Citat:
Ursprungligen postat av
agggorius
hon kan ju lika gärna vara med på bluffen? bara fixa ett kontantkort och lägga ut massa annonser i annat namn och be om förskottsbetalning swish till hennes riktiga nummer, bam! hon får in massa förskottsbetalningar och när folk börjar ringa upp swishnumret så svarar hon och säger att hon trodde dom här swish-överföringarna var från en annan person som hade köpt en sak av henne.
Ja, eller så kan det vara påven, Michael Jackson eller den där killen som sitter i Aktuellt på tisdagar som är inblandad. Vem som än är inblandad är irrelevant i den här diskussionen. Min poäng är den att man ska ge fan i att hänga ut folk på internet eftersom det finns en risk att det slår jävligt fel om man pekar ut fel person i onödan. Överlag ska man enligt mig aldrig hänga ut folk eftersom vi har ett rättssystem här i Sverige som ska sköta bestraffningar av dessa.
Citat:
Ursprungligen postat av
agggorius
om hon skulle fått flera betalningar från olika nummer så borde hon ju fatta att nått är lurt och ge tillbaka pengarna speciellt när flera olika personer hör av sig och säger samma sak.
Visst kanske hon borde noterat det, men det är någonting rätten får ta ställning till i så fall. Att lägga ut numret här för att pöbeln ska kunna trakassera henne är bara onödigt.
Citat:
Ursprungligen postat av
agggorius
undrar hur personen har förklarat för den här tjejen att "här jag skickar xxx kronor från detta nummer sen några timmar senare skickar jag xxx pengar från ett annat nummer sen en dag senare skickar jag xxxx pengar från ännu ett nytt nummer"
Jadu, med tanke på att det är riskfritt att försöka så räcker det om en av tio går på bluffen. Poängen kvarstår ändå.
Citat:
Ursprungligen postat av
agggorius
det är ju tjejen som är dum i huvudet om hon inte misstänker nått då.
Visst är hon inte supersmart, men det gör henne inte till någon man ska hänga ut ändå.
Citat:
Ursprungligen postat av
agggorius
tror mer på att hon samarbetar med skurken och bara kommer säga att hon sålde en sak och fick betalt vid olika tillfällen.
Du kan tro vad du vill, häng inte ut hennes nummer på internet oavsett vilket.