2012-02-25, 00:28
  #1813
Medlem
TokyoBarns avatar
Christian bonde går eller gick under namnet ''Night rush entertainment''

Här finns mer roligt att läsa om denna personen: http://www.tranceland.org/forum.php?pid=60584&PHPSESSID=5796f8e89ff039b5b50c fde7dbb67cef
Citera
2012-02-25, 01:40
  #1814
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TokyoBarn
Christian bonde går eller gick under namnet ''Night rush entertainment''

Här finns mer roligt att läsa om denna personen: http://www.tranceland.org/forum.php?pid=60584&PHPSESSID=5796f8e89ff039b5b50c fde7dbb67cef
Och kopplingen till denna tråden är?
Citera
2012-02-26, 01:06
  #1815
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av winnama
Efter mycket om och men så smsade sonen mig och sa att han varit hos sin pappa osv. som morsan sa(vet dock inte vilken 16-åring som lämnar mobilen hemma för att åka till pappa? men det är inte poängen!). Han bad om ursäkt tusen gånger om och sa att han skulle skicka paketet snarast. Detta var 31/12. Jag reste bort över nyår och var hemma igen 5/1. Fortfarande inget paket. Jag smsade snorungen och ringde ett par dagar senare. Ingenting hände. Efter ytterligare några dagar får jag ett nytt sms där han skriver att han prioriterat andra saker osv. men nu ska han verkligen posta det. Över en vecka senare får jag paketet, drygt en månad efter att jag skulle fått det från början.

Slutsats: JA jag fick paketet! Han är troligtvis en 16-årig jävla vattenskalle. Jag vet inte om han försökte lura mig men sen inte pallade för att jag var ganska påstridig eller hur det nu var. Men slutet gott allting gott.

Läxa vi lärt oss: Betala ALDRIG saker på Blocket i förskott om du inte vill belöna dig själv med en JÄVLIGT dryg månad där du tror att du blivit lurad och måste spendera dagarna i ända med att ringa och smsa en oansvarig snorvalp!

Tack för alla svar!

Ganska säker på att han tänkte blåsa dig först men efter att du kontaktat hans mamma osv så bestämde han sig för att skicka dom till slut
Citera
2012-02-29, 19:07
  #1816
Medlem
Varning för Husbilsförmedlingen/Svensk husbilsförmedling i stockholm ! Har en husvagn till försäljn på blocket och blev uppringd av en Robert wieseck el likn från stockholm (o72-8422526) som ville köpa min vagn.Han lät seriös och sade att han hade firma sen 20 år tbx.Jag skulle bara åka upp med vagnen till stockholm så skulle ett finansbolag fixa så att jag fick betalt,Efter några samtal ville han även köpa min bil (som inte är till salu) och erbjöd väldigt bra betalt för den.Blev mer o mer misstänksam...När jag frågade efter adress till firmans hemsida så sade han ett annat namn än nä'r han rigde 1:a gången,jag frågade efter organisationsnumret men det ville han inte uppge!Kollade upp telfonnr.och det var inte reggat så jag ringde upp han och skällde ut han så in i H-vete och sa att nu blir det polisanm.osv Och att han kan fara åt...Då lade han på luren!!Blev såklart ingen affär men vill varna andra. Värdet på mina saker var ca 200 000kr
Citera
2012-03-02, 20:43
  #1817
Medlem
anre24s avatar
Ännu ett konto med blåsningar i farten på Tradera. Kapat konto, säljaren fick med sig minst hundra lax skattefritt :- 100 000kr genom förskottsbetalningar. Tradera måste börja med PayPal systemet som Ebay har.

Hur mycket hade Tradera sparat samhället i form av rättegångar, skadestånd osv. Om man kört via Ebay och PayPal systemet istället. Jag tror det rör sig om flertal miljoner kronor. Men har man apor i supporten så lär inget hända..
__________________
Senast redigerad av anre24 2012-03-02 kl. 20:45.
Citera
2012-03-02, 21:14
  #1818
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anre24
Ännu ett konto med blåsningar i farten på Tradera. Kapat konto, säljaren fick med sig minst hundra lax skattefritt :- 100 000kr genom förskottsbetalningar. Tradera måste börja med PayPal systemet som Ebay har.

Hur mycket hade Tradera sparat samhället i form av rättegångar, skadestånd osv. Om man kört via Ebay och PayPal systemet istället. Jag tror det rör sig om flertal miljoner kronor. Men har man apor i supporten så lär inget hända..

Har du någon länk till kontot som använts?
Citera
2012-03-03, 09:25
  #1819
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anre24
Ännu ett konto med blåsningar i farten på Tradera. Kapat konto, säljaren fick med sig minst hundra lax skattefritt :- 100 000kr genom förskottsbetalningar. Tradera måste börja med PayPal systemet som Ebay har.

Hur mycket hade Tradera sparat samhället i form av rättegångar, skadestånd osv. Om man kört via Ebay och PayPal systemet istället. Jag tror det rör sig om flertal miljoner kronor. Men har man apor i supporten så lär inget hända..

