Citat:
Ursprungligen postat av lemonride
En sak som jag kom att tänka på, är följande:
Kan man inte bara gå till banken och säga att man råkade betala in till fel kontonummer?
Det händer ju ibland och då är banken mycket hjälpsam..
Har du tur så kanske banktjänstemannen avslöjar namnet på kontots ägare om du frågar vad ägaren till kontot heter, det finns dem som fått tag på namnet på det sättet men det får egentligen inte banken göra, bäst är om du känner någon som jobbar på banken som kan kolla upp det åt dig diskret.
Kan tillägga att jag har köpt mycket på tradera och alltid betalat in pengarna i förskott och jag har än så länge ej blivit lurad, senast igår förde jag över 2500 kr för en pryl jag köpt, får hoppas att jag inte blir lurad nu bara för den sakens skull
Jag har som rutin att alltid kolla upp omdömet på den som säljer innan jag bjuder på ett objekt, då får man en hyfsad bild av om personen är seriös eller ej, dock är det inte 100% säkert, finns ett flertal personer som har sålt seriöst för att samla på sig positiva omdömen för att sedan blåsa folk på stora summor pengar genom att lägga ut mängder med fejkade annonser tex tech4life som blåste folk på ungefär en halv miljon förra hösten, det finns en separat tråd om den säljaren om du letar lite.