Citat:
Ursprungligen postat av Al-Khoholfrie
Att sparka in dörren och under pistolhot sno tillbaka datorn känns ju helt klart som det smidigaste, dock så är det ganska olagligt i vårt avlånga land.
Men om du har kvar alla kvitton, kartonger och papper med serienummer osv. så kan du ta kontakt med polisen och säga som det är. Det känns ju som att det inte ska vara några större problem, men svenska polisen är ju fortfarande svenska polisen...
Hur som helst, LYCKA TILL!
//AL
Som sagt, jag har kontaktat polisen. Jag pratade med dom i förrgår. De bad mig nysta lite, bestämma träff med killen så att jag får se datorn och avgöra om det är min eller ej, och om det nu skulle vara min så skulle jag "begära betänketid och direkt gå och slå larm".
Men, om jag nu skulle bestämma träff med den här killen, så innebär det att jag måste resa i runda slängor 45 mil. Genom hela landet, med andra ord. Och jag vill vara ytterligare lite mer säker på att det kan vara min dator innan jag bokar en sådan resa. Så, frågan är hur jag ska kunna gräva fram information på bästa sätt utan att försäljaren blir misstänksam.