2011-01-08, 18:40
Medlem
Roxanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjpatrik
Dessvärre är sannolikheten liten att du får pengar tillbaks, du kan försöka kontakta brottsoffermyndigheten men de brukar oftast neka. Ett alternativ om bedragaren blivit dömd, kontakta kronofogden för utmätning av hans ägodelar. Det kan som sagt ta tid (månader) men prova.

Jag är mest nyfiken då polisen sällan prioriterar denna typ av brott.
Speciellt inte om det gäller summor under 3000 kr.
Citera
2011-01-08, 22:40
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Är det så sjukt enkelt att blåsa någon? Får inte banken lämna ut vem som äger bankkonto? inte ens till polisen?
Citera
2011-01-08, 23:09
Medlem
Apocryphas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Är det så sjukt enkelt att blåsa någon? Får inte banken lämna ut vem som äger bankkonto? inte ens till polisen?
Jo, håller polisen på med en utredning kan de få ut uppgifter om vem som äger ett konto.
Sedan räcker det att känna/betala någon som jobbar på banken om man kan föra sig. Det ärinte jätteovanligt att vissa "går på" blåsningar för att kunna pressa bedragaren efteråt.
Citera
2011-01-08, 23:14
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apocrypha
Jo, håller polisen på med en utredning kan de få ut uppgifter om vem som äger ett konto.
Sedan räcker det att känna/betala någon som jobbar på banken om man kan föra sig. Det ärinte jätteovanligt att vissa "går på" blåsningar för att kunna pressa bedragaren efteråt.

tack och lov för det.
Citera
2011-01-09, 21:39
Medlem
Musik.mannens avatar
Ja har fått reda på att snubben som blåst mig har skulder hos fogden.
Inte så jätte stora mängder pengar ca 11 tusen.
Enligt en polare så kan jag skicka in en erindran kostnadsfritt.
Frågan är hur man kan göra vilket som kan fungera bäst.
Personen i fråga har säkert bara ett kontantkort också till telefonen då hans nr inte finns registrerat någonstans.

Gillar inte det här..
Citera
2011-01-12, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weirdude
Anledningen till att jag misstänker Björn är att "Leif" skrev i ett mail att kontot tillhörde honom och hans pojkvän, Björn Juntti. Cleringnr tillhör SEB i Piteå, Leif är skriven i Lillhärdal medan Björn är skriven i Piteå. Bör vara Björns konto men inte kunnat få detta bekräftat ännu, men känns ju tveksamt att Leif skall ha 50mil till sitt lokala bankkontor...

NOG E DET KUL ME FOLK SOM TROR ATT DET E BJÖRN SOM STÅR BAKOMM ALLA ANNONSE , LITTE FAKTA OM SAKEN , DET ÄR EN HELLT ANNAN ORGINISATION SOM LIGGER BAKOMM ALLA DESSA ANNONSER OCH AUKTIONER PÅ TRADERA Å BLOCKET , VILL NI NU HÄLSA PÅ DEN SOM LIGGER BAKOMM DETTA SÅ SÄJER JAG BARA LYCKATILL TILL ALLA SOM TROR DET E BJÖRN DOM KOMMER ATT MÖTTA .
ÖNSKAR FOLK INTE VAR SÅ DJÄVLA GOTROGNA Å KÖPER ME FÖRSKOTTS BETALNING ÖVER HUVUDTAGET , HAR SJÄLV BLIVIT BLÅST AV EN VISS KARL-GÖRAN DUVVENÄS SOM NU HAR FÅTT SKYDDAD IDENTITET AV POLISEN , SKULLE VARA KUL OM NÅGON HAR LITTE NY FAKTA OM DENNA BÖG SOM UTGER SEJ VARA SJUKPANSIONÄR Å ATT HAN E HOMOSEXUEL , HAN HAR UTTE SEX ANNONSER PÅ MÅNGA HOMOSIDOR , HAN VAR I FARTEN I SKELLEFTEÅ OMKRING 2002-2004. KUL DOM SKYDDAR IDIOTER SOM BLÅSER FOLK MEN INTE DOM SOM BLIR DRABADE .
ÖNSKAR BARA ATT FOLK KUNDE FÖRSTÅ ATT 90 % AV ALLA FALSKA ANNONSER LIGGER OFTAST STÖRRE ORG BAKOMM SOM ANVÄNDER MÅLVAKTER FÖR SINNA EGNA VINNINGS SKULL .
NI TROR INTE ATT POLISEN VET OCH KAN GÖRA MER MEN DET ÄR SMÅ EKONOMISKA BROTT SOM ANNSES OVESENTLIGA ATT UTREDA , 80 % AV FALLEN LÄGGS NER INNAN FÖRUNDERSÖKNINGEN ÄNS ÄR GJORD , DET E JU DET VI BETALAR POLISEN FÖR MED VÅRA SKATTE PENGAR
Citera
2011-01-12, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Musik.mannen
Ja har fått reda på att snubben som blåst mig har skulder hos fogden.
Inte så jätte stora mängder pengar ca 11 tusen.
Enligt en polare så kan jag skicka in en erindran kostnadsfritt.
Frågan är hur man kan göra vilket som kan fungera bäst.
Personen i fråga har säkert bara ett kontantkort också till telefonen då hans nr inte finns registrerat någonstans.

