2009-08-17, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eitzel
Vad hände här nu då?

Stryk "samtida", blev lite fel där.
Citera
2009-08-17, 18:38
Medlem
Lyssna på rix fm i en dag så har ni topp 100...
Citera
2009-08-17, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freedom Fighter
Creendence.

*stort gäsp*

Ja fyfan för Creendence! Tacka vet jag Creedence!
Citera
2009-08-17, 19:49
Medlem
SpacetribeCAKs avatar
Axl Rose - kommentarer är överflödiga...
Citera
2009-08-17, 20:07
Medlem
Freedom Fighters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuoteUnquote
Ja fyfan för Creendence! Tacka vet jag Creedence!
haha.. ja titta.. ett stavfel
Citera
2009-08-17, 21:15
Medlem
grithors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiolito
Jag håller med om många utav de artister som har räknats upp, t ex Elvis Presley, James Brown, Bruce Springsteen, The Clash, Pink Floyd, Jimi Hendrix och Metallica. Visst, fjortisar kan bli en smula jobbiga när man dissar deras tillfälliga favoriter, men få saker är så irriterande som när gubbrocksnostalgiker kallar samtliga oliktänkande för okunniga eftersom de inte har samma smak. Visst, jag förstår att Elvis m.fl. var stilbildande och unika på sin tid, men att dissa allt som har gjorts efter 1980, såväl inom musik som film, för att verka finkulturell är ungefär som att söka sig till förra sekelskiftets läkarvård istället för den moderna.

Nej men varför har du med Pink Floyd där?
Floyd har förövrigt inte nämnts någon gång genom tråden, du är den första..

Annars håller jag med det du skriver..
Men just att du tycker Pink Floyd är överskattade gnager mig.
Men det kan ju vara för det är ett av mina favoritband.

Jaja, alla har ju olika smak. Så är det bara.

För att bidra något till tråden så kan jag väl skriva några band jag tycker är överskattade;

Metallica
Oasis
Bob Dylan
Slayer
Det mesta man hör på radion.
Senast redigerad av grithor 2009-08-17 kl. 21:19.
Citera
2009-08-17, 23:23
Medlem
kaiross avatar
För att citera Henrik Berggren "Jag tyckte om Pink Floyd innan dom blev en lasershow".
Citera
2009-08-18, 01:31
Medlem
Led Zeppelin och Duke Ellington.
Citera
2009-08-18, 10:10
Medlem
Sanctuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exner
Led Zeppelin och Duke Ellington.

Ännu en idiot som slänger ut sig namn utan motivering eller kunnande bara baserat på personlig smak(antar jag?). Dessa du nämner har haft en enorm betydelse inom sina genrer.
Citera
2009-08-18, 10:29
Medlem
Cisoles avatar
Har redan tagits upp otaliga gånger såg jag vid en snabb genombläddring men U2 tåls att klankas på om och om och om igen. De verkar leva på sin good-guy-rädda-världen-stämpel och är så fruktansvärt ointressanta som band. Har spottat ut sig några okej tunes genom åren, det kan jag ge dem men inget som rättfärdigar den storhetsstämpel de besitter.

Och Bono... Finns det någon man hellre skulle slå till om man fick välja en person på hela klotet. Nicht! Har otroligt svårt för hans gnälliga stämma och ännu mer för den överexponeringen man utsätts för av denna nutida Messias. Fast han ser ju dock jääääävligt cool ut i sina glajjor....
Citera
2009-08-18, 14:28
Medlem
Teapots avatar
THÅSTRÖM.

Vad tusan är det för skit? Såg honom förra sommaren när han spelade innan Kent på Zinken. Det var den tråkigaste timmen i mitt liv. Noll kontakt med publiken, inget engagemang. Han lyckades till och med slakta gamla Ebba Grön-låtar som hade kunnat vara riktigt bra.

Överskattad snubbe.
Citera
2009-08-18, 14:48
Medlem
Kan ni inte komma fram till att i stort sett alla stora musiker är överskattade? För ni har ju nämnt i stort sett alla artister som har blivit stora redan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in