Citat:
Ursprungligen postat av tinus
Har just insett att jag blivit lurad vid ett köp av en Iphone på Tradera!!! Tyvärr har jag bara mig själv att skylla på för att vara dum, naiv och blåögd Just nu struntar jag i om jag får pengarna tillbaka vill bara att han åker dit!
Min fråga är om fler att blivit lurade nyligen vid köp med kontonr i swedbank?
Har gjort en polisanmälan och om vi är fler så är det större chans att han åker dit!!! Alltså vi slår våra huvuden ihop och sätter dit idioten!
Har förstått att det är omöjligt att få reda på vem som är ägaren av kontot på Swedbank själv

Det är precis samma här. Eller snarare för min sambo/flickvän. Hon hade jättebra kontakt med en snubbe i Stockholm (Huddinge) och dom ringde varandra flertalet gånger, samt skickade sms fram och tillbaka. Hon beslöt sig för att säljaren verkade vara seriös och trovärdig och satte in 3300:- på hans Swedbank-konto.
Det vi har på honom är det man får fram utan att ha grävt något direkt, namn, adress, födelsedata (utan 4 sista), bankkonto och mobilnummer. Mobilnumret har visat sig vara registrerat i en tjejs namn och hon är bosatt på Lidingö. Till henne har vi namn, adress och födelsedata också. Det går att knyta dom samman då dom är vänner på Facebook.
Dock har det varit lite mysko för att om man söker på mobilnumret på hitta.se så hamnar man i Karlskrona, men genom ratsit/birthday så hamnar man i Stockholm. Det går även att hitta ett gammalt nummer till honom i Karlskrona genom att googla, men det är borttaget från hitta.se och ringer man det så är det avstängt.
Såklart har vi försökt få tag i snubben flera gånger. Ringer man från min flickväns mobil blir det bara upptagetsignal med en gång, ringer man från min mobil så kommer man fram men ingen svarar. Smsen kommer fram enligt leveransrapporter, men inget svar där heller. I ett av smsen hotade hon med att hon kommer att polisanmäla honom, ingen reaktion.
Kanske har ni fallit i samma grop? Vi väntar tills efter midsommar, då blir det en polisanmälan och en sväng till banken. Sen vettefasen vad man kan göra mer? Börja göra livet surt? Skicka mail till alla på deras facebooklistor? Snigelpost till båda adresserna? Kan man dra in KFM?
Hans kontouppgifter är följande:
Clearing 8169-5
Konto 983 026 355-5
Namnen på båda är ej svenska namn.
Edit: Glömde nämna att detta gäller en iPhone 3GS Vit. Bilden i annonsen var en iPhone med bakgrundsbild på tavlan Mona Lisa.