Citat:
Ursprungligen postat av BrainDisorder
Sex Pistols är faktiskt väldigt överskattade. Men jag kan samtidigt inte säga att det är ett dåligt punkband, för det är dom inte.
Snarare så finns bara väldigt många dåliga punkband, och väldigt få bra.
Sen tycker väl alla elitpunkare illa om dom, så det är väl egentligen inget problem att tycka illa om dom. Men dom är helt klart överskattade.
Word!
Jag tycker samma om Beatles, det är ett bra band med ett gäng bra låtar, men inget mer.
En polare och jag diskuterade detta, vi kom fram till att det kan ha lite att göra med vilken generation man tillhör, de slog hårt som fan när de kom och var relativt unika och nyskapande antar jag. Men kommande generationer (som vi tillhör) ville ha 2.0 och föddes med de gamla banden som vidareutvecklats i nya genrer och band och det föll oss bättre i smaken.
Och alla som skriver Håkan Hellström - finns det någon som det är mer okej att hata än honom? Blablalåtstöldblayadayadasjungerflasktblafjortisya dabla.
Springsteen ÄR överskattad. Han är en utav mina topp fem-artister och sett honom ett bra antal gånger, men jag spyr galla över alla rapporteringar och folkliga repotage inför hans spelningar här. Det är äckligt och hans mästerverk besudlas av Volvofamiljer som gapar Hungry Heart och sen får en halvsida i pressen där de talar ut om hur mycket BitUSA spelas i deras hem. Man kan omöjligt vara så bra som han helt onyanserat framställs i svensk media. Gubben kan ju gå ut och skita på scenen och ändå få en femma för han säger "Helan går" på scen. Dock är han en fruktansvärt bra artist.