2009-10-31, 18:51
Medlem
Escapisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elvany
Jag lyssnar på hela Håkans utbud och kan lyssna på alla låtarna.
Borde kanske tilläggas att jag sysslar med musik mycket själv och skriver massor av egna grejer och har aldrig fått höra att det är falskt så jag förstår inte.

Skriver massa också bla. bla. Det är inte dissonant bara för att det inte är autotunat rakt på.
Citera
2009-10-31, 18:56
Medlem
56ks avatar
Jag tycker inte att man kan kalla en svensk artist som haft en hit i Sverige att vara överskattad.
Bara för att 10.000 köpte singeln i Sverige.

U2, bob dylan, där har vi världsartister som inte bara haft en hit i sverige som merit.

Ärligt U2 har faktiskt inte gjort en bra låt?
okej "i still havn't found what im looking for" är en helt okej låt men inget som höjer dom till skyarna.

bob dylan, vad ska man säga?
knocking on heavens door, som egentligen bara är bra för att man har hört den med guns'n'roses.

Förövrigt så har jag alltid fått för mig att det är gubbar som lyssnar på bob dylan, kör merca "för att mercedes är väl bra bilar?" men dom är dyra det är bra... och dom avskyr rock speciellt modern rock.
För bob dylan han är bäst, han sjunger bäst, spelar sina instrument bäst, han är bara inte bäst på det.
Han skriver även världens bästa texter också man kan kalla honom komplett. mercedes gör även bäst bilar men jag vet inte vad AMG är för något. den var i alla fall dyr!
Senast redigerad av 56k 2009-10-31 kl. 18:59.
Citera
2009-10-31, 19:05
Medlem
Iskall avatar Evany! Trodde först att datorn skrivit av sig själv. Confusing..
Citera
2009-10-31, 19:14
Medlem
Makaron2s avatar
DI LEVA!!!!
han ses som världens musikgeni.
men vafan han ser ut som en jäkla gnu och så går han omkring i klänningar och skvätter vatten på folk.

grymt överskattat människa.
och jag är inte heller ett stort fan av håkan hellström.
om man nu ska sjunga dåligt får man ju göra bra låtar
'Kom igen Leeeena'

se på magnus uggla. där har vi en kille som verkligen inte kan sjunga, men fyfan vad hans låtar är goa. samma med markoolio =P
Citera
2009-10-31, 19:22
Medlem
Escapisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makaron2
DI LEVA!!!!
han ses som världens musikgeni.
men vafan han ser ut som en jäkla gnu och så går han omkring i klänningar och skvätter vatten på folk.

grymt överskattat människa.
och jag är inte heller ett stort fan av håkan hellström.
om man nu ska sjunga dåligt får man ju göra bra låtar
'Kom igen Leeeena'

se på magnus uggla. där har vi en kille som verkligen inte kan sjunga, men fyfan vad hans låtar är goa. samma med markoolio =P

Ingen av dom är överskattade. Tvärt om.
Citera
2009-10-31, 19:33
Medlem
Makaron2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 56k
Jag tycker inte att man kan kalla en svensk artist som haft en hit i Sverige att vara överskattad.
Bara för att 10.000 köpte singeln i Sverige.

U2, bob dylan, där har vi världsartister som inte bara haft en hit i sverige som merit.

Ärligt U2 har faktiskt inte gjort en bra låt?
okej "i still havn't found what im looking for" är en helt okej låt men inget som höjer dom till skyarna.

bob dylan, vad ska man säga?
knocking on heavens door, som egentligen bara är bra för att man har hört den med guns'n'roses.

Förövrigt så har jag alltid fått för mig att det är gubbar som lyssnar på bob dylan, kör merca "för att mercedes är väl bra bilar?" men dom är dyra det är bra... och dom avskyr rock speciellt modern rock.
För bob dylan han är bäst, han sjunger bäst, spelar sina instrument bäst, han är bara inte bäst på det.
Han skriver även världens bästa texter också man kan kalla honom komplett. mercedes gör även bäst bilar men jag vet inte vad AMG är för något. den var i alla fall dyr!

haha skit i merca.
Audi säget jag bara. där har du bra bilar. att inte dom gamla gubbarna har fattat det än alltså.
R8
A6
RS4 mmmmmmmmmm

mercor är inte snygga
Citera
2009-10-31, 19:36
Medlem
SexMurderArts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Alice Cooper
Vem var det som sa åt honom att han borde skaffa sig en karriär som sångare? Nu gick ju karriären uppenbarligen väldigt bra, men jag begriper det inte. Var det för att han var chockerande och läskig? En slags sjuttiotalets Marilyn Manson? Inte lär det ha varit för hans sköna sång i alla fall. Han låter så fruktansvärt tillgjord när han sjunger med sin halvt väsande låtsas-whisky-röst. Han låter som en genomsnittlig karaokesångare på en finlandsfärja.

