2010-12-07, 16:05
Medlem
SodRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1plus2
Du blir satt i en reservk och din plats bestms av dina meriter, ja. Vet inte p vilken placering man ska sluta hoppas, men det sista som verger en r ju hoppet .

Fr man frga vad du satsar p och med vad fr meriter?

Lkare i Uppsala, 22.5 i BII och HP1.6. I hstas s var sista intagen vid intagning 1 exakt dem betygen (ingen koll p hur mnga av dem som kom in) och vid intagning 2 sjnk det till 22.5 + 1.5. Dock betydligt mindre skare nu till vren n till hsten (vilket borde vara bra?). Hoppas jag kommer in, orkar verkligen inte flumma runt ett halvr till. Vore sjukt sknt med besked redan denna vecka.
Citera
2010-12-07, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SodR
Lkare i Uppsala, 22.5 i BII och HP1.6. I hstas s var sista intagen vid intagning 1 exakt dem betygen (ingen koll p hur mnga av dem som kom in) och vid intagning 2 sjnk det till 22.5 + 1.5. Dock betydligt mindre skare nu till vren n till hsten (vilket borde vara bra?). Hoppas jag kommer in, orkar verkligen inte flumma runt ett halvr till. Vore sjukt sknt med besked redan denna vecka.

Det borde sjunka frn i hstas, men man kan ju inte vara sker. Jag tycker att det r lite konstigt att det inte r hgre HP p lkarlinjen. Jag har alltid hrt hur snuskigt svrt det ska vara att komma in p lkare och jag har alltid tnk mig sjlv att vara miiil ifrn att vara ett snt ljushuvud. Men nu r jag allts bara 0.1 i HP ifrn att komma in?:P Och hrde ven att SU tar in folk p intervjuer om de har 1.4 i HP. S lkare r allts ett alternativ fr mig, huh! Tur att jag inte vill bli det d

Men lycka till mannen(kvinnan)! Hll ut, du har tv sinnessjuka r framfr dig vad jag har frsttt av vnner
Citera
2010-12-07, 16:31
Medlem
SodRs avatar
Citat:
Det borde sjunka frn i hstas, men man kan ju inte vara sker. Jag tycker att det r lite konstigt att det inte r hgre HP p lkarlinjen. Jag har alltid hrt hur snuskigt svrt det ska vara att komma in p lkare och jag har alltid tnk mig sjlv att vara miiil ifrn att vara ett snt ljushuvud. Men nu r jag allts bara 0.1 i HP ifrn att komma in?:P Och hrde ven att SU tar in folk p intervjuer om de har 1.4 i HP. S lkare r allts ett alternativ fr mig, huh! Tur att jag inte vill bli det d

Men lycka till mannen(kvinnan)! Hll ut, du har tv sinnessjuka r framfr dig vad jag har frsttt av vnner

HP som behvs r 1.9+ om du bara sker p HP. Det r s mnga som har 22.5 att de gr p sortering sedan p HP elever emellan istllet fr lottning som de gjorde frrut. S har du maxbetyg (22.5) s rcker det med ett lgre HP. S om du inte har riktigt bra p bda nu fr tiden r du krd.
Citera
2010-12-07, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SodR
HP som behvs r 1.9+ om du bara sker p HP. Det r s mnga som har 22.5 att de gr p sortering sedan p HP elever emellan istllet fr lottning som de gjorde frrut. S har du maxbetyg (22.5) s rcker det med ett lgre HP. S om du inte har riktigt bra p bda nu fr tiden r du krd.

Aaah, ok! D r jag med! Dremot intervju p SU med 1.4 r vl inte med 22.5 i betyg?
Citera
2010-12-07, 17:42
Medlem
SodRs avatar
Citat:
Aaah, ok! D r jag med! Dremot intervju p SU med 1.4 r vl inte med 22.5 i betyg?

Har ingen koll p intrevjukvoterna, men till KI ansker man separat, sedan kallar de in folk med HP1.5+ngonting och sedan fr de konkurrera om platserna. Gillar inte systemet d jag tycker det r fr ltt att det missbrukas, vet sjlv en person som knde intrevjuarna p KI som hade sagt till henne "om du vill in s sg bara till"...
Citera
2010-12-08, 01:30
Medlem
Ngon som har ftt svar nnu?
Citera
2010-12-08, 01:52
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalajsen
Ngon som har ftt svar nnu?
Loggar du in p studera.nu ser du att urval fortfarande krs.
Citera
2010-12-08, 13:45
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Det skulle ju vara underbart om det vore s, dock tror inte jag det. jag tror att det kommer p torsdag som utlovat. Det utlovade r 9-10 dec, men jag tror(eller hoppas?) sjlvklart som sagt p torsdag!

EDIT:
Hittade lite om hur lng tid det tog fr 1,5 r sedan efter att "Urval frbereds/krs" kom upp.
https://www.flashback.org/sp17980460
Enligt den tidsrymden s har du rtt med Onsdag!
Det har inte kommit nnu, s min gissning r att det blir imorgon, torsdag, istllet.
Citera
2010-12-08, 14:03
Medlem
SodRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo
Det har inte kommit nnu, s min gissning r att det blir imorgon, torsdag, istllet.

HP-resultatet dk vl inte upp frrn p kvllstid om jag inte missminner mig? Kanske sker samma med antagningarna.
Citera
2010-12-08, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo

Du har troligtvis rtt men jag kommer nd fortstta logga in och kolla titt som ttt. Jag funderar p om det kanske kommer att komma ut efter 24:00 inatt, fast det knns inte troligt, fr de lr ju lgga ut det s fort det r klart, och det r ju ingen som sitter och jobbar med det d.

EDIT: Det jag menar r att har det inte kommit innan runt 20:00 ikvll s kommer det nog inte innan 08:00 imorgon.
Citera
2010-12-08, 14:20
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Du har troligtvis rtt men jag kommer nd fortstta logga in och kolla titt som ttt. Jag funderar p om det kanske kommer att komma ut efter 24:00 inatt, fast det knns inte troligt, fr de lr ju lgga ut det s fort det r klart, och det r ju ingen som sitter och jobbar med det d.

EDIT: Det jag menar r att har det inte kommit innan runt 20:00 ikvll s kommer det nog inte innan 08:00 imorgon.
Det beror kanske p om processen r helt automatiserad eller inte, men jag tror inte att de lgger upp det om deras "kundtjnst" inte har ppet d mnga personer har frgor gllande urvalet och vill ha dessa besvarade.
Citera
2010-12-08, 14:23
Medlem
Socratess avatar
Torsdag morgon/frmiddag is the magic moment.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in