2021-05-30, 13:05
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ientrea
Hej! Blev nyligen lurad på en telefon på tradera. Köparen har inte skickat paketet. Personen är nu avstängd där. Tyvärr betalade jag inte via paypal och får därför inte hjälp av tradera.

Köparen har nu blockat mitt nummer på sin telefon. Det är ingen stor summa det handlar om men känns så kass att inte ens kunna nå fram och konfrontera. Jag vill nu göra det lite jävligt för köparen ändå. Har ni några tips?
Du har väl inte förskottsbetalt något hoppas jag, i så fall förstår jag inte varför folk ger bort sina pengar till okända folk när man betalar vid uthämtade av paket.
Citera
2021-05-30, 13:08
Medlem
kasperwolfgangs avatar
Citat:
Ja! Jag har skrivit att jag kommer polisanmäla men det verkar inte göra skillnad. Han har inga domar sen tidigare så tänkte att Det kanske skulle skrämma honom lite

Han vet nog att polisen lägger ner direkt trots att du har allt bevisat med swishhistorik osv ... men glöm pengarna då men fortsätt bara psyka honom, med typ snigel post i åratal .. "tickar på fint med räntan, nu är summan jag ska ha av dig XXXXXXXkr sign "ditt-tradera-namn"
Citera
2021-05-30, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Du har väl inte förskottsbetalt något hoppas jag, i så fall förstår jag inte varför folk ger bort sina pengar till okända folk när man betalar vid uthämtade av paket.

Hej, jag vet inte om du har handlat på tradera men det funkar inte riktigt så.
Citera
2021-05-30, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kasperwolfgang
Han vet nog att polisen lägger ner direkt trots att du har allt bevisat med swishhistorik osv ... men glöm pengarna då men fortsätt bara psyka honom, med typ snigel post i åratal .. "tickar på fint med räntan, nu är summan jag ska ha av dig XXXXXXXkr sign "ditt-tradera-namn"

Jaa men det är typ sånna saker jag tänker. Jag vet att jag inte kommer få tillbaka pengarna men jag vill att han åtminstone skall få lite skit.
Citera
2021-05-30, 13:19
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Hej, jag vet inte om du har handlat på tradera men det funkar inte riktigt så.
Köper och säljer en hel det och alltid med mottagaren betalar vid uthämtning då är paketet även försäkrat om det kommer bort och säljare får sina pengar oavsett. Om någon förskottsbetalar mej för en förgasare för 500 kr och det försvinner på väg till köparen, vad gör man då? Köparen vill ju naturligtvis ha tillbaka sina 500 kr. Jag kan ju inte både bli av med förgasaren och ge köparen 500 kr. Då har man betalat för att ge bort sina grejer.

I mina ögon borde förskottsbetalning förbjudas för det sitter tattare som håvar in pengar och aldrig skickar något. Tack för ordet .
Citera
2021-05-30, 13:22
Medlem
Ring upp en pizzeria i hans närhet och gör en stor beställning till hans adress lite då och då.

Från kontantnr såklart.
Citera
2021-05-30, 13:22
Medlem
Citat:
Köper och säljer en hel det och alltid med mottagaren betalar vid uthämtning då är paketet även försäkrat om det kommer bort och säljare får sina pengar oavsett. Om någon förskottsbetalar mej för en förgasare för 500 kr och det försvinner på väg till köparen, vad gör man då? Köparen vill ju naturligtvis ha tillbaka sina 500 kr. Jag kan ju inte både bli av med förgasaren och ge köparen 500 kr. Då har man betalat för att ge bort sina grejer.

I mina ögon borde förskottsbetalning förbjudas för det sitter tattare som håvar in pengar och aldrig skickar något. Tack för ordet .

Okej Ha det gött.
Citera
2021-05-30, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebman
Ring upp en pizzeria i hans närhet och gör en stor beställning till hans adress lite då och då.

Från kontantnr såklart.

hahaha! Grymt! Tack
Citera
2021-05-30, 13:24
Medlem
Skapa en femminutersmail och använd personens telefonnummer till att ansöka om medlemskap i ÖoB:s lågprisklubb.

Han kommer nu få flertalet sms om dagen för att fullborda registreringen, vilket är helt omöjligt att göra om du använder random mail och inte personens riktiga personnummer.

Smsen kommer inte från ett nummer utan från avsändaren ”OoB” vilket inte går att spärra på något sätt. Kundtjänst kan inte heller hjälpa dig förrän registreringen är slutförd, vilket som sagt är helt omöjligt.

Ganska harmlöst men kul ändå, har gjort detta mot dom flesta jag känner och alla blir lika irriterade.
Citera
2021-05-30, 13:27
Medlem
swebarbs avatar
Säg att du kommer sälja skulden vidare till nåt gäng kanske ?

men varför hjälper inte tradera, finns det inte nåt betalningskydd via swish vad är det för skit ??

känns som många satt detta i system om det är så fyfan va värdelöst fritt fram o lura folk av pengar o inget händer...
Citera
2021-05-30, 13:41
Bannlyst
TS kan skicka ett vanligt vykort, med texten "Du har fått betalt för **** men inte skickat den, vänligen gör det så slipper vi komma och hämta den hemma hos dig. Ps, såklart får du betala våran resa T&R."

Citat:

Bra tips, funderar på att sälja av en del grejer så gör nog som du..

Ja tattare är bara till problem vart de än är...
Senast redigerad av beaver_se 2021-05-30 kl. 13:46.
Citera
2021-05-30, 13:42
Medlem
Har också blivit blåst på Tradera.
De tar NOLL ansvar för sina kunder.
En stor röd skylt borde möta alla som loggar in där av typen; - Se upp, du kan bli blåst och vi lyfter inte ett finger för att hjälpa dig.

Förslagvis gör du som så att du tar lärdom av detta och lägger ner ev hämndaktioner. Det landar säkert i att du får större bekymmer än en förlust på xxx kronor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in