Vince Neil
En miljard rocksångare i Los Angeles, och Mötley Crüe väljer Vince Neil. Hur tänkte dom? Karln låter som en kärring. Jag tycker hans röst låter som tagen från någon fånig figur ur valfri tecknad film. Nu vet jag väl inte om någon direkt heller har påstått att Vince Neil är världens bästa sångare, men samtidigt begriper jag inte hur folk på åttiotalet kunde tycka att det lät särskilt bra, alls. Jag tycker det är så himla synd att de inte kunde ha kvar John Corabi på sång. Hans röst är ju precis vad bandet skulle ha haft från första början. Ärligt talat, folk kan påstå att Mötley inte är Mötley utan Vince Neil hur mycket de vill, men deras bästa låtar någonsin har framförts av Corabi.

Axl Rose
Läs ovan fast i byt ut Vince Neil mot Axl Rose och Mötley mot Guns N Roses. Ja, förutom delen med Corabi förstås. Axl Rose har också någon konstig slag skränig tecknad-film-röst. På samma sätt som med Vince Neil vet jag inte om om någon påstått att Axl Rose tillhör världseliten av sångare. Men hur i helvete kunde ett band med en frontman som låter som en smurf blir så jävla stora?

Frank Sinatra
Alltså, Sinatra verkar ju vara lite av en legend. Jag har i och för sig inte lyssnat in mig på hans material i någon utsträckning. Men de låtar man någonsin hört lite här och där i allehanda filmer osv får mig att fundera på varför karln är legend. Det låter lite släpigt och oengagerat, mer som att han pratsjunger till den där hissmusiken. Jag har hört dansbandssångare som engagerar mig mer. Varför tycks en hel generation vara helt sålda på Frank Sinatra?
Ett par av skivorna på 70talet har han inget minne av alls att han spelat in tack vare whiskeyn så jag vet inte men lite är väl tillgjort kanske.
Senast redigerad av SexMurderArt 2009-10-31 kl. 20:09.
Citera
2009-10-31, 19:40
Medlem
Makaron2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Escapism
Skriver massa också bla. bla. Det är inte dissonant bara för att det inte är autotunat rakt på.

du lyssna på
sarah brightman
christina aguilera
tommy körberg
sofia källgren (gör skönheten i disneysagan)

där har du bra sångare. håkan hellström sjunger INTE som dom.
Sen sjunger inte DiLeva falskt, men seriöst skaffa bättre stil.
Ska man skaffa en stil så ska man ha nåt som passar en.

Som när man ser Gothare osv. Vissa är skitsnygga som gothare och punkare, men det är för att dom hittat en stil inom changern som passar just dom.
Alla kan bli vad som helst, men ta på dig kläder som passar DIG då.
Citera
2009-10-31, 19:42
Medlem
Makaron2s avatar
jag ska svara på nosferatus inlägg.

alice cooper ska man höra när han var 17 år och var med i ett pojkband.
han har sån riktigt skön pojkbandsröst och detta var innan han blev rockartist.

sen kan man säga något om honom, men sjunga det kan han.
Citera
2009-10-31, 19:48
Medlem
Escapisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makaron2
du lyssna på
sarah brightman
christina aguilera
tommy körberg
sofia källgren (gör skönheten i disneysagan)

där har du bra sångare. håkan hellström sjunger INTE som dom.
Sen sjunger inte DiLeva falskt, men seriöst skaffa bättre stil.
Ska man skaffa en stil så ska man ha nåt som passar en.

Som när man ser Gothare osv. Vissa är skitsnygga som gothare och punkare, men det är för att dom hittat en stil inom changern som passar just dom.
Alla kan bli vad som helst, men ta på dig kläder som passar DIG då.

... Jag lyssnar inte på Di Leva. Detta är till för musiker som är skattade över huvud taget. Gemene man hatar Di Leva. Jag lyssnar inte på Hellström, jag bara vet nog om honom för att svara på varför killen inte är tondöv bara för att han inte hör det påstådda att Håkan sjunger falskt. Läs hela konversationer.

Du är seriöst ute på djupt.

Att någon sjunger "bra" är inte baserat på hur exakt dom sjunger.
Citera
2009-10-31, 20:06
Medlem
SexMurderArts avatar
Självklart kan Håkan Hellström sjunga men han gör inte det på sina plattor för han vill ge sken av att va den sårbara, spröda killen som så gärna vill men inte lyckas få till det riktigt. Han vill locka till sig moderskänslor på ett ruskigt primitivt sätt så enbart dom yngsta tjejjerna kan och ska bli lockade.

Det är därför jag aldrig lyssnat på nollan. En gubbe som försöker tilltala småbrudar med att framställa sig som ett offer är jävligt äckligt rentav motbjudande.
Citera
2009-10-31, 20:40
Avslutad
Lås in typ 15 miljoner av världens alla singer/songwriters så blir världen ett bättre ställe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in