2009-11-06, 10:18
Medlem
Malmunger håller på att pressa modern. Nu minns hon inte alls vad hon gjorde på mordkvällen. Hon kan ha "tittat på film eller vikt tvätt". Man tycker att man borde minnas vad man gjorde kvällen då ens dotter mördades.
Citera
2009-11-06, 10:18
Medlem
Eliza CTs avatar
Ja, sent omsider har jag nu skrivit ett mejl direkt till Lars Jansson.
(ej anonymt då jag förväntar mej svar!)
Men jag antar att förvaltningen har annat att göra idag utan att läsa mejl.
Mejlet är givetvis baserat på de uppgifter som finns här i FUP.

Så - även om det är sent så hoppas jag att många fler ställer upp med liknande handlingar!
Sjöbo ska inte dra sej från sitt ansvar!

De stödfamiljer ungdomarna har ska ha ersättning för sin empati och inget av barnen ska tvingas tillbaka till gården. David ska givetvis ha ALL vård och omsorg som är möjlig. Vilket är kontentan i mitt mejl.
Mvh
Citera
2009-11-06, 10:23
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NintendoDS
Om det var en muta så är det väl inte så konstigt.

Samtidigt så får man ju anta att det rör sig om en familj på orten och inte några som åkt förbi på en husvagnssemester. Jag tror nog att de följer just det här fallet med stort intresse i Sjöbo kommun även om man normalt sett inte bryr sig nämnvärt om vad som händer uppe i till exempel Stockholms tingsrätt.
RoSannaH hade en fin förklaring till det där med övertalning, nämligen att det kan ha varit överenskommet att det skulle varit ett billigare spö (för pengar stulna av Lottie, ev.), men att David ville ha ett dyrare.
Då blev det operation övertalning. Låter inte alls orimligt.

Kanske ville inte mamman ha en scen inne i affären med risk att David vräker ur sig något väldigt olämpligt om händelser på gården?

OM det har varit en annan mamma och barn som har köpt spöet så håller jag fast vid att de kan ha missat detta och därför inte hört av sig.
Alla familjer läser inte så noga om sådant här, hur konstigt det än kan låta för dig och mig.
Det är inte ens alla som prenumererar på en lokaltidning, vilket är fullkomligt ofattbart enligt mig.
Citera
2009-11-06, 10:24
Medlem
Jobberknolls avatar
Citat:
Om det var en muta så är det väl inte så konstigt.

Samtidigt så får man ju anta att det rör sig om en familj på orten och inte några som åkt förbi på en husvagnssemester. Jag tror nog att de följer just det här fallet med stort intresse i Sjöbo kommun även om man normalt sett inte bryr sig nämnvärt om vad som händer uppe i till exempel Stockholms tingsrätt.

Jag är övertygad om att hon har varit i affären. David skyddar sin mamma. Bandet dem emellan övervinner allt.
Kvittona visar också på att det bara såldes en vara med det priset(+flugorna) den dagen. Man får också tänka på att Kjells sport inte har hundratals kunder varje dag. Det är en liten by.
Citera
2009-11-06, 10:27
Medlem
Jobberknolls avatar
Direktrapportering??

Är det någon som vet vilka nyhetskanaler, tidningar osv som har vad man kan likna vid en "direktrapportering" från rättegången?
Citera
2009-11-06, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jobberknoll
Är det någon som vet vilka nyhetskanaler, tidningar osv som har vad man kan likna vid en "direktrapportering" från rättegången?

SKD och KvP.
Citera
2009-11-06, 10:29
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jobberknoll
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6077812.ab
Citera
2009-11-06, 10:30
Medlem
Jobberknolls avatar
TAck Blommvattnare och NintendoDS
Citera
2009-11-06, 10:33
Medlem
Friserar tidningarna moderns uttalanden i rätten eller har hon äntligen lärt sig att det är fult att svära?

Hur som helst så hamnar ungen i LVU-hem efter rättegången oavsett utgång.
Citera
2009-11-06, 10:48
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Friserar tidningarna moderns uttalanden i rätten eller har hon äntligen lärt sig att det är fult att svära?

Så saktfärdiga som uppdateringarna är så hinner reportrarna med att frisera bort vart annat ord som troligtvis är en svordom
Citera
2009-11-06, 11:07
Bannlyst
Citat:

Ska vi vara petiga kommer D att hamna på LSU-hem om han fälls.

MVH
Smålandtintin (som är småkaxig för att jag redan i går skrev att kommunen gör ett omedelbart omhändertagande om D släpps.)
Citera
2009-11-06, 11:10
Moderator
blomvattnares avatar
Kan någon förklara detta agerande från åklagaren:

Citat:
Sist kvar i åklagarens uppräkning blev 15-åringen, styvfadern och modern.
- Bland dem finns gärningsmannen, sade Åsbäck.

Sedan kom visserligen:

Citat:
Han medgav att styvpappan och mamman har haft möjlighet att begå brottet, men tillade att det inte går att lägga fram en rimlig hypotes om någon av dem som mördaren. Han ansåg att båda till sist måste ses som "orimliga" som gärningsmän.

Går inte dessa uttalanden att tyda som att även åklagaren hyser vissa tvivel om sin klients skuld?
Eller är det bara hans sätt att resonera sig fram till det slutliga svaret som framstår som lite otydligt? En del av hans uteslutningsresonemang?

http://www.kvp.se/nyheter/1.1770435/rattgangen-mot-lotties-misstankte-mordare-fortsatter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in