2021-05-30, 13:55
Medlem
fittslems avatar
Polisen kommer knappast göra nått.

Så bara att terrorisera tills han betalar tillbaka. En ide kan ju vara att använda nån krypterad chattjänst. Skicka honom infon så han kan nå dig där om han vill snacka.

Du har ju hans information så bara din fantasi sätter gränsen iallafall.
Citera
2021-05-30, 14:02
Medlem
Jordgubbes avatar
Hur mycket kan du få fram om personen? Då kan man gå vidare det spåret. Onödigt dra in en pizzabagare i konflikten.
Citera
2021-05-30, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Hur mycket kan du få fram om personen? Då kan man gå vidare det spåret. Onödigt dra in en pizzabagare i konflikten.

Jag var i kontakt med honom på telefon, då var jag supertrevlig och han sa att han bara hade glömt. Det var väl kanske 3 veckor sen nu.. sedan dess har jag inte kunnat nå fram på telefon och inte heller på tradera/mejl
Citera
2021-05-30, 14:09
Medlem
endymions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Du har väl inte förskottsbetalt något hoppas jag, i så fall förstår jag inte varför folk ger bort sina pengar till okända folk när man betalar vid uthämtade av paket.

Din kommentar ser man jämt i trådar som denna.

Prova köpa något på valfri annons sida och säg att du inte förskottsbetalar. Hör av dig när du lyckats köpa något!
Citera
2021-05-30, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe

ursäkta läste fel. Jag har:
-namn
-personnummer
-adress
-partner
-facebook
-telefonnummer
-företaget han arbetar på enligt fb
Citera
2021-05-30, 14:14
Medlem
UngeHerrProms avatar
scientologerna ger aldrig upp man reggas som intresserad
Citera
2021-05-30, 14:15
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endymion
Din kommentar ser man jämt i trådar som denna.

Prova köpa något på valfri annons sida och säg att du inte förskottsbetalar. Hör av dig när du lyckats köpa något!
Ja det funkar hur bra som helst så nu har jag hört av mej och det gick snabbt.
Citera
2021-05-30, 14:16
Medlem
Jordgubbes avatar
... "partner" är väl ett kul spår - skicka blommor från "leffe" tills relationen pajar?
Citera
2021-05-30, 14:17
Medlem
Leapchilds avatar
Hade säljaren bra omdömen på Tradera?
Citera
2021-05-30, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leapchild
Hade säljaren bra omdömen på Tradera?

Ja! Men få. Strax efter har det ramlat in många negativa.
Citera
2021-05-30, 15:02
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Bajsa i ett kuvert och skicka
Citera
2021-05-30, 15:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Köper och säljer en hel det och alltid med mottagaren betalar vid uthämtning då är paketet även försäkrat om det kommer bort och säljare får sina pengar oavsett. Om någon förskottsbetalar mej för en förgasare för 500 kr och det försvinner på väg till köparen, vad gör man då? Köparen vill ju naturligtvis ha tillbaka sina 500 kr. Jag kan ju inte både bli av med förgasaren och ge köparen 500 kr. Då har man betalat för att ge bort sina grejer.

I mina ögon borde förskottsbetalning förbjudas för det sitter tattare som håvar in pengar och aldrig skickar något. Tack för ordet .

Men din gamla jävla raggare.

Postförskott är inte gratis och köper man smågrejer på tradera vill man fan inte betala det.

Jag har köpt/sålt där och på blocket i 20 år, betalt förskott och aldrig blivit blåst. Enkla regler för att nå detta resultat: Köp INTE nyare mobiler, datorer eller liknande kapitalvaror och tro att du kan göra en smart deal samt köp inte av blattar. Nånting. Enkelt som fan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in