Citat:
Ursprungligen postat av RoSannaH
Jag kortar av ditt inlägg till bara det jag kommenterar.
Släpandet av och dragandet i kroppen på olika sätt kan ha gått till precis som du beskriver. Han har provat på flera sätt, framlänges, baklänges, med tag i kläderna och med liggunderlag och kartong att dra i.
Mycket troligt att kläderna på överkroppen då åkte upp och gick sönder och att trosorna åkte ner och hamnade ut och in. Bh:n kan ha rättats till över ansiktet för att slippa se Lotties ögon och hål i pannan.
På tal om det som är synligt. Många undrar varför de blodiga kalsongerna lämnas kvar på golvet och ser det som ett vilseledande spår lämnat med flit av Pia. Men jag tror att det är så enkelt att han inte såg kalsongerna i hörnet. Han är så van att det ligger "skittvätt" som han kallar det överallt så det nästan hör till inredningen.
Ja jeg tror ikke han reflekterte over sin mørke truse ble liggende der i hjørnet
uten synlig blod. Han tenker kortsiktig.
Når det gjelder L sin truse, så er jeg mer usikker. Om hun hadde denne på, så må GM straks ha dratt den av. Da vrenges trusen også ut inn. Men denne trusen var helt uten blodsøl, men brukt. ( sekret fra L) Og på golvet, rundt stolen er det mye blod.
Drar han kroppen fra der hun faller om, ut mot døra, vil trusen bli blodig.
Trusen kunne også fulgt med ut i søppelet ved et uhell, men tviler. GM med sitt enkle tankesett kan også tatt en truse og plantet den der. For at noen skal tenke at hun ble forsøkt voldtatt av en inntrenger. Men igjen....lite trolig.
Så spørsmålet er hvilke fantasier og tanker GM har hatt rundt L. Vi vet at L har følt seg ille berørt av ham. Hun har opplevd ham sittende å stirre på seg på en merkelig måte, i datarommet. Hun følte ubehag generelt, for D. Lenge før han tok tak rundt halsen hennes. Og så har vi jo episodene der han står i timer utenfor hennes dør. Og at han har åpnet hennes dør om natten, flere ganger.
Så jeg kan ikke unngå tenke at han straks har tatt av henne trusen....for å se?... Eller han kunne ha truet av henne trusen, før han skjøt. Det er mange rare tanker som kan skjule seg bak D sin væremåte, mot L og dette drapet.
En ting er jeg sikker på: Han var påvirket av alt pratet om økonomi og hvordan de voksne ser på barna , og situasjonen framover....Han er jo veldig nerværende sin mor og ligger og lytter til samtaler. Han var med andre ord "fluen på veggen", flere steder.