2022-06-11, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hollywoodfrun
Om du menar personen i Rosersberg så avled hen senare. Läste ett tragiskt inlägg från personens sambo på Facebook om vad som föranledde detta.

Vad föranledde det hela ?
Citera
2022-06-15, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hollywoodfrun
Om du menar personen i Rosersberg så avled hen senare. Läste ett tragiskt inlägg från personens sambo på Facebook om vad som föranledde detta.

Tragiskt, Kan du länka är du snäll?
Citera
2022-06-15, 14:30
Medlem
Olycka mellan T-hagsätra och T- Högdalen, vad vet vi?
Citera
2022-06-15, 14:36
Medlem
LagomLats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av usr1
jag är ingen domare men hans bild är högst sannolikt brottslig
https://www.mestmotor.se/automotorsp...afera-olyckor/

"Ambulansförbundet välkomnar därför den nya lag som från årskiftet gör det till ett brott att sprida uppgifter om någons hälsotillstånd eller sprida bilder på någon i en utsatt situation, exempelvis en olycksplats. Den nya lagen benämns olaga integritetsintrång och kan ge upp till fyra års fängelse."

Nej, jag tror du ha fel. Olaga integritetsintrång kräver uppsåt att skada personen man sprider uppgiften om.

Ett foto på en lös arm, som inte kopplas samman med en person innebär inget uposåt att skada,

LL
Citera
2022-06-15, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.Dowie
Olycka mellan T-hagsätra och T- Högdalen, vad vet vi?

Igång igen. Men vad hände?
Citera
2022-06-15, 15:37
Moderator
Jultrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av usr1
jag är ingen domare men hans bild är högst sannolikt brottslig
https://www.mestmotor.se/automotorsp...afera-olyckor/

"Ambulansförbundet välkomnar därför den nya lag som från årskiftet gör det till ett brott att sprida uppgifter om någons hälsotillstånd eller sprida bilder på någon i en utsatt situation, exempelvis en olycksplats. Den nya lagen benämns olaga integritetsintrång och kan ge upp till fyra års fängelse."

Citat:
Ursprungligen postat av LagomLat
Nej, jag tror du ha fel. Olaga integritetsintrång kräver uppsåt att skada personen man sprider uppgiften om.

Ett foto på en lös arm, som inte kopplas samman med en person innebär inget uposåt att skada,

LL
Fortsätt diskussionen om detta i exempelvis den här tråden istället: (FB) Filma/fotografera en olycka är kriminellt?

/Moderator
Citera
2022-06-19, 17:19
Medlem
GabrielKnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.Dowie
Igång igen. Men vad hände?

Det var en person som låg på spåret i Hagsätra. Inkommande tåg stoppades i tid. Sedan var det stopp en lång stund.
Citera
2022-06-23, 14:47
Medlem
-Hengpung-s avatar
Självmordsförsök på Götaälvbron, Göteborg 23/6 klockan 14:45

Åkte precis över på bron mot stan. Stort pådrag med polis, ambulans och brandkår som försöker övertala en person att ej hoppa. Personen som överväger hoppa står på sidan med riktning mot Hisingen.
Senast redigerad av -Hengpung- 2022-06-23 kl. 15:21.
Citera
2022-06-23, 15:07
Medlem
-Hengpung-s avatar
https://trafiken.nu/goteborg/kameror...aalvbron-norr/

Kamerabilder över förloppet. Brandbilen har fällt ut sin stege så den eventuella hopparen ska kunna klättra tillbaka. Trafiken öppen åt båda hållen. Polisbåt under bron utifall att personen hoppar.
Senast redigerad av -Hengpung- 2022-06-23 kl. 15:09.
Citera
2022-06-23, 15:08
Medlem
-Hengpung-s avatar
Personen kan eventuellt ha hoppat nu (osäker) då polisbåten flyttat på sig.
Citera
2022-06-23, 15:10
Medlem
Det ser ut som de kopplat bort kameran. Jag får ingen av dina länkar att fungera.
Citera
2022-06-23, 15:12
Medlem
-Hengpung-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Brynolf
Det ser ut som de kopplat bort kameran. Jag får ingen av dina länkar att fungera.

Den uppdaterar 1 gång i minuten, ingen live-feed tyvärr.

Brandbilen har fällt in sin stege. Antingen hoppade personen eller så fick dom in den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in