2011-01-25, 07:17
  #661
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinan
det är gamla modeller, kommer säkert från nån outlet i USA? hörde att det finns människor som har 2-4 lager med märkes kläder som säljer på tradera. Hon kanske köper de för 30kr styck? bara en teori

någon som köpt av denna "trixie"

http://www.tradera.com/Sjukt-Snygg-Ralph-Lauren-Mercer-troja-Bor-ses--auktion_162201_125804431 måste vara äkta? vet inte hur materialet på de äkta ser ut, någon som gör?

Edit: läste detta i omdömen

Kopia, dåligt material, suger åt sig damm, krympte två strl efter tvätt 40 gr.
119622084
Kommentar: Trist att du känner så och att du inte tagit kontakt med mig angående detta..

har skrivit till säljaren runt 2-3 gånger utan svar.


Idag är det väl inte möjligt att importera ens original från USA i dessa mängder,
Paralellimport är ju numera förbjuden .
Sen tvivlar jag på att dessa går att köpa för 30:- en hundralapp kanske men då får de nog vara äldre än förra årets.
Vitsen med att lägga ut dessa för en krona är att då kan du inte klaga enl köplagen,



Begagnad och sliten förmodligen.
Citera
2011-01-25, 19:33
  #662
Medlem
Är det vanligt att folk anmäler bedrägerier på 200-500 kr? Undrar bara eftersom jag skulle köpa en pryl för 200 kr. Säljaren har i samma annons (Blocket) annonserat ut andra produkter samtidigt. Allt kostade mellan 200-500 kr.

En polisanmälan borde vara "värd" mer ju fler som anmäler, visst? Men folk kanske har större benägenhet att anmäla "säljaren" om det är en dyr produkt för flera tusenlappar. Har redan polisanmält personen ifråga, och rapporterat till Blocket. Inser dock att jag har slängt pengarna i sjön och aldrig mer kommer att få syn på dem. Men vill att personen ska åka dit, om möjligt.
Citera
2011-01-25, 20:09
  #663
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RockyZorro
Är det vanligt att folk anmäler bedrägerier på 200-500 kr? Undrar bara eftersom jag skulle köpa en pryl för 200 kr. Säljaren har i samma annons (Blocket) annonserat ut andra produkter samtidigt. Allt kostade mellan 200-500 kr.

En polisanmälan borde vara "värd" mer ju fler som anmäler, visst? Men folk kanske har större benägenhet att anmäla "säljaren" om det är en dyr produkt för flera tusenlappar. Har redan polisanmält personen ifråga, och rapporterat till Blocket. Inser dock att jag har slängt pengarna i sjön och aldrig mer kommer att få syn på dem. Men vill att personen ska åka dit, om möjligt.


Det är nog inte ovanligt att folk anmäler för 200:- , men förr fanns det en gräns på 500:- för att
ärrendet skulle prioriteras hos polisen.
Ju fler som anmäler samme säljare desto större chans att de agerar ,
det beror också mycket på vilket polisdistrikt säljaren bor i , en del har såkallad nolltolerans och
utreder även småförseelser. Skulle säljaren vara bosatt i tex Stockholm södra kan du glömma det direkt. lägg ut denne här och och uppmana drabbade att göra anmälan.

Citera
2011-01-26, 22:02
  #664
Medlem
Hur blir man blåst på blocket fattar inte. Skicka inga pengar i förväg helt enkelt. Detta borde läras ut i skolan
Citera
2011-01-26, 22:08
  #665
Medlem
Ptolemaioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQrules
Hur blir man blåst på blocket fattar inte. Skicka inga pengar i förväg helt enkelt. Detta borde läras ut i skolan

Kan ju säga att säljare knappast skickar varan utan att få betalt i förskott heller, då riskerar han/hon ju att bli blåst på både varan och porto. Jag gör det då inte.
Citera
2011-01-26, 22:17
  #666
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ptolemaios
Kan ju säga att säljare knappast skickar varan utan att få betalt i förskott heller, då riskerar han/hon ju att bli blåst på både varan och porto. Jag gör det då inte.

