2009-08-05, 00:02
Medlem
lillaryds avatar
U2, Bruce Springsteen och Madonna!

Inom Svenska kretsar helt klart Thomas Ledin, fyfan...
Citera
2009-08-05, 00:17
Medlem
Linkerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kosmoskatten77
Jimi Hendrix. Han har visserligen gjort någon enstaka bra låt, men hans storhet lever på legenden eftersom han var tidig med sin grej, headlinade Woodstock och dog en rockstjärnedöd. Men ärligt talat...

Det är mest en djävla massa gnissel

Det är inte någon stor scenartist

Karln kan inte sjunga (även fast det tydligen inte hörde hit)
Enstaka? Seriös?

1983... (A Merman I Should Turn to Be)
Astro Man
Bold as Love
Catfish Blues
Come Down Hard On Me
Ezy Rider
Gypsy Eyes
Have You Ever Been (To Electric Ladyland)
Hear My Train A Comin`
House Burning Down
If 6 was 9
It's too Bad
Izabella
Rainy Day, Dream Away (personlig favo)

ETC.. List goes on..

Möjligen att det är överdrivet att kalla han för världens bästa gitarrist osv.. men han var en mycket groovy blues gitarrist som kunde producera musik och framföra musik på ett mycket bra sätt.

Edit: allt är subjektivt, men att säga "någon enstaka bra låt" är väl att överdriva...?
Citera
2009-08-05, 02:01
Medlem
Cakeguys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastejköket
Eh, nej. Ingen av dessa två förtjänar att vara i toppen, inte ens top 50. Vad har posören Mick Thomson gjort för något annat än att klä ut sig och skutta runt på scenen?
Om vi talar duktiga och musikaliska gitarrister med mask (japp, det finns ett par) så är Buckethead det självklara valet, han har gjort en hel mer än Jordan.

The Clash, The Ramones/Sex Pistols och alla andra punk/britpopband borde utrotas från jordens yta, de har verkligen inte tillfört någonting av substans alls.

Mick är imba.
Citera
2009-08-05, 02:03
Bannlyst
bob dylan!!

INGEN får inte gilla dylan.... : )
Citera
2009-08-05, 02:07
Medlem
BrainDisorders avatar
Sex Pistols är faktiskt väldigt överskattade. Men jag kan samtidigt inte säga att det är ett dåligt punkband, för det är dom inte.
Snarare så finns bara väldigt många dåliga punkband, och väldigt få bra.

Sen tycker väl alla elitpunkare illa om dom, så det är väl egentligen inget problem att tycka illa om dom. Men dom är helt klart överskattade.
Citera
2009-08-05, 03:16
Medlem
PumpkinKings avatar
U2 - Vet inte vad det är men många verkar dyrka detta jäkla skit band och så fort man säger någonting negativt så blir man nästan attackerad av galna fans. Man får helt enkelt inte INTE gilla U2. Förstår inte vad som är så bra med detta band?

Michael Jackson - Jag är ett stort fan av Jackson, detta val utgörs mest pga alla fans som blir totalt galna om man nämner det faktum att Jackson i större delen av sina liveframträdanden sjöng playback eller säger något negativt. Nu när han har dött är det en mindre synd att inte gilla honom, enligt folk.

Bruce Springsteen - Ja, lilla Bruce som är så vänlig och älskar Sverige. Han firar midsommar i skärgården och lirar härligt New Jersey musik som är så folklig och fin. My ass att det är, jag gillar det inte och det står jag för. Större delen av befolkingen verkar dock inte hålla med. Självklart måste man gilla Brucan.

Singer/songwriters - Samma anledningar som folk har nämnt i denna tråd. Dom som är så duktiga, där som sitter och fingerplockar och sjunger så fint, pretentiös dynga är vad det dom håller på med.
Citera
2009-08-05, 03:29
Medlem
U2. det känns som att dom har gjort 1 låt

Jimi hendrix. som 90-talist är det svårt att se hans storhet.

Beatles. jag tycker att deras låtar är ganska äckliga.

Alla blueslegender (utom möjligtvis Gary Moore)

okej, jag gör det enkelt för mig. all musik innan 80-talet.

Nirvana. ful musik. skön röst dock

Där har vi musik som är tabu att ogilla. eller, här på FB känns det OK att ogilla U2.

en till, Alan Holdsworth! han är väl legend i sin genre. men jag garvade när jag såg den här videon.
http://www.youtube.com/watch?v=dcAVpvQAwm4

otroligt äckliga toner
Citera
2009-08-05, 06:03
Medlem
Hirvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Komogant
U2. det känns som att dom har gjort 1 låt

Jimi hendrix. som 90-talist är det svårt att se hans storhet.

Beatles. jag tycker att deras låtar är ganska äckliga.

Alla blueslegender (utom möjligtvis Gary Moore)

okej, jag gör det enkelt för mig. all musik innan 80-talet.

