Citat:
Ursprungligen postat av Suup
Jag har en frga kring hur urval 1 och 2 sker.
P det programmet jag skte s var det efter urval 1 (Frra ret) - 1.1 p HP som krvdes. Innebr detta att om alla antogs till programmet s skulle det krvas 1.1 HP eller var det just d det lgsta fr att komma in?
Efter urval 2 s krvdes - 0.6 p HP. Hur kan det ha snkts s mycket?
Allts, lgsta antagna inom HP have vid urval 1 meritvrde 1,1, och vid urval 2 var det 0,6. Det r fr mig inte s konstigt alls, mga som kom in i frsta urvalet kanske har tackat nej till andra urvalet fr att de d kommit in p andra utbildningar som var hgre prioriterade. D har ju antagningssystemet gtt lngre ner i sklistorna och fyllt upp kvoten. Sen beror de ju ocks p vilka som fanns i gruppen, det kanske inte fanns ngon som hade 1,0 och 0,9?
Citat:
Ursprungligen postat av HyVlarNPoW
Finns det ngon som helst chans att jag kan lsa ekonom/civilekonom p ngot universitet eller hgskola med 17 i snitt eller r det helt krt? Alternativt, finns det ngra lsningar s man kanske kan komma runt intagningen genom att lsa extrakurser eller ngonting, r ppen fr frslag, tack!
Skulle verkligen uppskatta hjlp d jag brjar g ner mig ckligt fort, knns om om alla dessa r av studier varit t helvete.
Har du i nulget inte skt s kan det bli knepigt att komma in. kika p statistiken vilket ekonomprogram som hade lgst antal skande, relativt sett, och sk dit, om lrostet inte spelar ngon roll. Du kan ju ven kolla vilka kurser som ingr frsta terminen p vissa lsosten och ska de som fristende, s kanske ju eventuellt kunna bli antagen till senare del av program i framtiden.