Gillar inte det här..

Å pengar man blivit blåst på kan man offtast glömma pga att man måste lägga in en annsökan hos kronofogden för att få tillbaka sinna pengar , har då perssonen skulder så tar det en evighet att få dom för dom har inga pengar eller egendom att utmätta fören dom har fått en inkomst vilket dom aldrig kommer att få för dom lever ju på att skapa mer skulder
Citera
2011-01-12, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XZTB
Vet du hur enkelt det är att redigera en bild på ett pass/foto!
Det är inte så enkelt att göra något eftersom polisen har för vana att lägga ned förundersökningar då det inte är olagligt att ta emot pengar på sitt konto från okända!
Jag tror knappast att någon av de namn ni nämner är annat än målvakter som frontar för någon annan!
För så jävla desperat kan man inte vara att man gör detta med vetskap att man ska åka dit!

Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Jag måste ha sett folk som du bli blåsta 100-talet gånger. På kontot står en kille/tjej som får mellan 30-50% beroende på hur mycket pengar blåsningen ger, oftast är personen i ekonomisk kris pga spel eller droger. Och bakom honom/henne står en eller flera personer som känner den här personen och inte allt för sällan är orsaken till att hon/han är i ekonomisk kris.

/Micke

ELLER SÅ KANSKE DOM HOTAR PERSONEN I FRÅGA !!!!!!!
Citera
2011-01-15, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigerone
Det finns olika former av blåsningar , numera är det mycket vanligt tex att det säljs datorer
som man plockat undan på sopptippen och sedan säljer på Tradera som defekta och i o
med att de läggs ut för en krona o defekta kan du inte klaga på rosthögen enl köplagen.
Sen är det mycket vanligt att varan inte motsvarar objektsbeskrivningen,
vad skall du göra när säljaren inte vill rätta till felen eller kompensera.

Det roliga ändå med dessa datorer är att folk bjuder som galningar.

Jag testade själv, hade 2st identiska Dell C610 datorer, pentium 3 på 1,2Ghz i båda.
Ena var skärmen paj på, saknade hårddisk osv, mer eller mindre obrukbar om man inte hade ett rejält upplaga med delar.
Andra datorn hade 1Gb minne, 60Gb hårddisk, dvdbrännare och helt nytt batteri.

Döm av förvåning när den trasiga datorn gick för högre slutpris än den fungerande toppendatorn.
Så det verkar mer spännande att bjuda på nått defekt än nått som säljaren säger fungerar bra.

En blåsning till på Tradera är på myntsektionen där en del säljare sitter med flera konton och budtrissar sina auktioner.
Citera
2011-01-16, 14:21
Medlem
Försöker hålla mig från säljare som har mer är 2-3% negativ.
Så har det alltid gått bra.
Citera
2011-01-16, 18:59
Medlem
Ni som betalat in pengar till detta konto: 4171-1714433 och blivit blåsta, kontakta mig omgående via PM.
Citera
2011-01-17, 19:17
Medlem
Musik.mannens avatar
Paahlavi vad är det för säljare det där går till?
Finns det ingen tråd där man även kan varna för blocket säljare som man misstänker inte har rent mjöl i påsen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in