2021-02-14, 12:09
Medlem
Det var ett ganska långt stop i trafiken. Vi pratar om mer än en timme, Men det kunde ändå inte gå ut med någon info om hur resenärerna ska resa vidare.Oavsett skäl så ska de väl ändå kunna gå ut med sån info som påverkar resenärerna.
Ingen kräver att få veta VARFÖR det är stop i trafiken men OM det är det då ska information om alternativa resvägar erbjudas.
Väktare som stod på perrongen fick svara på frågor om resvägar som de absolut inte kan något om.
Det blir onödig oro från allmänheten som man kan undvika med kompetent personal på plats.
Citera
2021-02-14, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kevinwass
Jag var på Skanstull t-banan. Väntade på Farsta tåget. När den kommer reser jag jag och mot slutet av perrongen. Då i ögon vrån ser jag en kille som springer och hoppar precis när Farsta tåget kör in. Dunk hörs. Ser hur han glider ner från vindrutan. Han slog i på övre sidan av rutan och glider ner. Ser när hans ben försvinner under vagnen. Hon som körde fick stop på tåget ganska snabbt. Den äldre damen (lokföraren) och jag stirrade på varandra. Hon chockad. Jag var 10 m från honom.
Har vaknat flera ggr inatt kallsvettig. Mardrömmar. Absolut det hemskaste jag varit med om. Dunket kommer att finnas länge i medvetet.
Du kanske ska prata med någon professionell. Du kan få ptsd av en sån händelse.
Ta hand om dig.
Citera
2021-02-14, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missjanet
Det var ett ganska långt stop i trafiken. Vi pratar om mer än en timme, Men det kunde ändå inte gå ut med någon info om hur resenärerna ska resa vidare.Oavsett skäl så ska de väl ändå kunna gå ut med sån info som påverkar resenärerna.
Ingen kräver att få veta VARFÖR det är stop i trafiken men OM det är det då ska information om alternativa resvägar erbjudas.
Väktare som stod på perrongen fick svara på frågor om resvägar som de absolut inte kan något om.
Det blir onödig oro från allmänheten som man kan undvika med kompetent personal på plats.

Just från SKanstull är det väl hur lätt som helst "att ta sig vidare"... Vart skulle du? Kan inte tänka mig att Gullmarplan var påverkad så ta buss 4,164 dit och res vidare. Herrgud, något jävla vett måste väl resenärer också ha.

Sen har väl alla en telefon idag, använd den till annat än instagram så blir fan livet lättare.... Sl.se tex.

Menlösa mähän är vad ni är.
Citera
2021-02-14, 12:39
Medlem
Det var från centralen det var avstängd trafik.
Det fanns ingen trafik i södergående riktning.

Finns ingen anledning att kalla folk för mähän.
Jag kritiserar SL. Inte dig.
Citera
2021-02-14, 12:53
Medlem
[quote=B.Dowie|74670024]Just från SKanstull är det väl hur lätt som helst "att ta sig vidare"... Vart skulle du? Kan inte tänka mig att Gullmarplan var påverkad så ta buss 4,164 dit och res vidare. Herrgud, något jävla vett måste väl resenärer också ha.

Sen har väl alla en telefon idag, använd den till annat än instagram så blir fan livet lättare.... Sl.se tex.

Menlösa mähän är vad ni är.[/QUOTE
QUOTETpmp
Tror du på riktigt att Skanstull var den enda station som var avstängd ? Hela gröna linjen var avstängd . Alla tre linjer .
Det blir ganska många stationer. Tågen ända bort till Kristineberg var avstängda. Om inte ännu längre bort.
Fattar du inte att om ett enda tåg står stilla så blir hela sträckan påverkad ?
Citera
2021-02-14, 18:20
Medlem
GabrielKnights avatar
Samma kväll stannade inte pendeltågen vid Arlanda pga en "olyckshändelse".
Citera
2021-02-14, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kevinwass
Flera på stationen grät. Det var mycket folk på perrongen. Tror flertalet blev traumatiserade.
Frågor man ställer sig är vem var han. Vad fick honom att göra detta.
Jag själv tyckte inte det var en sådan kraftig smäll. Tågen kommer inte in i sån hastighet. Inge blod. Han hamnade under vagnen emellan hjulen. Så han blev inte överkörd. Väldigt nyfiken hur det gick för honom.

