Citat:
Ursprungligen postat av SodR
Läkare i Uppsala, 22.5 i BII och HP1.6. I höstas så var sista intagen vid intagning 1 exakt dem betygen (ingen koll på hur många av dem som kom in) och vid intagning 2 sjönk det till 22.5 + 1.5. Dock betydligt mindre sökare nu till våren än till hösten (vilket borde vara bra?). Hoppas jag kommer in, orkar verkligen inte flumma runt ett halvår till. Vore sjukt skönt med besked redan denna vecka.
Det borde sjunka från i höstas, men man kan ju inte vara säker. Jag tycker att det är lite konstigt att det inte är högre HP på läkarlinjen. Jag har alltid hört hur snuskigt svårt det ska vara att komma in på läkare och jag har alltid tänk mig själv att vara miiil ifrån att vara ett sånt ljushuvud. Men nu är jag alltså bara 0.1 i HP ifrån att komma in?:P Och hörde även att SU tar in folk på intervjuer om de har 1.4 i HP. Så läkare är alltså ett alternativ för mig, huh! Tur att jag inte vill bli det då
Men lycka till mannen(kvinnan)! Håll ut, du har två sinnessjuka år framför dig vad jag har förstått av vänner