,men blev för mycke med D,men ja efter slagit isönder fönster på huset ja vem hade ente blivit arg..ja jo jag vet det va fel av han o göra det mot D,ja vår familj har haft det jävligt ibland,men vilken familj har det klanderfritt om jag får fråga??..ni undrar om där hunden hittat nått vid mopeden,kan säga mopeden stod på en matta,så undrar varför ente dom tagit mattan på analys....hade jag vetat nått hade jag sagt det,de handlar om min syster!!!..sitter själv varje dag o grubblar på detta,Varför hände detta och min syster??de finns bara ente..finns många konstiga funderingar i detta kan jag säga..och finns hur mycket som helst man vill ha svar på!.Tro ni att jag e GM men det vet jag att de e jag ente,har inget o sätta imott ente ens mitt liv för det känns totalt menningslöst,kan ente gå nånstans utan att bli helt ut tittad,ska jag söka ett jobb så kan dom lia bra köpa tidningen för där står endå hela mitt liv,räcker det som ett cv,känns som man ente har nån personlighet kvar,detta är verkligen inget tycksynd om mig,ir tro ente det e jag.Det e min vardag!!..

(Stavfel jag vet..Stavar som jag vill)

//Michel
Läst vad du skriver... mycket starkt skrivet. Kan bara tala för mig själv, men vet många med mig känner samma: tror inte ett ögonblick på att du skulle vara GM. Hoppas du sett vad jag skrivit om detta. Som du beskriver dig själv o ditt liv, är väl ungefär som jag gissat du har/har-haft det.

Ber om ursäkt om något ang. din mamma sårat dig, försöker ta till mig det du skriver ang henne o TN. Får erkänna att jag tycker/tyckte att de var/är vuxna o kunde hanterat vissa saker bättre?

Anser att samhället svikit dig o din familj, anledningen kan man bara spekulera om, men önskar att det blivit annorlunda för hela din familj redan då de/ni först fick "frivillig" hjälp, när ni var små? Tror du inte själv att livet skulle blivit/varit lite lättare om ni fått mera stöd o trygghet i/till familjen?

Denna tråd är ju ett forum, där alla får komma till tals o det är ju det som är syftet, bra för det mesta men ibland mycket fel/illa.

Känner att du är mycket privat i ditt inlägg, resonerar gärna vidare med dig via PM om du så önskar. Ha det gott o stå på dig
Senast redigerad av SaraOlle 2009-12-03 kl. 02:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in