2010-05-08, 17:28
Medlem
bullrunks avatar
Trots att jag älskar Pink Floyd måste jag säga att dem är lite smått överskattade. Jag tycker att dem underskattade banden Genesis, Jethro Tull, Yes och King Crimson är lika bra som Pink Floyd.
Citera
2010-05-08, 17:47
Medlem
norces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flakon
Aah, tack.

Nä, men visst finns det mer överskattade band/musiker än just Muse, större delen av mainstream-pop och hip-hop anser jag. Fast om man ska se till musik jag ändå tycker är bra så tycker jag fan Muse överskattas ganska kraftigt.

Tycker helt enkelt inte de är så säregna och progressiva som de på sätt och vis utger sig för.
Mijn poäng var bara att de knappast är ett band som man inte får tycka illa om. Och de har heller aldrig utgett sig för att vara progressiva. Tillochmed Muse egna fans klagar en jävla massa, så jag tror inte direkt att de platsar i tråden.
Citera
2010-05-09, 02:25
Medlem
Timbaland! Enligt mig har denna snubbe inte åstadkommit något som helst som går att lyssna på. Jag blir fan arg så fort jag hör något som han har haft fingrarna på. Jag är vanligtvis en väldigt öppensinnad person vad gäller musik och lyssnar på i princip allt, men jag står inte ut. Timbaland är, enligt mig, musikens baksida.
Citera
2010-05-09, 11:15
Medlem
Läthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullrunk
Trots att jag älskar Pink Floyd måste jag säga att dem är lite smått överskattade. Jag tycker att dem underskattade banden Genesis, Jethro Tull, Yes och King Crimson är lika bra som Pink Floyd.

Gillar PF, men kan hålla med om att de är överskattade om man ser i jämförelse med banden du nämnde. Samtidigt kan jag förstå att de är mer kända. KC och Yes är väl kanske lite för komplicerat när vanliga Svensson ska lyssna?
Citera
2010-05-09, 14:08
Medlem
norces avatar
King Crimson har jag upplevt som ett band som musiköversittare överskattar rätt rejält, och om man inte gillar dem så är man inte riktigt lika bra som dem, och är inte musikalisk nog för att förstå musiken.
Citera
2010-05-09, 19:49
Medlem
Shalashaskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norce
King Crimson har jag upplevt som ett band som musiköversittare överskattar rätt rejält, och om man inte gillar dem så är man inte riktigt lika bra som dem, och är inte musikalisk nog för att förstå musiken.
Precis så är det, du har fattat helt rätt!

Jag säger som vanligt Nirvana!
Jag citerar en annan forumit från en annan tråd:
Citat:
Ursprungligen postat av R.Stotzky
Kurt Cobain blev stor av precis samma anledning som Green Day eller My Chemical Romance, Good Charlotte m.fl. blev det - han skrev texter som tonåringar kunde identifiera sig med. De som hyllar Nirvana och skäller ut band som MCR förstår inte hur korkade de är.

Nirvana har i mitt tycke endast gjort en bra låt, "Come as You Are"! Synd då att den är ett plagiat på Killing Jokes låt "Eighties".

Dessutom snodde dom namnet från ett utmärkt brittiskt, 60-tals psykadelia band.
Citera
2010-05-10, 03:24
Medlem
djgoebbelss avatar
Väldigt många som nämner Håkan Hellström i denna tråd. Sen när får man inte tycka illa om Håkan Hellström. Personligen känner jag betydligt fler som avskyr honom än som tycker om honom.

Men för att stanna på topic.

Nirvana har höjts alldeles för mycket till skyarna, mycket beroende på Kurtans självmord. Nirvana var helt okej - inte alls Guds förlovade band, bland de största någonsin, som är mode att tycka idag.
Men nämner man det här så är man antingen fast i en timmeslång diskussion eller får ett slag över käften.
Citera
2010-05-10, 03:39
Medlem
Oakenshields avatar
Verkar som det till största delen är fanboys som knappt var födda eller bara några år gamla när Nirvana slog igenom som gapar om vilken gud Cobain var.
Citera
2011-05-21, 01:42
Medlem
C.A.Tls avatar
Jocke Thåström, fysatan vad jag avskyr den psuedopoetiska "musikguden" med sin vidriga jävla röst och "djupa" texter som i själva verket bara är platta, gråa och tråkiga. Inte djupa, intellektuella, poetiska eller fina/vackra någonstans.

Sen är jag inte så naiv att så jag påstår att ALLT (han har ju gjort en hel del om man säger så) han gjort är så totalt jävla obskyrt dåligt som t.ex 'Var e vargen?', någon låt som är OK, förutom CC cowboys som faktiskt är rätt bra, har han ändå gjort. Men det kan enkelt förklaras med att även en blind höna kan hitta ett korn ibland.
Citera
2011-05-21, 01:44
Medlem
C.A.Tls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norce

Detta är något som skulle kunna applicerats till mitt inlägg ovanför gällande Thåström, den generella åsikten verkar vara av det slaget att om man inte gillar honom så är man inte djup/intelligent nog för att "förstå" hans texter.
Citera
2011-08-01, 00:43
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oakenshield
Verkar som det till största delen är fanboys som knappt var födda eller bara några år gamla när Nirvana slog igenom som gapar om vilken gud Cobain var.

Personligen har Nirvana mer nostalgiskt värde som någon form av reflektion på hur ens liv såg ut då i tonårens mest förvirrade år. Dock skulle det aldrig falla mig att plocka fram och spela någon av deras skivor som ligger nedpackade i någon låda medan jag mellan varven fortfarande lirar the cure, Smashing pumkins eller varför inte tidig Kent eller Broder Daniel. Men nej, aldrig Nirvana.
Citera
2011-08-01, 00:53
Medlem
Nedomanskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.A.Tl
Jocke Thåström, fysatan vad jag avskyr den psuedopoetiska "musikguden" med sin vidriga jävla röst och "djupa" texter som i själva verket bara är platta, gråa och tråkiga. Inte djupa, intellektuella, poetiska eller fina/vackra någonstans.

Sen är jag inte så naiv att så jag påstår att ALLT (han har ju gjort en hel del om man säger så) han gjort är så totalt jävla obskyrt dåligt som t.ex 'Var e vargen?', någon låt som är OK, förutom CC cowboys som faktiskt är rätt bra, har han ändå gjort. Men det kan enkelt förklaras med att även en blind höna kan hitta ett korn ibland.

Thåström är som sagt svårslagen när det gäller att vara sämst..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in