2014-09-28, 13:23
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Har precis satt ihop en ny dator... Under slutfasen av Windows installationen så är det meningen att datorn ska status om. Istället så slocknar skärmen/tangentbordet men datorn är fortfarande på. Väntade i minst en halvtimme innan jag manuellt startade om datorn. Då var det givetvis inget som var installerat utan man fick börja om från start. Samma problem skedde igen.

Kan nämna att jag försöker installera det på en SSD.

Låter som du har monterat fel. Har du kontrollerat allt igen?
Citera
2014-09-29, 11:27
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Har precis satt ihop en ny dator... Under slutfasen av Windows installationen så är det meningen att datorn ska status om. Istället så slocknar skärmen/tangentbordet men datorn är fortfarande på. Väntade i minst en halvtimme innan jag manuellt startade om datorn. Då var det givetvis inget som var installerat utan man fick börja om från start. Samma problem skedde igen.

Kan nämna att jag försöker installera det på en SSD.

Jag tror också att det är en kombination av felmontering samt ev. fel under själva installationen...

1: Kontrollera att din SSD-disk sitter kopplad till moderkortets 1:a SATA-kontakt (Den med LÄGST nummer)

2: Kontrollera därefter i BIOS att denna disk är 1:a startenhet (Du använder en tillfällig bootmeny för att tillfälligt boota på DVD eller USB, som du har din Windows 7 installation på)

3: När du väl är i installationens inledning, välj: AVANCERAD när det valet finns, RADERA alla tidigare partitioner (nedifrån och uppåt), Skapa en ny partition och installera Windows dit..

Behöver du mer hjälp så finns det en gratis guide som du kan ladda ner här: http://www.winguider.se/gratis/WG_GW7.zip

Den hjälper dej, steg för steg med allt ovan samt massor därtill..
Citera
2014-09-29, 12:09
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av /Nisse_Hult
Jag tror också att det är en kombination av felmontering samt ev. fel under själva installationen...

1: Kontrollera att din SSD-disk sitter kopplad till moderkortets 1:a SATA-kontakt (Den med LÄGST nummer)

2: Kontrollera därefter i BIOS att denna disk är 1:a startenhet (Du använder en tillfällig bootmeny för att tillfälligt boota på DVD eller USB, som du har din Windows 7 installation på)

3: När du väl är i installationens inledning, välj: AVANCERAD när det valet finns, RADERA alla tidigare partitioner (nedifrån och uppåt), Skapa en ny partition och installera Windows dit..

Behöver du mer hjälp så finns det en gratis guide som du kan ladda ner här: http://www.winguider.se/gratis/WG_GW7.zip

Den hjälper dej, steg för steg med allt ovan samt massor därtill..

Det löste sig till slut, startade datorn manuellt och beordrade datorn att boota ifrån SSDn istället för Dvd-läsaren. Sedan fullbordades installationen. Men tack ändå, det var tydligen alternativ två som var orsaken.
Citera
2014-09-29, 20:50
Medlem
Iam-Varfors avatar
Om jag har en extern-hd kan jag då lägga in en piratversion av W7 och sen få datorn att boota från den och intsallera W7 på en ny SSD disk?
Citera
2014-09-30, 13:08
Medlem
Skezs avatar
Inte helt hundra på om detta hör hemma här eller i en egen tråd.

För ett tag sen följde jag denna guiden (http://www.maximumpc.com/article/how...beta_a_usb_key) för att kunna installera Windows 8 på min laptop som inte har CD/DVD-läsare för att se om det flöt på bättre än Win7 och Debian. Det var för övrigt +/- 0.

Hur som helst, om jag startar min stationära med USB-minnet i datorn försöker datorn boota från USB-minnet även fast jag formaterat den och tagit bort alla filer från Windows 8 installationen.

BIOS är inställd på att först boota från min vanliga systemhårddisk sen cd/dvd-läsaren och sen USB-minnet. Har jag inte minnet i bootar den normalt men så fort jag försöker med USB-minnet i datorn försöker den boota därifrån vilket den såklart inte kan så det kommer upp "Press Ctrl-Alt-Del to restart", eller något i den stilen.

Någon som vet hur jag åtgärdar detta?
Citera
2014-10-03, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Varför skulle du installera om egentligen?
Fel på Windows?
Kanske var det fel på tex hårddisken, därför går det inte.

Windows 7 ska brännas på vanliga 4,7GB skivor eller skapa startbar USB, minst 4Gb.

Har fixat rätt skiva nu och lagt över Windows 7 men datorn vill fortfarande inte läsa av skivan. vet inte hur jag ska göra..
Citera
2014-10-03, 19:15
Medlem
Lullebulle1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnuska
Har fixat rätt skiva nu och lagt över Windows 7 men datorn vill fortfarande inte läsa av skivan. vet inte hur jag ska göra..
http://www.zdnet.com/blog/hardware/h...-dvd-disc/3317
Citera
2014-10-03, 23:26
Bannlyst
Håller på med en bootbar Windows 7 Ultimate skiva, men sist när jag använde ImgBurn så fungerade det att ta "Write image file to disc", men nu ser jag en massa konstiga guider på youtube som inte alls är som det, någon som kan förklara hur jag går tillväga ?
Citera
2014-10-04, 01:21
Medlem
Lullebulle1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d-boll
Håller på med en bootbar Windows 7 Ultimate skiva, men sist när jag använde ImgBurn så fungerade det att ta "Write image file to disc", men nu ser jag en massa konstiga guider på youtube som inte alls är som det, någon som kan förklara hur jag går tillväga ?
http://www.zdnet.com/blog/hardware/h...-dvd-disc/3317
Citera
2014-10-09, 21:38
Medlem
Installera nytt Windows genom USB-Minne. Problem vid boot. Bild innuti.

Hej. Hade tänkt formatera min dator idag genom att göra det med ett USB-minne.
Dock när jag ska boota datorn på USB minnet så att jag kan köra installationen skickar den mig bara till den här ( visas på bild )

http://oi61.tinypic.com/301olk2.jpg

Varför vill den inte boota på usb-minnet?
Det finns givetvis olika alternativ att välja på från booting. Så som; USB-HDD, USB-FDD, USB-ZIP.
Sen är det någon mer om jag inte minns mig helt fel. Har prövat alla men den skickar mig till samma sak varje gång.

Edit: Använder mig utav Windows XP Professional SP3 x32. Om det har någon betydelse.
Tacksam för all hjälp! Ber om ursäkt om det här inlägget är i fel kategori.
Senast redigerad av Byakuya 2014-10-09 kl. 21:41.
Citera
2014-10-09, 21:50
Medlem
Polyklorfenols avatar
Hur har du gjort för att få installationsfilerna på USB-minnet?
Citera
2014-10-09, 22:04
Medlem
Ondquists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byakuya
Varför vill den inte boota på usb-minnet?
Det finns givetvis olika alternativ att välja på från booting. Så som; USB-HDD, USB-FDD, USB-ZIP.
Sen är det någon mer om jag inte minns mig helt fel.
Därför att det där gamla härket helt enkelt inte klarar av att boota från halvledarminne såsom USB-pinne eller t ex SD-kort. Dessutom är det inte helt trivialt att fixa USB-installation för XP om man inte vet hur man kan göra workarounds, även om det rent tekniskt hade funnits förutsättningar i hårdvaran.

Bränn till skiva istället och installera därifrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in