2022-06-24, 12:39
Moderator
Jultrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rehydrerad
Är inte den här tråden rätt märklig? Det är ju rimligt att anta att den handlar om tågrelaterade olyckor och tågrelaterade självmord, men alla möjliga icke tågrelaterade självmord nämns här. Är det jag som missförstått syftet med tråden eller borde rubriken omformuleras för att göra det tydligare?
Den är alltså en samlingstråd för mindre tågrelaterade olyckor (som sannolikt ofta är självmord) och självmord/självmordsförsök som inte är tågrelaterade, såsom hopp från broar, byggnader och liknande. Det blir ett väldigt stort antal trådar om dessa händelser annars och det är bättre att samla dem här.
Citera
2022-06-24, 18:57
Medlem
Någon som hört något om en olycka i Ludvika idag?
På en lokal fbsida ryktades det om en olycka pga bommarna låg nere en längre tid men inlägget togs bort.
Citera
2022-07-05, 12:28
Medlem
Tisdagsgrisens avatar
Jaha. Dagens tågstopp mellan Malmö och Lund på grund av "olycka", vad är det? Stopp 10.30 och nu två timmar senare går tågen fortfarande inte. Polis och ambulans är på plats.
Senast redigerad av Tisdagsgrisen 2022-07-05 kl. 13:13.
Citera
2022-07-05, 21:37
Medlem
elbels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boanders266
Dålig planering av den som försökte ta självmord, Älvsborgbron är ju bara 30min bort med kollektivtrafiken och den är också plus 40m hög vilket gör att vattenytan blir som betong vid den höjden.

Så mer eller mindre ett garanterat dödligt fall, dock är en försvårande omständighet den höga staketen för att just folk inte ska hoppa, lika så gäller Angeredsbron.
eller hur gör om gör rätt
Citera
2022-07-05, 22:42
Medlem
Kappatalists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tisdagsgrisen
Jaha. Dagens tågstopp mellan Malmö och Lund på grund av "olycka", vad är det? Stopp 10.30 och nu två timmar senare går tågen fortfarande inte. Polis och ambulans är på plats.

Personpåkörning. Någon skall ha hoppat från Plattform. Vet ej vilken hållplats det rör sig om dock
Citera
2022-07-06, 14:01
Medlem
lilonjoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kappatalist
Personpåkörning. Någon skall ha hoppat från Plattform. Vet ej vilken hållplats det rör sig om dock

Öresundståg från Karlskrona mot Köpenhamn. Hände ca 10:30 vid Åkarp station precis vid Åkarp förskola/idrottshall. Kraftig inbromsning till stillastående. Information om olycka men inget mer än så. Stort pådrag 4-5 polispatruller och 2-3 ambulanser samt räddningstjänst. Området runt tåget samt rälsen under tåget genomsöktes. Efter ca 30-40 min utan vidare information evakuerades tåget och passagerare leddes vidare av polis till uppsamling vid förskolan i väntan på ersättningsbussar.

Eftersom händelsen inte nämnts någonstans i lokala media eller riksmedia inte heller på polisens hemsida där utryckningar loggas så misstänker jag självmord.
Citera
2022-07-10, 23:28
Medlem
Person påkörd av tåg vid Bålsta

Tåg 776 har kört på en person. Stopp förbi platsen.
Citera
2022-07-10, 23:29
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 03Rasmus

Någon som tagit en genväg över spåren eller självmordsförsök?
Citera
2022-07-10, 23:35
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Bra fråga Inträffade just, så har ej hört något mer.
Citera
2022-07-10, 23:44
Medlem
Jag väljer att inte spekulera hejvilt så länge inget nytt kommer fram. Jag vill dock påpeka att bara för att man blir påkörd av tåget så innebär inte det per automatik att alla som genar över spåret är självmordsbenägna . En polare till mig blev påkörd av tåget för många år sen och han var inte på långa vägar självmordsbenägen . Ta nu inte detta som att jag påstår att många som blir påkörda av tåget inte är självmordsbenägna men det behöver inte vara så . Många här brukar vara väldigt snabba att dra den slutsatsen .
Citera
2022-07-11, 08:07
Citat:

var står det? hur gick det för personen?
Citera
2022-07-12, 01:25
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder

hittar ingenstans om att det har hänt?! källa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in