Citat:
Ursprungligen postat av Ciast
Nu är det dags för mig att göra min polisanmälan efter att ha väntat i nästan 2 månader på att min vara köpt via blocket skulle komma fram, utan att ha kunnat få tag på säljaren varken via telefon, sms eller mail.
Vad händer när man har polisanmält?
Skickar polisen brev hem till personen, kallas de in?
Vad händer och hur är tillvägagångssättet?
Utan att vara närmare insatt i ditt ärende.
Har säljaren lurat många och finns det flera anmälningar mot denne kanske det
händer något. Man har för övrigt en speciell grupp inom polisen som bara sysslar
med sånt här.
Har säljaren påstått att han postat varan , kommer ingenting att hända eftersom
polisen/åklagaren då kommer att säga att brott inte kommer att kunna bevisas,
såvida inte gärningsmannen erkänner direkt vilket idag inte är troligt.
Mest troligt läggs ärrendet ner utan några som helst kontakter.
Du kommer dock att få något meddelande från utredande polisenhet.