2012-03-06, 15:51
Medlem
Brumelbryns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrJacksson
Hur kan ni vara så in i helvete dumma att ni skickar pengar till en främling med noll garanti på att få varan? Jag menar, helt jävla seriöst - hur fan in i helvete tänker ni? Jag är uppriktigt intresserad över hur man kan vara så in i helvete jävla naiv, dum och godtrogen att man gör någonting så fruktansvärt naivt, dumt och godtroget. Ni förtjänar vad ni får; världen är en grym plats full av skitstövlar och det är dags för er att växa upp och lära er det.

Kan inte annat än att hålla med. Skulle personligen aldrig betala i förskott till en okänd människa, möjligtvis om de rörde sig om små slantar, kanske upp till några hundralappar. Men 1000-lappar? Hur tänker man då?

Citat:
Ursprungligen postat av givduL
Jag hittade han på facebook nu. Har letat länge flera gånger i innan men inte lyckats förens nu. Ska jag hänga ut han där? Skriva i hans logg vilken bedragare han är och att jag kommer polisanmäla honom, så att alla hans vänner kan se detta?
Kan detta hjälpa mig på något vis tror ni? Om han inser att jag kommer fortsätta tills han betalar tillbaka mina pengar

Min feting...

Klart som fan du ska! Och gärna här med!
Citera
2012-03-06, 15:56
Medlem
Men herregud. Du säger att du vet var han bor, och att det bara tar 30 min att köra. Polisanmälan ger inte mycket som tidigare påpekats i tråden, det kommer ta låååång tid, och kommer med största sannolikhet sluta med att utredningen läggs ner.

Åk dit! Vill du ha dina pengar tillbaka så är det fan inte svårare än så. Jag tror inte ens att du behöver vara hotfull alls, bara själva grejen att du konfronterar honom kommer leda till att han betalar dig.
Citera
2012-03-06, 16:00
Medlem
http://www.facebook.com/johanssonphoto?sk=wall
Upptäckte att det inte går att skriva i hans wall om man inte är vän med han dock..
Men hittade hans far där. Vill gärna ringa till han men problemet är att det finns väldigt många som heter samma som hans far. Troligtvis bor han i Uddevalla eftersom att bedragaren gick gymnasiet där. Men ingen säkerhet dock. Behöver mer info för att hitta farsans nummer.
Länken jag la upp i innan var till hans företag..

Jag har försökt förklara för killen hur pass mycket jag vet om han ändå, och hur trög han är som riskerar 2 års fängelse för 7200 kronor. Men han totalignorerar fortfarande mail, sms och telefonringningar.
Blir till att trava till polisen imorgon.

Angående ni som fortsätter och maler om att jag är korkad och bla bla. Jag TRODDE att så gott som alla som gjorde sånt här i alla fall hittade på någon annan identitet. Inte särskilt svårt. Därför tyckte jag det verkade alldeles för konstigt om han skulle bedra mig när jag har all denna informationen på han. Visst uppenbarligen skulle jag ändå inte litat på han på grund av utgången men ja..
Citera
2012-03-06, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fryon
Men herregud. Du säger att du vet var han bor, och att det bara tar 30 min att köra. Polisanmälan ger inte mycket som tidigare påpekats i tråden, det kommer ta låååång tid, och kommer med största sannolikhet sluta med att utredningen läggs ner.

Åk dit! Vill du ha dina pengar tillbaka så är det fan inte svårare än så. Jag tror inte ens att du behöver vara hotfull alls, bara själva grejen att du konfronterar honom kommer leda till att han betalar dig.

30 MIL inte min kanske 35 till och med
Citera
2012-03-06, 16:05
Medlem
Exonis avatar
Polisanmälning kommer inte hjälpa. Som en person eller flera har skrivit så händer detta tyvärr jättemycket och dom har inte tid att koncentrera sig på små bedrägerier. Polisanmäl du men räkna inte med att få pengarna tillbaka och att boven sätts dit.
Citera
2012-03-06, 16:06
Medlem
Polisen kommer inte att göra ett skit, utredningen kommer att läggas ner då det saknas bevis och du får ingenting tillbaka.

Åk dit och spöa på han själv istället.
Citera
2012-03-06, 16:07
Medlem
Citat:
30 MIL inte min kanske 35 till och med

Såg helt fel, ber om ursäkt! Men, kanske en roadtrip värd att ta om du vill ha tillbaka dina pengar?
Citera
2012-03-06, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fryon
Såg helt fel, ber om ursäkt! Men, kanske en roadtrip värd att ta om du vill ha tillbaka dina pengar?
Ingen fara.
Jo kanske det, men å andra sidan är det ju ingen garanti att jag varken lyckas träffa honom (även om jag vet var han bor), eller att han för den delen betalar tillbaka heller. Visserligen ser han ut som en lång smal mesig sticka. Nu när man sitter här och funderar över det och sånt blir jag mer och mer arg och sugen på att spöa idioten också faktiskt.
Skrev till han att undrar om han har glömt att jag att jag vet var han bor, samt att jag undrar om han sover bra om nätterna.
Citera
2012-03-06, 16:15
Medlem
Citat:
Ingen fara.
Jo kanske det, men å andra sidan är det ju ingen garanti att jag varken lyckas träffa honom (även om jag vet var han bor), eller att han för den delen betalar tillbaka heller. Visserligen ser han ut som en lång smal mesig sticka. Nu när man sitter här och funderar över det och sånt blir jag mer och mer arg och sugen på att spöa idioten också faktiskt.
Skrev till han att undrar om han har glömt att jag att jag vet var han bor, samt att jag undrar om han sover bra om nätterna.

Nej det är sant det du säger. Men om du står utanför och bankar på hans dörr så lär han ju bli rätt skraj, även fast han inte öppnar. Fortsätter du ligga på som du gör med telefonsamtal, meddelanden på facebook, sms osv, så tror jag att han knäcks tillslut. Annars får man fan ge killen att han har starkt psyke.
Citera
2012-03-06, 16:19
Medlem
Bör kanske varna er för ytterligare bluffare.
Ligger två stycken macbook pro på blocket i Malmö. En för 7000 och en för 8000
http://www.blocket.se/malmo/Macbook_Pro_13__ooppnad_i_kartong_38881494.htm?ca= 23_8&w=3
samt
http://www.blocket.se/malmo/Macbook_Pro_13_i5_38545840.htm?ca=23_8&w=3
Jag har skrivit mer än ett mail till båda (olika dagar) utan att få något svar. Kan bero på att jag började mina mail med att jag jag kommer och hämtar den?
Citera
2012-03-06, 16:26
Medlem
Pangon90s avatar
Akta dig för att hota honom i sms/mail bara

Min röst: Åk dit och spöa honom.
Citera
2012-03-06, 16:29
Medlem
Yoga-Millans avatar
Behöver mer uppgifter för att hitta rätt person. Organisationsnummret fanns inte på hemsidan. Stad? Kan du hitta företaget eller honom på ratsit och länka det hit, så kan vi säkert hitta fler uppgifter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in