2009-08-04, 16:38
Medlem
Dawlishs avatar
Kings Of Leon - jag forstar inte hypen.

Aerosmith - saaaaay whaaaat. De har haft EN bra lat, som alla kanner till.

Metallica- samma sak har.

Nirvana- ett lysande band, men.. precis som alla innan alldeles for overskattade. Ja, Nevermind sags vara 90-talets basta album. Jag tycker mycket om det, men kan dessvarre inte halla med.
Citera
2009-08-04, 17:08
Medlem
JedanProblems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L_a_z_e_r
All mainstream pop/hiphop (ala rixfm, mix megapol osv osv)

Vad fan yrar du om? Du måste ju vara en enormt svag individ om du upplever RixFM och Megapol:musik som något man inte får tycka illa om.

Själv vill jag påstå att musik rent generellt är något som man inte får tycka illa om, men som faktiskt har en överskattad betydelse. Så fort man för ett något längre samtal men en ny person så ska det alltid frågas vilken musik man tycker om. Floskelsvaren är "jag är allätare, gillar verkligen alla genrer utom country, blaha blaha".

Om man säger att man inte är intresserad av musik så tittar folk på en som om man vore helrubbad.
Citera
2009-08-04, 21:01
Medlem
Obskyrigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elevator
du pratar om att sjunga och lyssnar på slipknot? case closed.

Lyssna på Snuff, Circle och Danger/Keep Away

Kom tillbaka och var lika dryg.
Citera
2009-08-04, 21:13
Medlem
ascHacks avatar
Metallica förtjänar inte sin skit. Kanske världens bästa live-band även om Lars inte alltid håller måttet.

Foo fighters förstår jag inte riktigt dock. Lever lite på att vara ett "dotterband" till Nirvana. De spelar i olika divisioner enligt mig. Gillar ändå Foo fighters.
Citera
2009-08-04, 21:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dawlish
Kings Of Leon - jag forstar inte hypen.

Aerosmith - saaaaay whaaaat. De har haft EN bra lat, som alla kanner till.

Metallica- samma sak har.

Nirvana- ett lysande band, men.. precis som alla innan alldeles for overskattade. Ja, Nevermind sags vara 90-talets basta album. Jag tycker mycket om det, men kan dessvarre inte halla med.
- Wtf?
Citera
2009-08-04, 21:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av norce
1. Du verkar inte ha förstått innebörden av tråden.
2. Det verkar inte Ljudglass heller, med Johan Palm är det snarare tvärtom? Är man över 18 är det ju inte tillåtet att tycka om honom, han är ju knappast hyllad på samma sätt som tex Håkan Hellström.
Om man ställer sig på plattan och skriker att Johan Palm suger så blir man biten av 5000 halvmänskliga fjortisar.
Citera
2009-08-04, 21:41
Medlem
Hehe, detta var verkligen trådrubriken som sållar agnarna från vetet vad gäller läsförståelse.

Nåväl: Lill Lindfors har något slags status som "väldigt bra artist" som jag aldrig har förstått mig på. Hon kan inte sjunga något vidare och hon spelar över när hon gestaltar låtarna hon sjunger.

Instämmer även angående Zappa. Väldigt medioker musik, både hans klassiska grejer och hans rock/jazz/nånting-prylar. Men eftersom inte det råder en överhängande risk att höra Zappa av misstag, så är det inte heller så många som tycker illa om det som det skulle kunna vara, tror jag.
Citera
2009-08-04, 21:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Meskilstuna
Hehe.. så du anser alltså att man inte får tycka illa om Johan Palm. Mycket intressant. Jag skulle gärna vilja höra din motivering till varför du inte anser att man inte får tycka illa om honom. Är det för att du tycker att han är begåvad och inte förtjänar att folk dissar honom. Personligen så gillar jag inte honom, men du skrev ju honom i den här tråden, så du måste verkligen försvara honom. Ljudglass, personen som tyckte att Johan Palm var så uppenbart oförtjänt av dissning att det inte ens behöver förklaras.
JÄVLA ARSLE!!!
Citera
2009-08-04, 21:46
Medlem
norces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ljudglass
Om man ställer sig på plattan och skriker att Johan Palm suger så blir man biten av 5000 halvmänskliga fjortisar.
Om du skriver en rad om hur dålig han är på internet får du 1000 medhåll under en minut.
Citera
2009-08-04, 23:27
Medlem
Jammys avatar
Sex Pistols. Jag tycker om en hel del punk (från The Stooges till Ramones till Ebba Grön) men jag har aldrig förstått grejen med Sex Pistols. Jag tycker att de är tråkiga. De har inte förtjänat en plats bland de bästa punkbanden eller som legendarer. Never mind the bullocks.. är inte en av tidernas bästa album. Jag blir förvånad över att folk tycker om dem på riktigt. Tror nästan att alla som tycker att de är sååå bra tycker det för att man "ska" tycka det.
Citera
2009-08-04, 23:29
Medlem
setermannens avatar
Bruce Springsteen passar bra här. Känner mig rätt oberörd av hans musik, som ju ständigt hyllas.
Citera
2009-08-04, 23:49
Medlem
Skulle vara intressant att veta om folk verkligen lyssnat på musiken de nämner, eller om de bara hört enstaka låtar.

Aerosmith? 1 bra låt som alla känner till?

Snackar vi om det Aerosmith med steven tyler som sångare eller är det något lokalt krogband där du bor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in