Citat:
Ursprungligen postat av 20rocks
Har själv blivit blåst på ett liknande sätt. Han utgav sig dock för att vara någon annan. Dock vet jag vem han som lurade mig är, han använde sitt person konto. Hette typ Abdullah Muhammed och bodde i Trollhättan. Polisanmälde men inget hände på ett tag, försökte ringa den ansvariga utredaren men kom aldrig fram (typ 7 försök). Två år senare kom ett brev att utredningen va nedlagd, detta trots att jag hade alla mailkonversationer, kvitton och så vidare! Räkna inte med något

Det är då man ska ringa till polisen och fråga exakt vad de har gjort för att försöka lösa fallet. Sedan fråga om de gjort uppföljningar på dina kvitton och så.
OffT:Min vän blev misshandlad av en galning på stan. När han sedan fick höra att fallet var nedlagt ringde han och frågade just vad de hade gjort för att löas fallet. När det visade sig att de inte gjorde något alls fixade han själv väldigt enkelt fram uppgifter på gärningsmannen och gav till polisen. Hela historien slutade med att mannen tydligen hade hunnit halvt slagit ihjäl 5 personer på kort tid och var spritt språngande galen. Bl a jagat en person med bil runt odenplan för att vid ett rödljus slutligen få tag på mannen, slita ut honom ur bilen och misshandla honom med en hjulkorsnyckel. Back to jail he went.