2010-06-22, 13:54
Medlem
anre24s avatar
Något som fått bankkontonr?

Går kontonr't till england eller nigeria?
Citera
2010-06-23, 08:31
Medlem
Forbliranonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forbliranonym
Regg nr är iaf XRB061 enligt bilderna, nån som kan kolla upp om dessa stämmer?

Har kollat upp det själv och bilen står på en Radomir Milosevic i Malmö.

Här hittar ni honom

http://www.hitta.se/ViewDetailsWhite.aspx?Vkiid=bfX0UyeK5oo%252f%252fB zkrVp9Ew%253d%253d&vad=radomir+milosevic

Någon som vågar ringa?
Citera
2010-06-23, 10:37
Medlem
Citat:

Här hittar ni honom

http://www.hitta.se/ViewDetailsWhite.aspx?Vkiid=bfX0UyeK5oo%252f%252fB zkrVp9Ew%253d%253d&vad=radomir+milosevic

Någon som vågar ringa?

Det som ser ut som den riktiga annonsen ligger här till ett helt annat pris

http://www.annonsborsen.se/bilar-1/volkswagen-passat-875589.html?advert=875589
Citera
2010-06-23, 11:01
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Citat:
....
Detta är web sitta för rederiet: www.inte en gång till.co.cc

Tack!

Riktig fitta som vill blåsa massor med människor!

Jag vill bara upplysa om att hemsidan som flera länkar till, installerar en trojan. trojan-clicker.win32.cycler.ajtm heter den. Kan vara värt att veta om man inte har ett virusskydd. Den ligger i någon annons, troligen. Och hur många seriösa fraktföretag har tvivelaktiga annonser på sina hemsidor?
Citera
2010-06-23, 11:08
Medlem
duffsters avatar
Haha vilken skojare som vill blåsa en på pengar.
Hoppas ingen dum idiot har gått på hans påhitt.
Citera
2010-06-23, 13:19
Medlem
Forbliranonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smartysmart
Det som ser ut som den riktiga annonsen ligger här till ett helt annat pris

http://www.annonsborsen.se/bilar-1/volkswagen-passat-875589.html?advert=875589

Vad låg den ute för för pris för nu är den tydligen borttagen den annonsen?
Citera
2010-06-23, 15:14
Medlem
Citat:
Vad låg den ute för för pris för nu är den tydligen borttagen den annonsen?

Blir lite osäker på om jag sett fel men jag tror att det var 150 tSEK.

Efter en granskning av den påstådda ägaren till bilen så känns det som om bilderna du fått är snodda från anonsbörsens annons. Dvs ägaren ser för bra ut för att riskera sitt namn för blocketbedrägerier.
Citera
2010-06-24, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tinus
Har just insett att jag blivit lurad vid ett köp av en Iphone på Tradera!!! Tyvärr har jag bara mig själv att skylla på för att vara dum, naiv och blåögd Just nu struntar jag i om jag får pengarna tillbaka vill bara att han åker dit!
Min fråga är om fler att blivit lurade nyligen vid köp med kontonr i swedbank?
Har gjort en polisanmälan och om vi är fler så är det större chans att han åker dit!!! Alltså vi slår våra huvuden ihop och sätter dit idioten!
Har förstått att det är omöjligt att få reda på vem som är ägaren av kontot på Swedbank själv

Det är precis samma här. Eller snarare för min sambo/flickvän. Hon hade jättebra kontakt med en snubbe i Stockholm (Huddinge) och dom ringde varandra flertalet gånger, samt skickade sms fram och tillbaka. Hon beslöt sig för att säljaren verkade vara seriös och trovärdig och satte in 3300:- på hans Swedbank-konto.

Det vi har på honom är det man får fram utan att ha grävt något direkt, namn, adress, födelsedata (utan 4 sista), bankkonto och mobilnummer. Mobilnumret har visat sig vara registrerat i en tjejs namn och hon är bosatt på Lidingö. Till henne har vi namn, adress och födelsedata också. Det går att knyta dom samman då dom är vänner på Facebook.

Dock har det varit lite mysko för att om man söker på mobilnumret på hitta.se så hamnar man i Karlskrona, men genom ratsit/birthday så hamnar man i Stockholm. Det går även att hitta ett gammalt nummer till honom i Karlskrona genom att googla, men det är borttaget från hitta.se och ringer man det så är det avstängt.

Såklart har vi försökt få tag i snubben flera gånger. Ringer man från min flickväns mobil blir det bara upptagetsignal med en gång, ringer man från min mobil så kommer man fram men ingen svarar. Smsen kommer fram enligt leveransrapporter, men inget svar där heller. I ett av smsen hotade hon med att hon kommer att polisanmäla honom, ingen reaktion.

Kanske har ni fallit i samma grop? Vi väntar tills efter midsommar, då blir det en polisanmälan och en sväng till banken. Sen vettefasen vad man kan göra mer? Börja göra livet surt? Skicka mail till alla på deras facebooklistor? Snigelpost till båda adresserna? Kan man dra in KFM?

Hans kontouppgifter är följande:
Clearing 8169-5
Konto 983 026 355-5

Namnen på båda är ej svenska namn.

Edit: Glömde nämna att detta gäller en iPhone 3GS Vit. Bilden i annonsen var en iPhone med bakgrundsbild på tavlan Mona Lisa.
Senast redigerad av Jojzi 2010-06-24 kl. 02:02.
Citera
2010-06-25, 09:12
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:

Här hittar ni honom

Någon som vågar ringa?
denna mensur butkovic vems namn dyker upp i mailet jag fick bor också i malmö
yugo-mafian
Citera
2010-06-27, 03:10
Medlem
Jag mailade på en volvo xc90 för ett tag sen bara för att priset lät för bra för att vara sant och jag ville se om det var en skojare. Då kallade han sig typ Bengt Holmgren i annonsen, men mailsvaret jag fick var exakt som det alla andra har fått. Han har varit på konsultuppdrag i Sverige, flyttat tillbaka till England, kan inte köra den där för ratten sitter fel, det kostar för mycket att registrera om den, och bla bla bla!
Citera
2010-06-27, 11:01
Medlem
anre24s avatar
Du far inte skriva ut kontouppg o namn. Han var i farten pa midsommarafton igen! 25 automatiska omdomen o han verkar ju inte sarskilt smart o lagger ut nya datorer osv...
Citera
2010-06-27, 22:25
Medlem
Tinnituzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anre24
Du far inte skriva ut kontouppg o namn. Han var i farten pa midsommarafton igen! 25 automatiska omdomen o han verkar ju inte sarskilt smart o lagger ut nya datorer osv...
vadå automatiska omdömen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in