2022-06-23, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Hengpung-
Personen kan eventuellt ha hoppat nu (osäker) då polisbåten flyttat på sig.

Var personen i mitten av bron? Jag vill minnas att det är 47 meter segelfri höjd. Det är svårt att överleva.
Citera
2022-06-23, 15:13
Medlem
napsterspys avatar
jobbigt för alla de som ska hem från jobbet nu. Lär bli kilometerlånga köer.
edit, nu rullar trafiken.
Citera
2022-06-23, 15:15
Medlem
-Hengpung-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Brynolf
Var personen i mitten av bron? Jag vill minnas att det är 47 meter segelfri höjd. Det är svårt att överleva.

Personen stod bakom den bortre högra pelaren från kamerans synvinkel.
Citera
2022-06-23, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av napsterspy
jobbigt för alla de som ska hem från jobbet nu. Lär bli kilometerlånga köer.
edit, nu rullar trafiken.

Ja, vill man stämpla ut bör man välja en annan tid. Nu tror jag dock att personen sökte uppmärksamhet och ville få hjälp.
Citera
2022-06-23, 16:12
Medlem
Götaälvbron? Finns inte längre.. Hisingsbron nu.
Citera
2022-06-23, 16:30
Medlem
DaNeShadys avatar
Hisingsbron heter det. Vad är du för Göteborgare..
Citera
2022-06-23, 16:44
Medlem
Bron är väll cirka 12 meter finns ju hopptorn som är i den höjden så är väll inte tillräckligt högt för att ta livet av sig men beror kanske på hur man landar, låter mer som ungdomar på sommarlov.. Götaälvbron var väll runt 20 meter och folk hoppade för uppmärksamhet/skojs skull från den också. Vattnet ser ju ut som ett reningsverk dock..
Citera
2022-06-23, 17:01
Medlem
Dålig planering av den som försökte ta självmord, Älvsborgbron är ju bara 30min bort med kollektivtrafiken och den är också plus 40m hög vilket gör att vattenytan blir som betong vid den höjden.

Så mer eller mindre ett garanterat dödligt fall, dock är en försvårande omständighet den höga staketen för att just folk inte ska hoppa, lika så gäller Angeredsbron.
Citera
2022-06-23, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Bron är väll cirka 12 meter finns ju hopptorn som är i den höjden så är väll inte tillräckligt högt för att ta livet av sig men beror kanske på hur man landar, låter mer som ungdomar på sommarlov.. Götaälvbron var väll runt 20 meter och folk hoppade för uppmärksamhet/skojs skull från den också. Vattnet ser ju ut som ett reningsverk dock..

Ja precis, borde citerat ditt inlägg från början, antingen blandar man ihop Hisingsbron med Älvsborgbron eller så borde den självmordsbenägne gjort lite research för fallet från Hisingsbron som du nämner kommer aldrig att resultera i ett dödligt fall.
Citera
2022-06-23, 17:19
Moderator
Jultrollets avatar
Tråden Självmordsförsök på Götaälvbron, Göteborg 23/6 klockan 14:45 infogad.

/Moderator
Citera
2022-06-23, 17:20
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brobban
"HAHA DU TÖRS INTE HOPPA FEGIS??!! HOPPA DÅ SÅ VI SLIPPER BETALA DIN VÅRD MED VÅRA SKATTEPENGAR!!"
Varför håller de på det sättet, Menar de allvar hoppar de direkt och stoppar inte all trafik.
Hopp, hopp, som det lät förut under Stenmarks åk.
Om livet inte var värt ett skit skulle jag hoppa med huvudet före, för att få ett slut på min miserlabla tillvaro, men sluta att stoppa trafiken.
Senast redigerad av Rimbert 2022-06-23 kl. 17:24.
Citera
2022-06-23, 20:30
Medlem
Är inte den här tråden rätt märklig? Det är ju rimligt att anta att den handlar om tågrelaterade olyckor och tågrelaterade självmord, men alla möjliga icke tågrelaterade självmord nämns här. Är det jag som missförstått syftet med tråden eller borde rubriken omformuleras för att göra det tydligare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in