2009-11-09, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
är det kanske en bra dom. Rättspsykiatrisk vård är förmodligen det bästa som skulle kunna hända David.
Vi får väl se till jul...
Däremot är det åt helvete att prata om överväldigande bevisning.
Definitivt..

Undra om den rätta någonsin kommer dömmas.. För jag personligen tvivlar på att D är skyldig till själva mordet.. För mycket märkligheter.

Definitivt obehagligt att dem dömmer, men jag tror det är för att 'vanliga Svenskar' som inte följer fallen detaljerat som vi gör, helt enkelt är så naiva att dem tror att rätten alltid har rätt när någon döms för mord, så dem dömmer helre en oskyldig för mord än att dem riskerar kritiseras i media osv för att ha låtit en mördare gå fri.

Underbart samhälle vi lever i.

Hur ser det ut rättsligt nu, kan myndigheter osv inte längre utreda själva fallet nu iomed att D blivit dömd? Eller kan polisen t.ex. fortsätta undersöka om det finns ytterliggare en förövare? Antar inte, bland annat därför jag är så besviken över den dömande domen.

Antar att den riktigt skyldige aldrig kommer åka fast.
Citera
2009-11-09, 14:16
Medlem
kan man tänka sig att det blir: psykiskt sjuk vid mordtillfället, men inte nu? alltså, att han frias efter den rättspsykiatriska undersökningen.
Citera
2009-11-09, 14:19
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gargantou
Definitivt..

Undra om den rätta någonsin kommer dömmas.. För jag personligen tvivlar på att D är skyldig till själva mordet.. För mycket märkligheter.

Definitivt obehagligt att dem dömmer, men jag tror det är för att 'vanliga Svenskar' som inte följer fallen detaljerat som vi gör, helt enkelt är så naiva att dem tror att rätten alltid har rätt när någon döms för mord, så dem dömmer helre en oskyldig för mord än att dem riskerar kritiseras i media osv för att ha låtit en mördare gå fri.

Underbart samhälle vi lever i.

Hur ser det ut rättsligt nu, kan myndigheter osv inte längre utreda själva fallet nu iomed att D blivit dömd? Eller kan polisen t.ex. fortsätta undersöka om det finns ytterliggare en förövare? Antar inte, bland annat därför jag är så besviken över den dömande domen.

Antar att den riktigt skyldige aldrig kommer åka fast.
Är de politiskt tillsatta nämndemännen från Sjöbo ?
Citera
2009-11-09, 14:20
Medlem
BoISarens avatar
Ska bli spännande att läsa hur rätten har tänkt vad gäller den "övertygande bevisningen" när domen kommer.
Citera
2009-11-09, 14:21
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ewalynn
på höger sida om man kommer från ps håll. först thaiaffären, sen kanske nån emellan, och sen den. stoor felskriven skylt.

Den har funnits i ca 1 år och är inte öppen på måndagar.

Kjells vapen har aldrig varit där under de 18 år jag bott i byn.
Citera
2009-11-09, 14:22
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Är de politiskt tillsatta nämndemännen från Sjöbo ?

Att politiker håller ihop är väl inget nytt om de tillhör samma block.
Citera
2009-11-09, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Den har funnits i ca 1 år och är inte öppen på måndagar.

Kjells vapen har aldrig varit där under de 18 år jag bott i byn.

nu förstår jag inte - vem har påstått att kjells har varit i den lokalen?
Citera
2009-11-09, 14:25
Medlem
Guardian Angels avatar
Spontant tycker jag det är helt åt h-e. Vad skulle vara "överväldigande bevisning"? Kalsongerna på golvet (som kan vara ditlagda av vem som helst=?
De har ju inte ens hittat mordvapnet.
Citera
2009-11-09, 14:26
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
kan man tänka sig att det blir: psykiskt sjuk vid mordtillfället, men inte nu? alltså, att han frias efter den rättspsykiatriska undersökningen.
Nej det är knappast troligt.
Domslutet är nog det bästa som kunde hända D.
Citera
2009-11-09, 14:28
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
nu förstår jag inte - vem har påstått att kjells har varit i den lokalen?

Läste slarvigt från FUP.

Eftersom butiken enl. sin hemsida är stängd på måndagar kan de ändå inte varit där.

Var det inte sen en träaffär med i bilden?
Citera
2009-11-09, 14:33
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Har polis kollat upp dessa två killar som skulle komma och besöka L på lördagen. Det har även i förhör med P kommit upp att en Filip skulle besöka L på lördagkvällen, men som inte kom.

Fup s.257
Jag kan inte namnen, men det var två killar.
Var kom dom ifrån?
Det vet jag inte riktigt. Ingen aning var dom är ifrån. Det måste vara här i krokarna nånstans.
Citera
2009-11-09, 14:33
Medlem
wonderlands avatar
Ska verkligen bli intressant att läsa domen...och för D egen skull skulle jag nog hålla med om att domen är bra för honom på ett sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in