2010-09-06, 19:06
Medlem
Andreas Hjelm
19770311-0010
Skogvaktargatan 16
115 42 Stockholm

clearing nr 8270-1
Kontonummer 973 342 315-7

har Swedbank

Ip-adress södertälje

Någon mera som blivit blåst av denna....ändrar nog namnen men med samma swedbank konto.
Citera
2010-09-06, 23:49
Medlem
Har handlat mycket på tradera men har blivit lurad en gång efter det så ser jag till att dom har telnr som är reggad hos eniro, självklart ringer jag och kollar att han svarar på det nr....... Går oftast bra men finns dom inte HEJ DÅ
Citera
2010-09-12, 18:34
Medlem
Var för någon timme sen nära på att bli lurad. Samma visa som i alla andra fall.
"Hon ville helst att jag skulle hämta den."
Internetgirot tog för lång tid.
Hon skicka bild på fejkat körkort.
Facebook hade hon inte och passet låg hos mamman.

Gjorde då en research, hon fanns inte med i databaser som upplysning.se eller ratsit.se.
Hennes hemadress var ett äldreboende.
Email adressen var typisk, fullständiga namnet och årtalet hon var född.
Clearing numret var reggat på en bank i Stockholm.

Polisanmälde och anmälde på blocket, sen förde jag över 1 krona med signaturen "arbetsförmedlingen.se"
Citera
2010-09-14, 06:04
Medlem
Slashcares avatar
http://www.bt.se/nyheter/svenljunga/svenljungatrio-lurade-mobilspekulanter-pa-natet(2098935).gm

Någon här som blev lurad?
Citera
2010-09-14, 11:16
Medlem
Jag har blivit lurad.
Senast redigerad av twoamigos.tk 2010-09-14 kl. 11:19. Anledning: brott
Citera
2010-09-15, 15:10
Medlem
reboot81s avatar
Hur kan detta förhindras då? Svart/vit-listor med hjälp av bankid?
Citera
2010-09-15, 18:39
Bannlyst
Vill köpa ett par prylar på blocket, men personen vill att jag skickar pengar i förväg, hur gör man för att undvika att bli lurad?
Citera
2010-09-15, 19:15
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rushdi
Vill köpa ett par prylar på blocket, men personen vill att jag skickar pengar i förväg, hur gör man för att undvika att bli lurad?

Bäst är att hämta varorna öga mot öga fast är inte det möjligt kanske ett paket mot postförskott kan fungera, då förutsatt att du kan få öppna paketet innan du betalar för det på stället där det ska hämtas ut fast det är inte alltid möjligt.

Det bästa är väl att använda sig av någon betaltjänst som tex paypal eller något liknande, tror blocket har en sådan tjänst, kolla runt på deras sida vad den heter och föreslå att ni ska använda den.
Citera
2010-09-16, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hypeIt
Var för någon timme sen nära på att bli lurad. Samma visa som i alla andra fall.

Gjorde då en research, hon fanns inte med i databaser som upplysning.se eller ratsit.se.

Polisanmälde och anmälde på blocket, sen förde jag över 1 krona med signaturen "arbetsförmedlingen.se"

Är det ett krav att ha facebook då?
Citera
2010-09-16, 18:28
Medlem
FillilutteN2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hypeIt

Blev lurad av henne. Om det är Erika Carlsson <erikacarlsson1976@gmail.com> du menar? 5300SEK för en kamera jag skulle köpa. Och jag är fattig student som samlat ihop till den rätt så länge, har köpt nytt objektiv och batterigrepp som jag inte kan använda mig av nu. Blir så in HELVETE jävla sur när man vill lita på människor och hon snackade också om att skicka körkort osv. Men så sa jag "äsch det är lugnt, man får lita på människor. jag litar på att du skickar den"

Har gjort massor av köp via blocket och gått bra om man pratat via telefon men den jäveln lurade mig. Helt säkert. Hur gör man nu? Tänker tracka ner jäveln och kräva mina pengar tillbaka, tänker aldrig ge upp förrens jag hittat henne. Jag PM:ar dig min mail så kan vi försöka samarbeta och leta tillsammans?
Citera
2010-09-18, 06:31
Bannlyst
e ni säkra på att Erika Carlsson e en tjej o inte en kille som bara använder en tjejnamn..äldreboende va hmm kanske nån som jobbat där förrut, kanske t.o.m. lånat namnet på personen
Citera
2010-09-18, 16:55
Medlem
FillilutteN2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rushdi
e ni säkra på att Erika Carlsson e en tjej o inte en kille som bara använder en tjejnamn..äldreboende va hmm kanske nån som jobbat där förrut, kanske t.o.m. lånat namnet på personen

Tror hon bara tagit ett random namn och adress som hon hittat. Det är ju dock värt ett försök då om man har tur finns någon ynka koppling. Kanske kan ringa dit och fråga om de varit någon konstig person som jobbat där.

Att det är en tjej som på något sätt är inblandad är säkert då jag pratade med henne i telefon.
Alla ni som också blivit blåsta eller varit i kontakt med denna person, hypeIt tex, PM:a mig så kan vi fortsätta diskussionen där. Har redan kontakt med en till som blev blåst på en bärbar dator.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in