2022-09-23, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.Dowie
Vilka tror du att det är som plockar delar?

Precis och dom fick fler uppgifter på 80-talet som senare blev räddningstjänsten då dom har betydligt fler ansvarsområden numera och inte bara bränder.
Senast redigerad av tjanska 2022-09-23 kl. 17:50.
Citera
2022-09-23, 17:45
Medlem
Fartarallts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EasyK
Satt på tåget när hon hoppade. Fick intrycket av att hon var vid liv när de fått upp henne på spåret, är det någon som var där som vet?
Usch

En vän såg när hon togs in i ambulansen, helt täckt och ingen brådska och en polis höll i en damväska
Citera
2022-09-23, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnTrackEight
Om någon hoppar framför tåget hade väl inte brandmän varit där?
Jo, de ”städar” upp. Är oftast de första på plats vid sådan här olyckor.
Citera
2022-09-23, 17:48
Medlem
Citat:
Satt på tåget när hon hoppade. Fick intrycket av att hon var vid liv när de fått upp henne på spåret, är det någon som var där som vet?
Usch
Ambulansen åkte därifrån med sirener och blåljus, så troligtvis vid liv. Hoppas!
Citera
2022-09-23, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettstinnamiddagar
Kom upp från pendeln och då var det ett jäkla liv på plattformen. Ett tåg stod halvt inne och brandmän jobbade på spåret. Väktare verkade väldigt skärrade och det var fullt av poliser. Hela bygget tömdes på folk.
Tänker att ngn hoppat framför tåget men kändes nästan som för stort pådrag för det. När jag kom upp på själva Odenplan var det fler enheter som anslöt och kom i världens fart med blåljus. Är det ngn som vet vad som hänt? Hittar inget på polisrapporten

Jag stod på perrongen när det hände och flera av de som ringde 112 sa att det var en tjej som blev knuffad (dvs ej frivilligt hopp) så kanske därför det blev mer pådrag. Jag såg inte hoppet/knuffen själv så jag vet ingenting. Men hemskt var det ändå.
Citera
2022-09-23, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fartarallt
En vän såg när hon togs in i ambulansen, helt täckt och ingen brådska och en polis höll i en damväska

Tack för infon. Hon hade ställt väskan på perrongen innan hon hoppade… så himla tragiskt. Många på platsen som var uppenbart medtagna
Citera
2022-09-23, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cameheretofart
Jag stod på perrongen när det hände och flera av de som ringde 112 sa att det var en tjej som blev knuffad (dvs ej frivilligt hopp) så kanske därför det blev mer pådrag. Jag såg inte hoppet/knuffen själv så jag vet ingenting. Men hemskt var det ändå.

Ok! Fy vad hemskt! De borde göra säkra perronger som det är på pendeln vid Odenplan tex
Citera
2022-09-23, 17:55
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameheretofart

Oj! Grep polisen någon gärningsman?
Citera
2022-09-23, 17:58
Medlem
Citat:
Ok! Fy vad hemskt! De borde göra säkra perronger som det är på pendeln vid Odenplan tex

Har varit uppe många gånger tidigare, lätt när man bygger nytt men svårt och kostar multum då det finns drygt 100 T-stationer och alla ser olika ut så ingen "standard"
Har även provats på någon station och det gick inge bra då bl a väder och vind påverkar installationen.
Citera
2022-09-23, 17:59
Medlem
Citat:
Har tänkt på det flera gånger mtp hur mycket psykopater det rör sig på stan. Håller mig alltid långt bak när tågen kommer.
Citera
2022-09-23, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Oj! Grep polisen någon gärningsman?

Jag har ingen aning. Jag hörde ingen säga säkert att de sett just en knuff, utan de sa ”hoppat eller knuffats ner”. Jag gick därifrån snabbt (när andra som stått på perrongen hade hittat var personen ifråga låg & flera hade ringt 112). Jag insåg att jag inte kunde göra någonting och ville bara därifrån.

Det var en kille som måste ha sett vad som hände för han kastade sig ner på spåret när tåget nödbromsat och ropade in under tåget ”hallå! Hallå! Hallå!” men verkade inte få något svar. Han fick sen längs perrongen och försökte hitta henne. Jag tänker på honom.. han måste ha sett något fruktansvärt och betedde sig ändå så.. medmänskligt & handlingskraftigt.
Citera
2022-09-23, 18:29
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Usch
Citat:
Ursprungligen postat av Fartarallt
Satt i den delen av tåget som var kvar i tunneln, detta efter en väldigt hastig inbromsning.

När tåget sedan (ca 45 min) började rulla vidare mot Rådmansgatan så passerade vi Odenplans perrong (så klart!) och där stod båren, helt täckt med gula filtar och det var ingen som jobbade med personen i fråga.

Poliser och ambulansmän samspråkade med varandra och var lugna, som att de inte fanns något mer att göra där på perrongen för deras del. Jag såg också den vita (ljusgrå?) väskan som en polis bar på.
Brandslangen var också utdragen ur sitt skåp och låg på perrongen, varför är nog inte så svårt att räkna ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in