2025-05-03, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martha.
Snälla skriv till mig det var min pojkvän som tog sitt liv har du sett något mer?

Såg inget mer än det jag skrev. Var där efter att det hade hänt. Beklagar din sorg.
Citera
2025-05-08, 20:30
Medlem
GabrielKnights avatar
Olycka mellan Södertälje och Flemingsberg.
Citera
2025-05-14, 18:45
Medlem
"befarad olyckshändelse" mellan Rosersberg och Märsta. Det beräknas tydligen ta flera timmar.
Citera
2025-05-14, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MDF89
"befarad olyckshändelse" mellan Rosersberg och Märsta. Det beräknas tydligen ta flera timmar.

Det var en påkörd fågel
Citera
2025-05-15, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Listergate
Det var en påkörd fågel

Omg, då borde det varit en lite större fågel typ svan? Det var nåt nytt för mig iaf, inte nog med att hela sträckan Uppsala - Stockholm, i synnerhet kring Sollentuna ständigt plågas av "olyckor" och spårspring.
Citera
2025-05-16, 04:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MDF89
Omg, då borde det varit en lite större fågel typ svan? Det var nåt nytt för mig iaf, inte nog med att hela sträckan Uppsala - Stockholm, i synnerhet kring Sollentuna ständigt plågas av "olyckor" och spårspring.

Vet ej vad det var för en fågel. Om lokföraren av någon anledning inte uppfattar vad som körts på så utgår man i princip alltid från att det är en människa tills motsatsen är bevisad, därav tågstopp och blåljusfordon får ut och avsyna platsen.
Citera
2025-05-16, 16:05
Medlem
Skogswalds avatar
"Förseningar och inställda tåg kan förekomma på grund av ett tillbud vid Upplands Väsby."

Dags igen tydligen, denna soliga fredag! 😥
Måtte det vara ett rådjur.
Citera
2025-05-16, 16:31
Medlem
StartGenealogys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogswald
"Förseningar och inställda tåg kan förekomma på grund av ett tillbud vid Upplands Väsby."
(.......)

Ingen olycka utan en fullt levande omhändertagen utländsk man.

Detta hade inte behövt hända om inte vissa gjort det möjligt för dessa att vara i Sverige.
Citera
2025-05-18, 03:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StartGenealogy
Ingen olycka utan en fullt levande omhändertagen utländsk man.

Detta hade inte behövt hända om inte vissa gjort det möjligt för dessa att vara i Sverige.

vad fan gjorde han på tågspåret?
Citera
2025-05-20, 00:35
Moderator
Parongatans avatar
Olycka på spåret i höjd med Degerfors, med tåget från Oslo mot Stockholm. Tåg fullt med passagerare har stått still i över tre timmar.

Expressen skriver bland annat:

Citat:
Ett SJ-snabbtåg på väg från Oslo till Stockholm står stilla i Degerfors efter en olycka på spåret, uppger polisen. Tåget är redan tre timmar försenat och resenärerna oroar sig nu över hur kvällen kommer att se ut.
Citera
2025-05-20, 11:35
Medlem
Efter fem timmar körde tåget iväg.
Citera
2025-05-21, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Efter fem timmar körde tåget iväg.

någon som hade hoppat?
Citera