2010-04-12, 02:19
Bannlyst
Ulf Lundel: Suger totalt. Värst är hans deckare. Jack är även helt pinsam då det mest bara e plagiat. Musik får mig att rysa av kalla kårar och ångest.

Bruce Springsten, Rolling Stones, Beatles, Håkan, Broder Daniel

Lisa Marklund, Jan Guillio, Jan Myrdal, Ivar Lo Johansson, Millenium, Snabba Cash

Ja, listan kan göras lång.
Citera
2010-04-12, 02:54
Medlem
Haha folk listar The Beatles och Sinatra som överskattade, otroligt man behöver inte gilla dom men att kalla dom överskattade är ju bara idiotiskt. För att vara ontopic tycker jag Coldplay suger kraftigt.
Citera
2010-04-12, 06:58
Medlem
BabyJesuss avatar
U2 har 5 låtar som hör till världens 1000 bästa. Resten är högst mediokert och ibland ganska tråkigt. Men har man sett U2 spela live så inser man också ganska snabbt att de inte är överskattade ...

http://www.youtube.com/watch?v=uDkBzkA9L4s

Eros Rammasotti är överskattad. Det finns massor av italiensk musik som slår högre. James Brown är tråkig. Vad har han jämfört med andra soul artiser som Marvin Gaye och Barry White? Mer svett är svaret.
Citera
2010-04-12, 07:00
Medlem
mitbacs avatar
Jag pallade inte att läsa igenom alla sidorna. Men Olle Ljungström! Herregud, hur gick det till frågar jag mig.
Citera
2010-04-12, 07:07
Medlem
BabyJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 56k
bob dylan, vad ska man säga?
knocking on heavens door, som egentligen bara är bra för att man har hört den med guns'n'roses.

Förövrigt så har jag alltid fått för mig att det är gubbar som lyssnar på bob dylan, kör merca "för att mercedes är väl bra bilar?" men dom är dyra det är bra... och dom avskyr rock speciellt modern rock.
För bob dylan han är bäst, han sjunger bäst, spelar sina instrument bäst, han är bara inte bäst på det.
Han skriver även världens bästa texter också man kan kalla honom komplett. mercedes gör även bäst bilar men jag vet inte vad AMG är för något. den var i alla fall dyr!

Haha, otrolig oskarp observation. Kändes nästan lite samhällskritiskt! Nej du! Män med Mercedes lyssnar som vi alla vet helst av allt på Bowie och Ferry. Trodde jag alla visste?

Och Mercedes SL 500 är en otroligt prisvärd bil för övrigt.
Citera
2010-04-12, 07:08
Medlem
lafemmefatales avatar
Lil Wayne, Lady Gaga, Jennifer Lopez, DJ Tiesto, Timbaland, Akon och Takida suger kuk. Den sistnämnda är dock den enda jag tror att jag kommer få invändningar angående.
Citera
2010-04-12, 12:40
Medlem
miko_ms avatar
Lady Gaga: Ett par minuter gammal artist, har inte ens blivit tillräckligt uppskattad för att ses som underskattad..

Lopez, och Takida håller med till viss del men de är inte direkt överskattade heller, folk tramsar lite halvfulla till deras musik när det spelas, inte så mycket mer än så.

Men Timbaland, Akon.

Vi börjar med Akon, den enklaste utmaningen och för att göra det kort och gott:
Han har antingen skrivit, producerat eller haft ett finger i det mesta som har spelats de senare åren inom mainstream hiphop/RnB/pop.

Han har producerat och skrivit låtar till bla:

Leonna Lewis
Kate Deluna
Gwen Estefani
Chamillionaire
Colby O'donis
Rihanna
och många fler

Sen Timbaland, han är en producent först och främst. Producerat låtar till bla Jay-Z och "fostrat" ett tiotal artister genom åren, han är nog en av de främsta i det han gör.

Och hur kan MJ vara överskattad? Han gav liv till pop.
Han ansågs som en stor stjärna vid 5 års ålder och blev bara större och större med åren.
Finns nog få låtar som han har gjort som är mediokra.

Att se Sinatra, Bruce Springsteen eller Bob Dylan som överskattade är nog en smaksak, vissa avgudar gubbarna och vissa kallar de överskattade.
Citera
2010-04-12, 13:00
Medlem
Flakons avatar
Muse.

Visst det är jävligt schysst rock, en cp-skillad frontman och en gnutta progressivt, men med tanke på hur stora och populära dem är så känner jag ändå att de överskattas jävla mycket. Finns många band jag håller som mycket bättre och intressantare.
Citera
2010-04-12, 13:03
Medlem
norces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flakon
Muse.

Visst det är jävligt schysst rock, en cp-skillad frontman och en gnutta progressivt, men med tanke på hur stora och populära dem är så känner jag ändå att de överskattas jävla mycket. Finns många band jag håller som mycket bättre och intressantare.
Och hur passar de in i tråden? :P
Citera
2010-04-12, 13:05
Medlem
Flakons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norce
Såg att det handlade om musiker och inte band nu men i så fall får jag väl säga Matthew Bellamy som är frontfiguren i bandet i fråga och förmodligen den som skriver större delen av deras material. Har inte vågat klanka ner på dem så mycket mer än framför min flickvän som blev skitgrinig på mig, men jag tror många tycker som henne. :P

Platsar mitt inlägg i tråden nu tycker du?
Citera
2010-04-12, 13:15
Medlem
miko_ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norce

Citat:
Ursprungligen postat av Flakon
Såg att det handlade om musiker och inte band nu men i så fall får jag väl säga Matthew Bellamy som är frontfiguren i bandet i fråga och förmodligen den som skriver större delen av deras material. Har inte vågat klanka ner på dem så mycket mer än framför min flickvän som blev skitgrinig på mig, men jag tror många tycker som henne. :P

Platsar mitt inlägg i tråden nu tycker du?

Tror norce ville vara lite rolig.

Band har nämnts i tråden och trådskaparen menade nog alla musiker och inte bara soloartister, så ditt inlägg är godkän.
Citera
2010-04-12, 13:18
Medlem
Flakons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miko_m
Tror norce ville vara lite rolig.

Band har nämnts i tråden och trådskaparen menade nog alla musiker och inte bara soloartister, så ditt inlägg är godkän.
Aah, tack.

Nä, men visst finns det mer överskattade band/musiker än just Muse, större delen av mainstream-pop och hip-hop anser jag. Fast om man ska se till musik jag ändå tycker är bra så tycker jag fan Muse överskattas ganska kraftigt.

Tycker helt enkelt inte de är så säregna och progressiva som de på sätt och vis utger sig för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in