2009-08-02, 13:55
Medlem
Transmaniacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrtornet
Alla "singer songwriter" artister som viskar och plinkar på en gitarr.

Amen på det, har verkligen blivit överblåst till skyarna, hur de spelar och sjunger med "all sin känsla".

Och jag måste säga Tommy Emmanuel... Jag har full förståelse för att mannen är väldigt skicklig på gitarr (Onekligen), men enligt mig blev det mer av ett jippo och det blev ganska trisst ganska snabbt.
Citera
2009-08-02, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOaiki
Jag håller inte alls med om att Mozart i det stora hela skulle vara överskattad. Men mycket av hans musik är väldigt överskattad. Speciellt av okunniga tanter och gubbar som tror att allt han skrev var genialt. Man glömmer lätt att Mozart skrev en massa sunkiga festlåtar som spelades i bakgrunden. Typ dåtidens mainstreamtekno

Just så känner jag. De VET ju att klassisk musik är förträffligt fint att lyssna på, lite överjordiskt sådär, svårt att förstå, men säkert bra... alltså köper man bokiaboxen, the best of Mozart. Jag har aldrig riktigt fastnat för karln! Kanske är det som du säger att han inte är överksattad, men att fel verk är uppskattade.

Håller med Fyrtornet om att "singer/songwriters" överlag är något fruktansvärt överskattade. De bloggar typ, fast med några ackord till. Givetvis har varje jävla låt som framförs en vemodig och intressant historia som måste berättas.
Citera
2009-08-02, 14:02
Medlem
Psyko Dads avatar
B. Springsteen suger så illa. Fattar inte att han har blivit så stor för han är så usel.

Skrikig & skränig är bara förnamnet.
Citera
2009-08-02, 14:18
Medlem
mojoJojos avatar
Tycker det är fel att säga att någon musiker är överskattad, går inte direkt att tillämpa det uttrycket i musiken. Känns bara som det är inskränkta personer som slänger ur sig "överskattad" åt höger och vänster. Hade ni varit lite mer öppna för musik så hade ni nog förstått hur olika människor ser storhet.
Citera
2009-08-02, 14:25
Medlem
elevators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jcm900mod
Hahaha, han kan inte ens sjunga! Fy fan vad illa det låter!

så tröttsamt argument, att inte alla kroniska håkanhatare kan komma på något nytt på snart tio år.
Citera
2009-08-02, 15:01
Medlem
Kent
Citera
2009-08-02, 15:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrOaiki
Jag håller inte alls med om att Mozart i det stora hela skulle vara överskattad. Men mycket av hans musik är väldigt överskattad. Speciellt av okunniga tanter och gubbar som tror att allt han skrev var genialt. Man glömmer lätt att Mozart skrev en massa sunkiga festlåtar som spelades i bakgrunden. Typ dåtidens mainstreamtekno

Om du syftar på tafelmusik som brukade spelas i bakgrunden under middagar så betyder det inte per automatik att musiken är medioker (bara för att den inte är i fokus). Barrockkompositören Telemanns mest kända verk är just tafelmusik (bordsmusik på svenska). Kan du nämna några verk som du anser vara dåtidens "Mainstreamtechno"?
Citera
2009-08-02, 15:07
Bannlyst
Red Hot Chili Peppers

De har två teman som de gör låtar på i det oändliga, alla låtar låter likadant och det är svårt att höra skillnad på dem om man inte är ett fan.
Samma sömniga gnäll rakt igenom.
Citera
2009-08-02, 15:10
Medlem
SweTechs avatar
Hurvida användare kan sjunga eller inte hör inte till trådens topic.
OT raderat

//Mod
Citera
2009-08-02, 15:34
Medlem
ensiferums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brajzilla
1: påvel rammel (hade aldrig slagit igenom idag med skitlåtar som var e tvålen)

Nää, där går jag nog emot, Povel Rammel var ett geni, med glada och jävligt underhållande låtar, och han själv var en redig underhållare. Och det är väll klart att han inte slagit igenom idag, alla artister och band som någonsin slagit igenom, skulle väll aldrig slå igenom vid ett senare tillfälle...
Citera
2009-08-02, 16:40
Bannlyst
U2. Inte dåliga direkt, mest ointressanta, och lite väl stora i förhållande till deras kvalitet. Jag antar att man inte bör ogilla dem pga helgonet Bono.

RHCP, riktigt dåliga enligt mig. Har inte riktigt nån annan motivering.

Elvis och MJ var inte dåliga, men kanske aningen överskattade. Men artister som dör before their time får man inte prata illa om.

Metallica kan jag tycka är lite överskattade rent låtmässigt, och tydligen är Lars Ulrich en dålig trummis (enligt kommentarer på nätet etc).

Madonna. Hmmm... jag vet inte om hon är överskattad, men man ska ju helst inte ogilla henne eftersom hon är "en stark kvinna".

Kommer inte på fler nu, men det finns mängder...
Citera
2009-08-02, 17:25
Medlem
Friborens avatar
Instämmer med föregående talare. Elvis är verkligen inte så bra som många anser. Jag vill också nämna The Beatles.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in