2011-06-08, 14:42
  #1153
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bredställ
Har du satt in pengar på ett personkonto kan du normalt få uppgifter från banken om vem som är kontoinnehavare. Kolla det. Det är är nästan 100 att namnet på bankkontot är namnet på den RIKTIGE bedragaren och inte nån stulen identitet från nån oskyldig kille.

Nej, banken ger ALDRIG ut sådana uppgifter. Känner man någon på samma bank går det att fixa, men det medför stora risker för kontakten som gör det.

Polisanmälan är onödigt slöseri med tid, de kommer lägga ner fallet dagen efter i brist på bevis.
Citera
2011-06-08, 14:43
  #1154
Medlem
Köpa min dator? Betalning i förskott tack
Jag bor i Skåne/Helsingborg på dalhem. Är jag trovärdig nu?
Citera
2011-06-08, 14:47
  #1155
Medlem
DirectXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonKnowledge
Har du testat att läsa HELA första inlägget?

Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Han skrev ju han hade ringt honom

OT

Anmäl det direkt, adressen är troligtviss e annan persons, som han har lagt in.
Att aldrig folk lär sig efter så många år det har hållt på.
Ber om ursäkt! Om du har ringt honom verkar det lite skumt ja.. Jag skulle nog ha försökt komma i kontakt med honom på annat sätt, försök hitta nån på samma adress?
Citera
2011-06-08, 14:54
  #1156
Bannlyst
Var fan är bilden?
Citera
2011-06-08, 14:56
  #1157
Medlem
born1984s avatar
Usch låter trist... Hoppas paketet bara är försenat.
Citera
2011-06-08, 14:58
  #1158
Medlem
PeterNosters avatar
Den du har telefonnumret till finns inte i Kisa enligt Ratsit.
Att han inte finns med i Ratsit kan ju ha någon förklaring.

Enligt Ratsit finns förutom den i Borlänge denna i Vimmerby:
Tage Gunnar Andreas Karlsson, f 1940.
__________________
Senast redigerad av PeterNoster 2011-06-08 kl. 15:08.
Citera
2011-06-08, 14:59
  #1159
Medlem
Betala aldrig i förskott! Hur många gånger ska folk gå på detta.

Använd paysongaranti eller liknande du får skylla dig själv som går på nått så enkelt.

När ska folk lära sig.
Citera
2011-06-08, 15:00
  #1160
Medlem
CuliusJeasars avatar
Polisanmäl. Personen som står som kontohavare (om nu pengarna du har satt in på kontot försvinner iväg från detta kontot, vilket vi får förmoda att det gör) kommer att dömas för egenmäktigt förfarande.

Uppklarningsprocenten på dessa brott är faktiskt ganska hög, problemet är dock att personen ifråga sällan har några tillgångar, och därför lär du inte få tillbaka dina pengar. Åtminstone inte du ska följa lagen. Annars kan du ju alltid, efter fällande dom, göra hembesök hos nissepisse och säga honom ett och annat.


Och betala aldrig någonsin igen i förskott.



PS:

Om tvivel fortfarande råder, JA, du är blåst. Det är ett skolboksexempel.

/En som en gång i tiden också var naiv.
Citera
2011-06-08, 15:01
  #1161
Medlem
Är det lagligt att lägga ut bild då ? har den på datorn...
Citera
2011-06-08, 15:02
  #1162
Medlem
Provokatörs avatar
Lite lustigt det där med Gamla Eksjövägen 16B, det finns ingen person skriven på Gamla Eksjövägen öht.
Men du har ju iaf ett personnummer och en bild, gör en polisanmälan.

Två påpekanden:

2) Du skulle inte vara så godtrogen.
1) Det är det inte speciellt genomtänkt att hänga ut någon utan att ha gjort egna efterforskningar i en större omfattning.

/Provokatör
Citera
2011-06-08, 15:02
  #1163
Medlem
Bashes avatar
Tycker du ska skylla dig själv om du har betalat i förskott till någon okänd...
Citera
2011-06-08, 15:03
  #1164
Medlem
MDMFs avatar
Ge fan i att skriva bild i topic om du inte ens lägger upp någon!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in