2010-08-22, 22:55
Medlem
Rawen77s avatar
Ja chansen är tråkigt nog ganska stor idag . Efter jag blev blåst så har jag det numera som motto att inte köpa för max 200 om affären inte kan avslutas öga mot öga eftersom inte ens Payson lr liknande ger skydd mor scamers .
Citera
2010-08-23, 11:17
Medlem
anre24s avatar
Bo Ingemar Burgren ar en bedragare!
Citera
2010-08-23, 16:58
Medlem
Jag blev blåst på 5st dammskydd till NES spel, kostade 200pix och dom skickades aldrig, jag väntade i 2 veckor sen slängde jag en dålig review på den jäveln varpå han gjorde detsamma och kallade mig oseriös med mera, sen skickade han mail och ville reda ut situationen och vi gjorded det, tog bort våra dåliga reviews men några dammskydd fick jag aldrig...Jävla rövhål....
Citera
2010-08-26, 07:02
Medlem
Här är ett par skumma figurer som sysslar med budtrissning
och har falska adresser.

Ventura78
Brigit58
Tradline

Citera
2010-08-26, 12:26
Medlem
Rawen77s avatar
Anmäl dem . Tradera verkar faktiskt ha tagit upp huvudet ur sanden lite iaf . 90% av de jag anmält har blivit avstängda ganska snabbt (ofta innan auktionerna de har slutar)
Citera
2010-08-27, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigerone
Här är ett par skumma figurer som sysslar med budtrissning
och har falska adresser.

Ventura78
Brigit58
Tradline

Yterligare en i samma ring

lilijan56

säljer skrot!
Citera
2010-09-02, 19:57
Medlem
Kanske lite gammal tråd egentligen, men jag har för mig att jag har sett en sida på nätet nånstans där man kan varna andra för att bli lurad vid nätaffär.
Svårt att förklara, men jag har för mig jag har sett nåt liknande.

Om inte, så är det dags att någon drar igång en sån sida......

Om man ändå ska envisas med att göra affärer på nätet så kan det vara värt att använda sig utav
www.internetgirot.se

Då skickar man inte pengarna direkt till säljaren, utan man har en chans att få tillbaks sina pengar om man inte får någon vara.
Citera
2010-09-04, 21:30
Medlem
Zeromatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GTAChrille
Kanske lite gammal tråd egentligen, men jag har för mig att jag har sett en sida på nätet nånstans där man kan varna andra för att bli lurad vid nätaffär.

Har själv funderat på det, men då finns risken att folk hänger ut personer bara för att jävlas el.dyl, och det blir svårt att få bevis för att de uthängda verkligen har lurats (oskyldig tills bevisad skyldig). Sedan gäller det att folk använder sig av sidan, och att man använder sig av den på rätt sätt. Folk som lurar andra på pengar via Tradera/Blocket/Whatever byter nog generellt sett e-postadress och anger nya personuppgifter efter var och varannan "försäljning", de flesta ser nog till att använda en ny ip-adress vid varje tillfälle också. Men kunde folk vara kloka nog att rapportera (och söka efter) ip-adress och bankkontonummer på hemsidan innan de betalar så....
Citera
2010-09-04, 21:31
Medlem
Zeromatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mahjong
Jag blev blåst på 5st dammskydd till NES spel, kostade 200pix och dom skickades aldrig, jag väntade i 2 veckor sen slängde jag en dålig review på den jäveln varpå han gjorde detsamma och kallade mig oseriös med mera, sen skickade han mail och ville reda ut situationen och vi gjorded det, tog bort våra dåliga reviews men några dammskydd fick jag aldrig...Jävla rövhål....

200:- för 5 dammskydd måste jag säga var ett väldigt högt pris.
Citera
2010-09-05, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GTAChrille

Om man ändå ska envisas med att göra affärer på nätet så kan det vara värt att använda sig utav
www.internetgirot.se

Då skickar man inte pengarna direkt till säljaren, utan man har en chans att få tillbaks sina pengar om man inte får någon vara.

FB är väl bra att varna andra på till att börja med.
Sen är ju Internetgirot bra för köparen men kan uttnytjas av ohederliga sådana.
Problemet med alla de här säkra betalningsätten är att de kostar pengar.
Tradera & Ebay gnuggar händerna varje gång någon bedragare är i farten
eftersom då stiger intäkterna från de säkra betalningsätten, Gissa om de verkligen
vill ta itu med problemet ????
Så länge man kan regga sig med falsk identitet , falsk adress, och anonyma mail och
telefoner kommer problemet att bestå antingen för säljaren eller köparen.
Citera
2010-09-06, 09:05
Medlem
Precis, tycker tradera/blocket borde ta sitt ansvar och kontrollera säljaren på något vis, som tex reggat telefonnummer endast, rätt identitet och rätt adress. tex att telefonnumret stämmer överens med det namn och adress man reggat sig med.
Citera
2010-09-06, 09:10
Medlem
kinky_Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exxoritas
jaha, fan nu har man blivit blåst på 3124:- suger riktigt hårt men men, dum som man är så kör man via förskottsbetalning.
var via tradera, köpte en sony laptop och en nokia N95 för 3000:- lät billigt och bra, han hade ju iofs 2 positiva omdömen..
någon mer som har blivit lurad på blocket / tradera som kan dra sin historia här?
ska anmäla detta till polisen på måndag, men förmodligen lär det inte hända något....
De som förskottsbetalar till en helt okänd person på blocket eller liknande förtjänar att bli blåsta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in