Citat:
Ursprungligen postat av anre24
Ännu ett konto med blåsningar i farten på Tradera. Kapat konto, säljaren fick med sig minst hundra lax skattefritt :- 100 000kr genom förskottsbetalningar. Tradera måste börja med PayPal systemet som Ebay har.
Hur mycket hade Tradera sparat samhället i form av rättegångar, skadestånd osv. Om man kört via Ebay och PayPal systemet istället. Jag tror det rör sig om flertal miljoner kronor. Men har man apor i supporten så lär inget hända..
Tradera har infört detta , men bara för hederliga användare , bedragarna kan härja fritt.
Säljer du en eller ett par saker måste du erbjuda PayPal och därmed ryker din lilla förtjänst
när du lyfter pengarna, eftersom Paypal tar ut avgift på hela det insatta beloppet alltså inkl.
frakten.