2012-03-06, 10:17
Medlem
valter-eggons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givduL
Detta ville han inte eftersom att han själv hade blivit blåst flera gånger med detta (skickat tillbaka en tegelsten).
Varför godkände han att betalningen skulle släppas igenom då om han fick en tegelsten? Bara för att det kommer ett paket som man hämtar ut så släpps inte pengarna förrän man godkänt att leveransen är korrekt. Är den inte det så får man inte tillbaka sina pengar förrän den som skickade paketet har godkänt att det som kommit i retur är ok.

Det är bara bedragare som som vägrar blocket-paketet.
Citera
2012-03-06, 10:26
Medlem
Byfånes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 20rocks
Har själv blivit blåst på ett liknande sätt. Han utgav sig dock för att vara någon annan. Dock vet jag vem han som lurade mig är, han använde sitt person konto. Hette typ Abdullah Muhammed och bodde i Trollhättan. Polisanmälde men inget hände på ett tag, försökte ringa den ansvariga utredaren men kom aldrig fram (typ 7 försök). Två år senare kom ett brev att utredningen va nedlagd, detta trots att jag hade alla mailkonversationer, kvitton och så vidare! Räkna inte med något

Fyfan vilket tragiskt rättsystem vi har. Det är ju egentligen fritt fram å blåsa vem som helst då?
Citera
2012-03-06, 10:29
Medlem
JonasJRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av valter-eggon
Varför godkände han att betalningen skulle släppas igenom då om han fick en tegelsten? Bara för att det kommer ett paket som man hämtar ut så släpps inte pengarna förrän man godkänt att leveransen är korrekt. Är den inte det så får man inte tillbaka sina pengar förrän den som skickade paketet har godkänt att det som kommit i retur är ok.

Det är bara bedragare som som vägrar blocket-paketet.

Han menar väll att han försökt sälja någonting och skickat iväg det, men sedan när "kunden" inte godkännt varan och skickat tillbaka så fick han tillbaka en tegelsten... Altså fick han inga pengar och blev av med det han skulle sälja.
Citera
2012-03-06, 10:31
Medlem
valter-eggons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonasJR
Han menar väll att han försökt sälja någonting och skickat iväg det, men sedan när "kunden" inte godkännt varan och skickat tillbaka så fick han tillbaka en tegelsten... Altså fick han inga pengar och blev av med det han skulle sälja.
Nej, så menade jag inte.
Citera
2012-03-06, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 20rocks
Har själv blivit blåst på ett liknande sätt. Han utgav sig dock för att vara någon annan. Dock vet jag vem han som lurade mig är, han använde sitt person konto. Hette typ Abdullah Muhammed och bodde i Trollhättan. Polisanmälde men inget hände på ett tag, försökte ringa den ansvariga utredaren men kom aldrig fram (typ 7 försök). Två år senare kom ett brev att utredningen va nedlagd, detta trots att jag hade alla mailkonversationer, kvitton och så vidare! Räkna inte med något

Det är då man ska ringa till polisen och fråga exakt vad de har gjort för att försöka lösa fallet. Sedan fråga om de gjort uppföljningar på dina kvitton och så.

OffT:Min vän blev misshandlad av en galning på stan. När han sedan fick höra att fallet var nedlagt ringde han och frågade just vad de hade gjort för att löas fallet. När det visade sig att de inte gjorde något alls fixade han själv väldigt enkelt fram uppgifter på gärningsmannen och gav till polisen. Hela historien slutade med att mannen tydligen hade hunnit halvt slagit ihjäl 5 personer på kort tid och var spritt språngande galen. Bl a jagat en person med bil runt odenplan för att vid ett rödljus slutligen få tag på mannen, slita ut honom ur bilen och misshandla honom med en hjulkorsnyckel. Back to jail he went.
Citera
2012-03-06, 10:44
Medlem
JonasJRs avatar
Citat:
Nej, så menade jag inte.

Inte du, TS!
Citera
2012-03-06, 11:20
Medlem
valter-eggons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonasJR
Inte du, TS!
Oops... Jag måste läsa noggrannare...

Fast om man som säljare får tillbaka en tegelsten så släpper man ju inte tillbaka pengarna till köparen som returnerat varan. Dessutom så lär man behöva identifiera sig under all denna hantering så det är som sagt bara bedragare som vägrar blocket-paketet.
Citera
2012-03-06, 11:28
Medlem
Väntar själv på en leverans från ett blocket-köp. Nu blev man ju orolig... Har aldrig haft problem förut med köp på nätet.

Jag undrar vad säljaren säger? Stämmer det att han endast sagt att han skickat varan och nu får TS inte tag på honom?
Citera
2012-03-06, 11:35
Medlem
valter-eggons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.
Väntar själv på en leverans från ett blocket-köp. Nu blev man ju orolig... Har aldrig haft problem förut med köp på nätet.

Jag undrar vad säljaren säger? Stämmer det att han endast sagt att han skickat varan och nu får TS inte tag på honom?
Fast i detta fall så blev det inget blocket-paket eftersom säljaren är en bedragare.
Citera
2012-03-06, 11:38
Medlem
JonasJRs avatar
Citat:
Oops... Jag måste läsa noggrannare...

Fast om man som säljare får tillbaka en tegelsten så släpper man ju inte tillbaka pengarna till köparen som returnerat varan. Dessutom så lär man behöva identifiera sig under all denna hantering så det är som sagt bara bedragare som vägrar blocket-paketet.

Jag vet inte riktigt hur det fungerar med blocket-paketet, skickas pengar till blocket som en transfer innan packetet godkäns av kund?
Citera
2012-03-06, 11:45
Medlem
Jag blev lurad, eller försök till lurad en gång. Det var ett Nintendo DS just innan jul.
Samma upplägg, massa problem med att skicka vanligt paket, pallade inte så jag skickade över pengarna men inget dök upp.
Han berättade i mail att han hade haft problem osv och skulle skicka och att de skulle komma och att det var många som skulle få pengar.

Han slutade efter ett tag att svara på mail och i telefon, så jag lackade, tog reda på vart han bodde, ringde hans grannar och hans syster, som bodde granne med honom och frågade vart han var och att jag inte fick kontakt med honom med mera. Det tog ca en timme så hörde han av sig och hotade och gnällde för att jag hade ringt hans grannar och om jag inte passade mig skulle jag inte få några pengar alls tillbaka.
Det verifierade min metod så jag gav honom en tid och sedan så ringde jag vidare när han inte hade uppfyllt det.
Han hade skapat ett företag med sin fästmö, vilket föranledde att jag även ringde hans svärföräldrar. Det gillade han inte heller kan jag tillägga.
Citera
2012-03-06, 12:47
Medlem
Jag har minst 30 mil till han så det tar en stund att köra dit. Vet inte om det kommer ge något heller hm.
Har både ringt och smsat idag. Hur kan jag ta reda på vilka hans föräldrar är (även om han är vuxen naturligtvis)?
Att han inte skäms...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in