2009-10-28, 19:31
Medlem
MeMajks avatar
Malmunger verkar veta något som inte vi vet.......

Citera
2009-10-28, 19:31
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Övriga har frivilligt lämnat DNA. Mamman saknas i varenda analys. Tydligen har hon nekat då, för polisen kan väl inte ha missat henne rakt genom hela utredningen? Jättekonstigt. Hon är i fokus annars, dvs polisen visar intresse för henne och hennes förehavanden, inte minst när kroppen återfanns. Det är nog det som retar försvaret, att hon ej har pressats mer samt åtalats för medhjälp eller skyddande. Att hon vet mer än hon säger är glasklart.

Fiskespöförsäljaren beskriver mamman med pojken i förhör. Bildvisning sker väl senare? Han identifierar Davids spö som det spö han sålde kontant till mamman.

Socialjouren i Sjöbo tackar nej när polisen kontaktar dem angående att närvara vid förhör med en handikappad 15-årig misstänkt systermördare.
Hela historien är så jävla tragisk...

Man får hoppas att det ändå får det goda med sig att ungarna räddas från de sk. "föräldrarna".

Kan man inte anmäla socialjouren för något? Hur jävla omänskliga får dom vara utan att granskas närmare? Man blir bara så ledsen...
Citera
2009-10-28, 19:32
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tycker
SKOTTKÄRRA!

Kan inte Skånepolisen lära sig det då?

Vad undertecknad anser om FUP på nätet känner nog de flesta här till. Jag föredrar att materialet delas mailvägen, som skedde med Carolin Stenwall-FUP. Främst av hänsyn till de anhöriga så de ska slippa att foton av offrets kropp cirkulerar på nätet i all framtid.

Jag förstår att det är på väg upp på nätet nu, och vill nämna att polisen gjort något smart i det här fallet. På CD-skivan finns fem filer. En av filerna innehåller fotona. Dessa ligger inte i det nära tusensidiga huvudprotokollet. Soc i Sjöbo är i akut behov av att se FUP. Då kan de väl bara inte fortsätta att blunda?
Citera
2009-10-28, 19:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Santeria
FUP finns uppe på piratbukten nu, hoppas den funkar - säg till annars.

Har du lust att slänga upp en länk?
Citera
2009-10-28, 19:35
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
FUP finns uppe på piratbukten nu, hoppas den funkar - säg till annars.
Ingen seedare?

Kan du inte lägga upp den på någon sida typ megaupload?
Citera
2009-10-28, 19:36
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday

Jag förstår att det är på väg upp på nätet nu, och vill nämna att polisen gjort något smart i det här fallet. På CD-skivan finns fem filer. En av filerna innehåller fotona. Dessa ligger inte i det nära tusensidiga huvudprotokollet. Soc i Sjöbo är i akut behov av att se FUP. Då kan de väl bara inte fortsätta att blunda?
Mycket mycket bra.

Socialen i Sjöbo borde naturligtvis läsa FUP, men det kommer väl inte att ske bara sådär?
Citera
2009-10-28, 19:37
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Hon har alltså all rätt i världen att vägra lämna DNA?
Egendomligt.
Hon framstår inte som the mother of our dreams direkt.

Den där socialjouren i Sjöbo borde förstås få sparken.
Kan de välja och vraka mellan olika uppdrag?

Här följer man linjen annars är det adjö. Det duktiga soc.folket sticker så snart det finns en chans.

Sjöbo kommun är en av de mest anmälda kommunerna i Skåne.

Ganska ofta får de dessutom bakläxa.
Citera
2009-10-28, 19:38
Medlem
Santerias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jockaaan
Har du lust att slänga upp en länk?

http://thepiratebay.org/torrent/5139263/FUP-Vollsjo_

Kan någon förklara för mig varför jag inte seedar den så jag kan fixa?
Citera
2009-10-28, 19:39
Bannlyst
Citat:

Tack så mycket!
Citera
2009-10-28, 19:41
Medlem
BoISarens avatar
Citat:

Nu blir det väldigt OT, men har du öppnat en port för din torrentklient? Vilken klient använder du? Utorrent? Bittorrent? Någon annan?

Edit: Ta det gärna via PM
Citera
2009-10-28, 19:47
Moderator
blomvattnares avatar
Från dagens förhör:

Citat:
Han berättade också att han tyckte att det var konstigt att hans mor var så orolig när Lottie varit försvunnen i någon dag.

– När hon varit borta 2-3 dagar tidigare har de inte ringt polisen. Jag sa att ”hon är 19 år, hon klarar sig nog”, säger storebrodern.

Kanske för att mamman visste att denna gång skulle inte Lottie komma tillbaka. Om hon inte slog larm tidigt skulle ju polisen undra varför hon inte hade gjort det.

Citat:
– Lottie sa: ”Jag eller något djur är dött i morgon eller inom en vecka”, säger systern i förhör.

Citat:
Systern berättar att hennes lillebror plötsligt började bete sig konstigt under sommarlovet.
– Då brakade helvetet löst, säger hon.
Den åtalade 15-åringen ska också ha dragit ett snöre runt Lotties hals och sagt att han skulle göra ett halsband till henne – men dragit så hårt att hon fått andnöd.
Med mera, med mera.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6029318.ab
Citera
2009-10-28, 19:51
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Kanske för att mamman visste att denna gång skulle inte Lottie komma tillbaka. Om hon inte slog larm tidigt skulle ju polisen undra varför hon inte hade gjort det.

När mamman såg Lottie i förrådet utbröt hon -Någon har mördat och skändat min Lottie! Det är alltså bara vaderna som sticker fram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in