Men det finns ju postförskott? Man får inte hämta ut varan förens man betalar. Då ser köparen att varan är skickad och betalar. Eller?

Men en ännu bättre ide är att köpa grejer i din egen stad eller i närheten, så åker man själv till säljaren och hämtar varan så har jag alltid gjort och alla som köpt av mig.
Citera
2011-01-26, 23:08
  #667
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQrules
Men det finns ju postförskott? Man får inte hämta ut varan förens man betalar. Då ser köparen att varan är skickad och betalar. Eller?

Men en ännu bättre ide är att köpa grejer i din egen stad eller i närheten, så åker man själv till säljaren och hämtar varan så har jag alltid gjort och alla som köpt av mig.

Alla är inte oärliga , de flesta är faktiskt ärliga, det man bör göra är att göra lite bakgrundskoll ,
med telnr, mail, adresuppgiter osv.
Citera
2011-01-28, 11:32
  #668
Medlem
heltooffs avatar
Nu är det så att jag står inför ett dilemma. Jag ska köpa en iphone av en snubbe på blocket. Jag har fått alla hans uppgifter, screenshot på hans pass. Uppgifterna stämmer med ratsit & eniro. Han driver dessutom ett företag. Men det går dåligt och för att det ska räddas behöver han sälja sin arbetstelefon. (låter suspekt). Vi har även webcamat för att han ska bekräfta att det verkligen är han, och han har även delat med sig av privata saker?

Allt låter bra MEN.

Han vill att jag ska överföra hälften av summan som deposition, och vägrar att använda internetgirot, paypal, payson eller postförskott. Eftersom han behöver pengarna tills på måndag. Vad ska man göra?
Citera
2011-01-28, 16:26
  #669
Medlem
aramis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heltooff
Nu är det så att jag står inför ett dilemma. Jag ska köpa en iphone av en snubbe på blocket. Jag har fått alla hans uppgifter, screenshot på hans pass. Uppgifterna stämmer med ratsit & eniro. Han driver dessutom ett företag. Men det går dåligt och för att det ska räddas behöver han sälja sin arbetstelefon. (låter suspekt). Vi har även webcamat för att han ska bekräfta att det verkligen är han, och han har även delat med sig av privata saker?

Allt låter bra MEN.

Han vill att jag ska överföra hälften av summan som deposition, och vägrar att använda internetgirot, paypal, payson eller postförskott. Eftersom han behöver pengarna tills på måndag. Vad ska man göra?
Med PayPal skulle han ha dem till på måndag.....
Vägrar han att använda någon av dessa så är det något lurt.
Om det var jag skulle jag dra öronen åt mig illa kvickt.
Citera
2011-01-28, 17:42
  #670
Medlem
heltooffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aramis1
Med PayPal skulle han ha dem till på måndag.....
Vägrar han att använda någon av dessa så är det något lurt.
Om det var jag skulle jag dra öronen åt mig illa kvickt.


Ok, verkar som jag blivit lurad eftersom han helt plötsligt inte svarar längre, fan jävla skit Men frågan är vad kan man göra bortsett från att polisanmäla. Vad kan jag göra för att jävlas med det här svinet? företaget -> http://www.educase.se/Kontakt.html
Citera
2011-01-30, 08:43
  #671
Medlem
2 st antagligen samma person som budtrissar och säljer datorer plockade på soptippen.
köper av varandra för att hålla poängen uppe.
Samma stavfel i alla auktionerna.
"tradline" och "Lilijan56"
http://www.tradera.com/category/category.aspx?ftgnr=2130539&listtype=Auction
http://www.tradera.com/MyTradera/Feedback/ViewFeedback.aspx?ftgnr=1518525
Citera
2011-01-30, 19:44
  #672
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heltooff
Ok, verkar som jag blivit lurad eftersom han helt plötsligt inte svarar längre, fan jävla skit Men frågan är vad kan man göra bortsett från att polisanmäla. Vad kan jag göra för att jävlas med det här svinet? företaget -> http://www.educase.se/Kontakt.html


betalade du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in