Nirvana. ful musik. skön röst dock

otroligt äckliga toner
Seriöst, lämna forumet. Svårt att se Hendrix storhet som 90-talist? Beatles musik är ganska äcklig? Nirvanas musik är ganska FUL? Kom igen för helvete, och alla blueslegender, det säger ju allt om din okunnighet. Håna inte B.B king indirekt.
Citera
2009-08-05, 09:45
Medlem
unclefloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrainDisorder
Sex Pistols är faktiskt väldigt överskattade. Men jag kan samtidigt inte säga att det är ett dåligt punkband, för det är dom inte.
Snarare så finns bara väldigt många dåliga punkband, och väldigt få bra.

Sen tycker väl alla elitpunkare illa om dom, så det är väl egentligen inget problem att tycka illa om dom. Men dom är helt klart överskattade.

Word!

Jag tycker samma om Beatles, det är ett bra band med ett gäng bra låtar, men inget mer.
En polare och jag diskuterade detta, vi kom fram till att det kan ha lite att göra med vilken generation man tillhör, de slog hårt som fan när de kom och var relativt unika och nyskapande antar jag. Men kommande generationer (som vi tillhör) ville ha 2.0 och föddes med de gamla banden som vidareutvecklats i nya genrer och band och det föll oss bättre i smaken.

Och alla som skriver Håkan Hellström - finns det någon som det är mer okej att hata än honom? Blablalåtstöldblayadayadasjungerflasktblafjortisya dabla.

Springsteen ÄR överskattad. Han är en utav mina topp fem-artister och sett honom ett bra antal gånger, men jag spyr galla över alla rapporteringar och folkliga repotage inför hans spelningar här. Det är äckligt och hans mästerverk besudlas av Volvofamiljer som gapar Hungry Heart och sen får en halvsida i pressen där de talar ut om hur mycket BitUSA spelas i deras hem. Man kan omöjligt vara så bra som han helt onyanserat framställs i svensk media. Gubben kan ju gå ut och skita på scenen och ändå få en femma för han säger "Helan går" på scen. Dock är han en fruktansvärt bra artist.
Citera
2009-08-05, 12:36
Avslutad
Elvis och Roy Orbison

Alla snackar om Elvis, att han var så fantastisk och i det närmaste en Gud. För mig var han bara en simpel smörsångare. Jag gillar dock hans bluesigare låtar som Hound dog t.ex. Men större delen av hans repertoar består av sliskigt smöriga sånger som Älska mina tänder och Är du ensam ikväll?..

Roy Orbison - ååh han var verkligen fantastisk, tycker gamla rödvinspimplande klimakteriekärringar och övervintrade blöjraggare med begynnande flint och polisonger.

Sen kommer kanske vissa och säger att hade inte Elvis funnits hade inte det och det bandet funnits osv osv.

Jag säger bara: Led Zeppelin och UFO - där har du innovativ musik.
Citera
2009-08-05, 12:50
Medlem
Turbonegro Aldrig förstått som är bra med dom. En tjock sminkad sångare med dålig röst. Och dom är jättevild live säger alla. Men när man kollar på youtube så står dom helt stilla å kör sina dåliga låtar.

[b]Metallica[/B behöver inte säga så mkt. Håller med alla som har snackat om dom innan mig. Sen så är dom sellouts.

Håkan Böjde sig över sina 15 åriga fans å sa "gud va ni är vackra" på en av sina konsärer. Behöver inte säga så mkt mer.

Dream Theatre Grymma musiker å allting. Men scennärvaro på noll. Sen så blir det drygt när dom ska visa hur duktig dom är på att spela i alla låtar.

The Hives grymt dålig sångare. Förstår inte vad som är roligt med dom live. Sångaren försöker bara få publiken att skrika hela tiden. Då är ju anders i In flames mycket roligare! Sen så är ju låtarna inte så bra heller.

Tänkte ta en hel genre här punk!visst dom har några godbitar ex Ramones,Ebba grön,sex pistols. Men inte mer än så är det inte! det är fan pinsamt å lyssna på. Dåliga musiker å taskiga sångare. Folk hade tagit deras texter mer seriöst om dom hade kunnat spela.

Skulle kunna ta mkt fler band/artister men har inte orken för det just nu.
Senast redigerad av sommmmar 2009-08-05 kl. 12:54.
Citera
2009-08-05, 12:53
Medlem
Käg Malaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillaryd
Inom Svenska kretsar helt klart Thomas Ledin, fyfan...
Han kanske stämmer in på kriteriet "Överskattade musiker/sångare" i rubriken i och med att han har så stor publik, men på fortsättningen "man inte får tycka illa om" kan man knappast hitta ett sämre exempel. Han är väl numera så utskälld att det snarare hör till att tycka illa om honom. Se t.ex. Po Tidholms recension i DN av en konsert förra veckan: http://www.dn.se/kultur-noje/konsertrecensioner/tomas-ledin-och-caroline-af-ugglas-pa-skansen-1.922188
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in