2009-08-06, 00:09
Medlem
von_Ss avatar
I stort sett alla sångare är dåliga enligt mig. Inte överskattade, utan dåliga. Att sjunga bra handlar inte om att sätta tonerna. Det handlar om att engagera mig och förmedla en stämning som jag gillar. Freddy Mercury engagerar mig inte ett skit och jag vill bara stänga av. Dålig.

"Okej, du kanske inte gillar honom. Men du kan inte säga att han är dålig!"

Nähä? Vad fan är skillnaden?

EDIT: Finns sämre sångare än Mercury. Tog bara honom som exempe då varenda jävel verkar älska honom. Men ni fattar ingenting. Ni är falska hycklare som lurar er själva,.
Citera
2009-08-06, 00:17
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fridollf
Jo men vi snackar ÖVERSKATTADE MUSIKER, inte MUSIK JAG INTE GILLAR.

Att t. ex nämna Johan Palm eller liknande i en tråd där man diskuterar överskattade musiker är som att nämna Billys Vegetariska pan pizza i en tråd där man diskuterar överskattad mat, den har inte direkt blivit hyllad som god så det är ju inte direkt överskattat.
Haha, jag fattar vad du menar men såvitt jag vet är, t ex, han Palm "sångare" vilket är ett ord som ingår i trådens namn och ju, om man ser till framgång hos yngre, borde kunna ses som "överskattad" av oss pretton som "hajjar bättre". Eller?

Detta är Flashback, slappna av...
Citera
2009-08-06, 00:20
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thotthe
För i helvete, tråden handlar inte om diverse artister man ogillar. Utan artister/band som enligt många betytt så mycket för olika genrer och gjort så mycket för musiken att det anses dumt och kanske fel att ogilla artisten/bandet. Idiot.
Du, "moderatorn", det är din tolkning...kanske läge att starta en ny, och mer "preciserad" tråd?

Sluta gnälla nu och låt det flyta på!
Citera
2009-08-06, 00:22
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirvi
Seriöst, lämna forumet. Svårt att se Hendrix storhet som 90-talist? Beatles musik är ganska äcklig? Nirvanas musik är ganska FUL? Kom igen för helvete, och alla blueslegender, det säger ju allt om din okunnighet. Håna inte B.B king indirekt.
Håller med dig lite i sak men ordet och landet är fritt och smaken är olika så lägg ner, det finns inget facit!
Citera
2009-08-06, 00:34
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fridollf
Skulle vara intressant att veta om folk verkligen lyssnat på musiken de nämner, eller om de bara hört enstaka låtar.

Aerosmith? 1 bra låt som alla känner till?

Aerosmith - Dream On
Anses av ganska många som en av de bästa "rockballaderna" någonsin.

Aerosmith - Cryin', Amazing och Crazy
Var tre gigantiska hits under 90-talet.

Aerosmith - I Don't Want To Miss A Thing
Har över 41 miljoner views på youtube.com

Aerosmith ft. Run DMC - Walk This Way el. Aerosmith - Walk This Way
Den förstnämnda var en av de mest banbrytande videorna på 80-talet. Den andra innehåller en respekterat gitarrsolo som är med på diverse listor.

Aerosmith - Janie's Got A Gun
Bandet vann internationella priser för denna låt.

Aerosmith - Dude (Looks Like A Lady)
Var även den en riktigt stor party hit.

Aerosmith - Sweet Emotion
Innehåller en av de mest kända basslingorna någonsin.

Därtill har de rätt kända låtar som: Mama Kin, Rag Doll, Love in an Elevator, Angel, Livin' on the Edge, Pink, Jaded, Last Child !
..

Att inte tycka om Aerosmith är helt OK och att tycka dom är musikaliskt överskattade får man också göra. Men att påstå att dom bara har en känd låt är helt fel. Där blir det nej. Ett bestämt nej. Geomeister säger nej!
Citera
2009-08-06, 00:50
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
I stort sett alla sångare är dåliga enligt mig. Inte överskattade, utan dåliga. Att sjunga bra handlar inte om att sätta tonerna. Det handlar om att engagera mig och förmedla en stämning som jag gillar. Freddy Mercury engagerar mig inte ett skit och jag vill bara stänga av. Dålig.