Enl dom uppgifterna jag har så kan personen ha halkat ..eller så du verkligen att personen hoppade ? Personen var iallafall hel och vid liv när han kördes därifrån.
Citera
2021-02-14, 23:17
Medlem
Är bara lite nyfiken angående lögner från SJ. Åkte med tåg till Stockholm i fredags, vi stannade utanför Katrineholm efter en kollision. Vi fick veta att tåget krockat med en älg av tågvärden. Sedan skulle vi vänta på att en förare skulle byta av vår tågförare pga att han kolliderat med något, det var av ”säkerhetsskäl”. Lät konstigt tyckte jag, efter en krock med ett djur. Fick senare veta genom interna källor som arbetar på sj, att det var en människa som hoppat framför tåget och inte en älg. Detta känns otroligt fel, att bli ljugen för. Detta måste vara otroligt vanligt, men är det här verkligen okej?
Citera
2021-02-15, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helahavetstormar1
Är bara lite nyfiken angående lögner från SJ. Åkte med tåg till Stockholm i fredags, vi stannade utanför Katrineholm efter en kollision. Vi fick veta att tåget krockat med en älg av tågvärden. Sedan skulle vi vänta på att en förare skulle byta av vår tågförare pga att han kolliderat med något, det var av ”säkerhetsskäl”. Lät konstigt tyckte jag, efter en krock med ett djur. Fick senare veta genom interna källor som arbetar på sj, att det var en människa som hoppat framför tåget och inte en älg. Detta känns otroligt fel, att bli ljugen för. Detta måste vara otroligt vanligt, men är det här verkligen okej?

Att en förare blir avlöst är inget konstigt då den kan känna obehag efter att ha kört på något. Sen kanske man i första läget trodde det var en älg men sen insåg att det var något annat. Finns ingen anledning för SJ eller andra utövare att ljuga. Är ren bullshit när folk påstår att signalfel eller annat är olyckor. Vad skulle dom käna på att ljuga ?
Citera
2021-02-15, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrqqqq
Att en förare blir avlöst är inget konstigt då den kan känna obehag efter att ha kört på något. Sen kanske man i första läget trodde det var en älg men sen insåg att det var något annat. Finns ingen anledning för SJ eller andra utövare att ljuga. Är ren bullshit när folk påstår att signalfel eller annat är olyckor. Vad skulle dom käna på att ljuga ?

Jag har dock fått information om att när värdarna meddelade att det var en älg, så visste räddningstjänst att det var en kollision med människa. Jag förstår att man vill värna om passagerarna och inte skapa kalabalik på tåget, dock ljuger man om ett stort samhällsproblem på det här sättet. Att säga att det är en älg när det är en människa, och folk börjar jämra sig, vissa skratta, andra ”pusta ut”. Det är ett hån mot människan som hoppade.
Senast redigerad av Helahavetstormar1 2021-02-15 kl. 09:13. Anledning: Vill inte rubba källa.
Citera
2021-02-15, 19:00
Medlem
Citat:
Jag har dock fått information om att när värdarna meddelade att det var en älg, så visste räddningstjänst att det var en kollision med människa. Jag förstår att man vill värna om passagerarna och inte skapa kalabalik på tåget, dock ljuger man om ett stort samhällsproblem på det här sättet. Att säga att det är en älg när det är en människa, och folk börjar jämra sig, vissa skratta, andra ”pusta ut”. Det är ett hån mot människan som hoppade.
Körde tåget vidare sen eller vad hände?
Hur länge stod ni still?
Citera
2021-02-15, 19:14
Medlem
rd2s avatar
Citat:
Det är ett hån mot människan som hoppade.
Det är väl snarare ett hån mot lokföraren att människan hoppade?

Citat:
Jag har dock fått information om att när värdarna meddelade att det var en älg, så visste räddningstjänst att det var en kollision med människa.
I en del påkörningar så vet man ju inte ens vad det är, lokföraren kan vara så pass chockad att tågvärdarna inte får reda på det förrens räddningstjänst är på plats. Då är det väl bättre att säga att det är ett djur man kört på och eventuellt slippa kalabalik?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in