Tradera har infört detta , men bara för hederliga användare , bedragarna kan härja fritt.
Säljer du en eller ett par saker måste du erbjuda PayPal och därmed ryker din lilla förtjänst
när du lyfter pengarna, eftersom Paypal tar ut avgift på hela det insatta beloppet alltså inkl.
frakten.
Citera
2012-03-04, 22:10
  #1820
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anre24
Ännu ett konto med blåsningar i farten på Tradera. Kapat konto, säljaren fick med sig minst hundra lax skattefritt :- 100 000kr genom förskottsbetalningar. Tradera måste börja med PayPal systemet som Ebay har.

Hur mycket hade Tradera sparat samhället i form av rättegångar, skadestånd osv. Om man kört via Ebay och PayPal systemet istället. Jag tror det rör sig om flertal miljoner kronor. Men har man apor i supporten så lär inget hända..

Och så länge apor handlar av folk med hundratals negativa omdömen..........
Citera
2012-03-06, 09:49
  #1821
Medlem
Blåst på blocket, macbook

Tja.
Verkar som om jag har blivit blåst tyvärr..
Var strax innan nyår som jag köpte en macbook pro 13" på blocket. För denna skulle han ha 7200 vilket jag inte tyckte var misstänksamt billigt eftersom att han hade köpt den för 8999 på mediamarkt för 3 veckor sedan.
Jag ville endast betala via blocket paket vilket innebär att jag inte betalar förens jag tagit emot och godkänt varan. Detta ville han inte eftersom att han själv hade blivit blåst flera gånger med detta (skickat tillbaka en tegelsten). Det tyckte jag lät som en vettig anledning. Men fortfarande alldeles för osäkert för att betala i förskott, så jag la ner affären och skrev som det var.
Då fick jag dock ett svar att självklart förstår han att jag inte bara för över pengar till vem som helst och han förklarade att han hade eget företag med organisationsnummer bla bla så jag kunde kolla upp han.
Det gjorde jag, ringde på ett av telefonnummerna som var kopplade till det organisationsnummerna och pratade med han. Alltså var jag säker på hans identitet och tänkte "vem fan är så dum och lurar någon i sitt egna namn?"
Jag förde alltså över pengar...

Problem var att när han sa att han hade skickat så hittade inte postens spårning kollinummert. Detta tyckte jag var konstigt och bad han dubbelkolla, jag ringde posten o.s.v.
Fick förklaringen att detta kan hända i sällsynta fall. Det blev alltså en reklamation. Ska tilläggas att jag gick ganska länge och väntade på att det skulle komma försenat först.
Posten börjar tydligen inte disskutera ersättning förens 1 månad efter inlämningsdatum så jag fick vänta. 1 vecka efter den månaden sa han att dem hade lovat att posta ett utbetalningskort nästa vecka. Veckan efter den mailade han och sa att dem hade postat ett, men inte på den summan dem hade utlovat.
Därefter har det gått 2 veckor (idag) och han har inte mailat på mina senaste mail. Tyckte allt började bli lite för konstigt och blev misstänksam. Så jag ringde posten och då sa dem att reklamationen var avslutad för typ en månadsedan när dem hade begärt kompletterande uppgifter och inte fått in det (postkvitto), vilket han hade sagt till mig att han hade skickat in till dem.
Nu är det alltså klart att idioten har blåst mig. Har ringt utan svar, smsade nyss och sa att om han inte för över 7200 kronor till mig idag kommer jag att polisanmäla honom.

Vad fan gör jag? Och vad är mina chanser att få tillbaka mina pengar med tanke på att jag vet säkert vem det är?
: (
Citera
2012-03-06, 10:01
  #1822
Medlem
JonasJRs avatar
Åk dit och konfrontera honom. Om du nu har hans namn och adress så åk dit och ring på på dörren och be att få din macbook. Jag hade fasen blivit rosenrasande och smällt till den lille skiten! (men gör inte det om du fortfarande vill ha din macbook)
Citera
2012-03-06, 10:09
  #1823
Medlem
Miiiiias avatar
Ring polisen och gör en anmälan, alternativt åk hem till honom och fråga vad han sysslar med.

Polisen vet nog mer om dina möjligheter att få pengarna tillbaka än vad vi gör
Citera
2012-03-06, 10:10
  #1824
Medlem
20rockss avatar
Har själv blivit blåst på ett liknande sätt. Han utgav sig dock för att vara någon annan. Dock vet jag vem han som lurade mig är, han använde sitt person konto. Hette typ Abdullah Muhammed och bodde i Trollhättan. Polisanmälde men inget hände på ett tag, försökte ringa den ansvariga utredaren men kom aldrig fram (typ 7 försök). Två år senare kom ett brev att utredningen va nedlagd, detta trots att jag hade alla mailkonversationer, kvitton och så vidare! Räkna inte med något
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in