"Okej, du kanske inte gillar honom. Men du kan inte säga att han är dålig!"

Nähä? Vad fan är skillnaden?

EDIT: Finns sämre sångare än Mercury. Tog bara honom som exempe då varenda jävel verkar älska honom. Men ni fattar ingenting. Ni är falska hycklare som lurar er själva,.

Du har en poäng med att "..men han är inte dålig" argumentet kan falla kort då du redan sagt att du inte gillar en speciell sångare.

Musik blir antagligen inte bättre för dig bara för att 20 miljoner personer år 1967 diggade det (ett exempel). Men du säger att "I stort sett alla sångare är dåliga enligt mig" och då måste man ändå undra, vem tycker du är bra?
Citera
2009-08-06, 03:48
Medlem
Vesterbros avatar
Varför har ingen nämnt Pink Floyd än? Visst har de betytt mycket för popmusikens utveckling, men spontant känns just den utvecklingen ganska värdelös. Dessutom är de så sanlöst tråkiga att lyssna på. Skulle nästan hellre köpa Gyllene Tiders diskografi. Och jag är kulturfascist.
Citera
2009-08-06, 04:00
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vesterbro
Varför har ingen nämnt Pink Floyd än? Visst har de betytt mycket för popmusikens utveckling, men spontant känns just den utvecklingen ganska värdelös. Dessutom är de så sanlöst tråkiga att lyssna på. Skulle nästan hellre köpa Gyllene Tiders diskografi. Och jag är kulturfascist.
Och dum i huvudet.
Citera
2009-08-06, 10:48
Medlem
Sanctuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vesterbro
Varför har ingen nämnt Pink Floyd än? Visst har de betytt mycket för popmusikens utveckling

På vilket sätt har dom det?
Citera
2009-08-06, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Aerosmith - Dream On
Anses av ganska många som en av de bästa "rockballaderna" någonsin.

Aerosmith - Cryin', Amazing och Crazy
Var tre gigantiska hits under 90-talet.

Aerosmith - I Don't Want To Miss A Thing
Har över 41 miljoner views på youtube.com

Aerosmith ft. Run DMC - Walk This Way el. Aerosmith - Walk This Way
Den förstnämnda var en av de mest banbrytande videorna på 80-talet. Den andra innehåller en respekterat gitarrsolo som är med på diverse listor.

Aerosmith - Janie's Got A Gun
Bandet vann internationella priser för denna låt.

Aerosmith - Dude (Looks Like A Lady)
Var även den en riktigt stor party hit.

Aerosmith - Sweet Emotion
Innehåller en av de mest kända basslingorna någonsin.

Därtill har de rätt kända låtar som: Mama Kin, Rag Doll, Love in an Elevator, Angel, Livin' on the Edge, Pink, Jaded, Last Child !
..

Att inte tycka om Aerosmith är helt OK och att tycka dom är musikaliskt överskattade får man också göra. Men att påstå att dom bara har en känd låt är helt fel. Där blir det nej. Ett bestämt nej. Geomeister säger nej!

De enda låtarna som jag känner till är Janie's got a gun, som jag upptäckte för kanske några månader sen och framförallt är skitkass.
Annars känner jag nog inte till någon låt du radade upp förutom Dream On också då, deras enda kända låt ;D

Men det är väl inte riktigt min tidsepok heller.
Citera
2009-08-06, 12:46
Medlem
Vesterbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanctus
På vilket sätt har dom det?
Har en känsla av att 80-talet inte hade sett lika illa ut utan dem. Men det kanske behövdes ett sånt årtionde också.

Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Och dum i huvudet.
Nja, lite väl hårt, va?
Citera
2009-08-06, 12:47
Medlem
hokoris avatar
Kan inte komma på ett mer överskattat band än The Rolling Stones
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera