2011-06-26, 23:57
  #1225
Medlem
anre24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olofss0n
EDIT: på tal om ingenting, det är väldigt sällan jag ser en Schenker lasbil här överhuvudtaget :O

Att personen slutat svara dig och inte ger ut kolli nr. Man får ett e-mail från Schenker när personen lämnat in paketet till ombudet. Du är blåst...tyvärr
Citera
2011-06-27, 00:07
  #1226
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anre24
Att personen slutat svara dig och inte ger ut kolli nr. Man får ett e-mail från Schenker när personen lämnat in paketet till ombudet. Du är blåst...tyvärr
Han kanske glömde skriva mail adressen får jag hoppas.
Och jag har skickat mail till han från en annan mail men han har inte svarat på den heller.
__________________
Senast redigerad av Olofss0n 2011-06-27 kl. 00:15.
Citera
2011-06-27, 17:03
  #1227
Medlem
Nu har jag gjort en anmälan så vi får se hur det går.
Bara för att jag anmälde han så lär kameran dyka upp imorgon
__________________
Senast redigerad av Olofss0n 2011-06-27 kl. 17:52.
Citera
2011-06-28, 00:22
  #1228
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olofss0n
Nu har jag gjort en anmälan så vi får se hur det går.
Bara för att jag anmälde han så lär kameran dyka upp imorgon
EDIT: Hur länge kan det ta innan polisen tar tag i saken?
Citera
2011-06-28, 00:34
  #1229
Medlem
NorthernCrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olofss0n
EDIT: Hur länge kan det ta innan polisen tar tag i saken?


Kom inte kameran idag heller?
Citera
2011-06-28, 07:48
  #1230
Medlem
anre24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olofss0n
EDIT: Hur länge kan det ta innan polisen tar tag i saken?

Kan ta lång tid då det är lågprioriterat
Citera
2011-06-28, 08:34
  #1231
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olofss0n
EDIT: Hur länge kan det ta innan polisen tar tag i saken?

Beror på vilket distrikt som skall handlägga det , det blir ju brottslingen hemvist som bestämmer det.
En del distrikt har så kallad nolltolerans , men inte många.
Blir det Södertörn kan du glömma det helt o hållet.
Citera
2011-06-28, 13:53
  #1232
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigerone
Beror på vilket distrikt som skall handlägga det , det blir ju brottslingen hemvist som bestämmer det.
En del distrikt har så kallad nolltolerans , men inte många.
Blir det Södertörn kan du glömma det helt o hållet.
Är bara att vänta och se, polisen skulle hålla mig underrättad i alla fall.
Men hon jag pratade med sa att det kunde ta länge nu när det var semestertider och allt.
Men man får hoppas på det bästa.
Citera
2011-06-29, 07:57
  #1233
Medlem
Frykks avatar
Lade in denna igår på flashback men den togs bort ganska snabbt. En så uppenbar blåsning måste väl få varnas om eller har jag missat något? inga namn är ju utlämnade och jag gör ju detta för att varna andra. Personen är regsitrerad som privarperson och "säljer" de mest eftertraktade kapitalvarorna för låga summor från en konkurs? Ja vilken konkurs? I detta fall skulle det säkert finnas leverantörsskulder och ingen möjlighet att plocka ut alla dessa varor "privat"! Ja ni som fattar ni fattar men de som budar och sedan sätter in pengarna och snällt väntar tycker jag synd om.

http://www.tradera.com/Philips-58-3D-LED-TV-58PFL9955H-auktion_342314_135495442

Personen har flera auktioner så sök på användaren.
Citera
2011-06-29, 09:57
  #1234
Medlem
anre24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frykk
Lade in denna igår på flashback men den togs bort ganska snabbt. En så uppenbar blåsning måste väl få varnas om eller har jag missat något? inga namn är ju utlämnade och jag gör ju detta för att varna andra. Personen är regsitrerad som privarperson och "säljer" de mest eftertraktade kapitalvarorna för låga summor från en konkurs? Ja vilken konkurs? I detta fall skulle det säkert finnas leverantörsskulder och ingen möjlighet att plocka ut alla dessa varor "privat"! Ja ni som fattar ni fattar men de som budar och sedan sätter in pengarna och snällt väntar tycker jag synd om.

http://www.tradera.com/Philips-58-3D-LED-TV-58PFL9955H-auktion_342314_135495442

Personen har flera auktioner så sök på användaren.

Avstängd
Citera
2011-06-29, 11:59
  #1235
Medlem
Har blivet blåst vid ett kameraköp av en kille som påstår sig heta Peter boende i Karlskrona, eller rättare sagt bara jobbade där enligt honom.

Han lade ut en annons på en Canon eos 7D med optik, jag ringde honom direkt när jag såg annonsen och sade att jag tar den, men har en bit att åka så det kan ta ett tag innan jag kommer.
Vi pratade vid några gånger, och ringde även mig, allt verkade seriöst. Vi bestämde att jag skulle åka ned och uppskattade tiden till 4-4.5 timmar och jag skulle ringa när jag hade 0.5 - 1.0 timme kvar till målet. Nu tog det bara 3.5 timmar så jag ringde när jag var framme. INGET SVAR
Innan jag åkte gjorde jag en sökning på eniro och fick fram följande.

Peter Gombasky
0455-34 53 09
073-555 74 52
Bryggaregatan 3
37134 KARLSKRONA

Under den tiden jag var i Karlskrona ringde jag nog ca 50 ggr till de olika numren, skickade sms och lämnade meddelande. Kollade i portarna men hans namn stod inte där.
Sökte sedan i andra register och den enda Peter Gombasky jag hittade där var från Halmstad, när jag ringde dit svarade en kille som bröt mycket lustigt på ngn rotvälska, vidare koll på Halmstadbon var att han bodde ihop med tjej med vanligt svenssonnamn. Jag ger mig fan på att det var samma oärliga person som inte har ngt existensberättigande.

Om ngn vet vad detta är för ett kryp så lita aldrig på honom (ska visst vara en egen företagare)
Det enda jag förlorade var en massa tid och utgifter för bilen.

Så nu är det färdighandlat på både blocket o tradera.
Citera
2011-06-29, 14:30
  #1236
Medlem
Frykks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anre24
Avstängd
Va bra! då finns det visst hopp om Tradera ändå ...meeen man får fan vara observant med så mycket "entrepenörer" överallt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in